Skúsil som urobiť do taktu južnú časť mesta, teda linky: 3,4,31,32,310,320,40. Základom sú 3 linky bez mimoriadnych špeciálnych spojov). Nechcem tu hádzať čísla liniek, ale pre predstavu ide o okružné spojenie 3+40, 320 (cez Kvášov vždy) a 310 v trase súčasnej linky 3+cesta do Podmanína.
Ide o návrh pre prepravu cez víkend, teda SO+NE
Čo sa týka počtu kilometrov za jeden víkend, je o 20km nižší ako súčasný stav za jeden víkend a všetky navrhované spoje chodia aj v SO aj v NE.
Spoje prichádzajú na ŽST 10-20 min. pred odchodom vlakov na oba smery, odchádzajú 5-15 minút po príchode vlakov z oboch semrov.
Vedenie liniek:
prvá linka: AS-Nemocnica-Zakvášov(v trase L3)-Hliny-Tesco-AS
druhá linka: Podmanín-Zakvášov-AS (v trase L3)
tretia linka: Praznov-Z.Kvášov-Hliny-TESCO-SPŠ-Dom služieb-Stred-ŽST-AS. Zachádzka cez STRED je sprístupnenie kostola pre všetky spoje ako kompromis za nešpeciálne spoje.
konečne po niekoľkých rokoch sa označníky dočkali loga dopravcu a čísiel liniek ? - díky a pokračujte v trende. (bude to aj inde ako na železničnej?) ?
Desina a jedenástka sa napríklad cez víkend dá urobiť pekne s náväznsťou na rýchliky, aj osobáky. Okrem toho, to ZSSK uľahčilo, že rýchliky budú chodiť X:42 smer BA a X:20 smer ZA. Osobáky zas X:48 smer ZA a X:10 smer PU.
Viem, že aj niektorí poslanci navrhovali zokruhovanie SNP a Hlín. Ako sa k tomu stavia vedenie MDS ?
Nejako sa bije bod 6 s bodmi 2 a 3.
A drobný dodatok, lístok v hotovosti za 1 € musí byť prestupný (napr. hodinový) a navrhoval by som potom tiež za nejakú vhodnú cenu (niekde medzi 1,50 a 2€) lístok celodenný. Lebo nech ak príde niekto do PB na návštevu, za 2x1€ MHD určite nevyužije, buď preň prídu domáci alebo pôjde radšej pešo/taxíkom.
moja predstava optimálneho stavu:
1. nastupovanie všetkými dverami
2. zavedenie pásiem
3. zavedenie predplatného cestovné - napr. mesačné
4. zavedenie taktu na hlavných linkách 3,4,10,11
5. zrušiť všetky komplikované spoje
Mesto Pov.Bystrica sa dostalo do zaèarovaného kruhu. Je vo finanènom srabe a riešenie na akúko¾vek vec je škrtať a zvyšovať ceny. Za ideálnych podmienok si viem predstaviť v PB taktovú dopravu, ustálené trasy, prázdninový poriadok a systém. Bez prestupov, bez tristoviek, stoviek, atï.
AVŠAK - na meste (samospráve) sa nikto špeciálne MHD nevenuje a nerozumie jej. Jediný v zastupite¾stve je riadite¾ MDS, ktorý logicky preferuje èo najlpešie riešenia pre MDS... A keïže je "jediný" kto rozumie v samospráve autobusom, je pre neho výhodnejšie podporiť linku z Rozkvetu k Tescu cez mesto 4km, miesto toho, aby išla výhodnejším spôsobom 1,5 Km(to bol len príklad).
Z toho vyplýva, že nejaká dramatická zmena, ktorá by ušetrila prostriedky a zracionalizovala systém je nebezpeèná, lebo by mohlo dôjsť k nižším prijímom do kasy MDS.
Takže to, èo sa tu navrhuje nie sú dobré nápady, ale len záplaty... A tak sa treba na ne pozerať, aj keï znejú èasto absurdne.
Kedysi dávno, na zaèiatku MHD v 2006 bola napr.požiadavka na spojenie SNP-TESCO-Rozkvet. Výsledkom nebol spoj napr. z L2 alebo L3 (SNP)-Tesco-Rozkvet, ale stovka ŽST-AS-TESCO-Rozkvet.
Èo sa týka prestupovania a neprestupovania, PB naozaj nie je ve¾ké mesto na prestupovanie. Opäť je to ale jedna z možných záplat na riešenie dvojpásma, ktoré nemá kto odkontrolovať.
Okrem toho spomínaný variant Praznov-SPŠ-Pov.Teplá a Moštenec - Nemocnica - SPŠ - Podvažie vynecháva "len" zachádzanie na okolie AS a ŽST, kde je napr. cez víkend pomerne nízka frekvencia. Znamená to, že cestujúci by neprišli o priame spojenie s mestom, práve naopak získali by priame spojenie s inými èasťami mesta. Napríklad Moštenec, Teplá, Podvažie, Podhradie by tým získalo spojenie s TESCOM, Family centrom, Nemocnicou, Hypernovou, priamym centrom. Ak by však nieèo také malo fungovať, museli by sa staktovať linky a náväznosť a upraviť cenu tak, aby nebola pre ¾udí odstrašujúca.
Sorry, myslel som jeden spoločný spoj pre podmanín, praznov a zem. kvašov
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.