Reakcia na: Buldi #356:
...len tak na okraj, páni , ktorí to celé riadia nie sú na vine tomu, že hrozí kolaps... Všade na svete je mestská hromadná doprava resp. jej kvalita, alebo jej nekvalita veľmi závislá od finančných tokov... Sú len tri spôsoby ako dostať financie do MHD-čky a to : 1, tržby od cestujúcich 2, dotácie zo štatneho rozpočtu (v dnešnej dobe VUC) 3, dotácie z mesta resp. obce. V nitrianskej MHD-čke hrozí kolaps z toho dôvodu, že VUC schválil dotáciu pre Nitru vo výške 19 milionov Sk, pričom odhadovaná strata pre rok 2004 je 54 milionov Sk. Mesto schválilo dotáciu vo výške 8,3 miliona Sk. Čiže logicky z toho vyplýva prečo hrozí kolaps. Dotácia pre Nitru v rámci Nitrianskeho samoprávneho kraja predstavuje čiastku 4,90 Sk na kilometer, čo je ďaleko najmenšia čiastka v rámci NSK, ktorú mimulý týžden schválili poslanci VÚC. len pre zaujímavosť Šurany, ktoré spadajú pod SAD N.Zámky majú dotáciu na km 121 Sk, čo je podľa môjho názoru kriminálny tresný čin, a tak by som mohol pokračovať aj pri Komárne, Šahách, Leviciach, Šali, N. Zámkach atď....P.S. buldi, keď vyrastieš a budeš niekde chcieť seriózne pracovať, tak uvidiš, že nie je všetko také čierno-biele ako sa to zdá a človeka by si mal hodnotiť až vtedy, keď prejdeš niekoľko metrov v jeho topánkach...... ?
Kami
Karosa a väčšina klbakov má vzadu dvojmontáž, t.j. dvojité kolesá. Svoj vlek si ťahajú za sebou, vlastne vlek tlačí pred sebou zvyšok. To vidno v zime keď sa šmýka. .
Dynamika závisí od motoru a prevodovky. Neviem či ešte máte atmosferické, ale aj turbo motory sa líšia. Dosť spraví plné turbo ako na 932. Automat zas nemáva straty rýchlosti pri preraďovaní.