Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: henko151 #23611:
Ok, ďakujem za info
Reakcia na: AdamFMX #23609:
Pošli na imhd@imhd.sk 🙂
Reakcia na: AdamFMX #23609:
Žiaľ bohu začínajú dobiehať kvalitou SORky.
Sedačky sú blízko za sebou, málo miesta na nohy (meriam 172cm)
O ich kvalite by sa tiež dalo polemizovať.
Je možné že Arriva šetrila tak objednala čo objednala.
Motor dosť počuť v interiéri...
OK viem že to nie je Mercedes ani Setra ale predsa len rok výroby 2024.
Dobrý deň, chcem sa spýtať ako pridať sem fotky autobusov. Totižto denne jazdím faceliftovaným Crosswayom no nemá tu zatiaľ žiadne zastúpenie a zároveň na stránke som nikde nenašiel ako nahrať, respektíve komu poslať fotky. Za odpoveď ďakujem
Reakcia na: S499.1023 #23607:
Ale musím uznať, že v Nitre ako v jednom z mála SVK miest je ten vývoj skôr pozitívny.
Reakcia na: LUK #23606:
Vo svete to funguje, takže raz to dorazí aj do Nitry.
Reakcia na: S499.1023 #23604:
Ja som známy svojím pesimizmom, takže asi nepodarí, pretože ľudia dnes viac riešia svoj čas ako svoje peniaze... a v operatívnosti prepravy žiaľ MHD väčšinou prehráva.
NSK informovalo že v tomto roku plánuje vytvoriť IDSNSK a má aj nato vyčlenené peniaze
Reakcia na: Vladimír #23603:
Áno, ešte velmi dlho bude trvať, kým sa podarí dostať ľudí späť do verejnej dopravy. Ak vôbec.
Reakcia na: Harzik17 #23601:
K debate o skorej/neskorej MHD by som poznamenal len toľko, že áno, je faktom, že tieto spojenia dnes zabezpečené nie sú, no zároveň je druhým faktom, že dopyt po týchto spojeniach je dlhodobo nízky. S výnimkou tohto fóra sa požiadavky tohto druhu takmer neobjavujú a spojenia, ktoré sme v uplynulých rokoch proaktívne zriaďovali sami, sa veľmi "nechytili" - napr. L14 z Gorazdovej o 4:27 na vlak o 4:48 do Trnavy. A ak nie je záujem ani z 20-tisícového sídliska, neviem si veľmi predstaviť, prečo rozvíjať pokrytie v menších MČ, resp. ešte v skorších časoch.
Pre zaujímavosť: Arriva Nitra vo štvrtok 9.1. prevzala 32 nových faceliftovaných Crosswayov, ktoré budú rozdelené medzi prevádzky NR, ZM a TO.
K téme večernej MHD:

Zhrnuli ste to v celku dobre.

Vlak od Topoľčian podľa môjho názoru nevezie toľko cestujúcich, aby mal potrebu prípoja na MHD.

Celkovo je možné nočnú MHD riešiť jednoduhšie asi takto:

Súčasný spoj Linky 19 o 22:59 z Janíkoviec viesť na Žel. Stanicu. Príchod 23:20 prečíslovanie odchod smer Kmeťova ako Linka 24, následný presun na odstavenie. Nepočítal som pracovné časy vodiča na tento výkon či by to vyšlo aj po tejto stránke, kompetentný ich ale vedia.

Autobus, ktorý dnes robí Linku 24 nechať premávať ako Linku 14 smer Gorazdova o 23:18. Následne vykonať o 23:34 spoj Linky 30. Príchod Kmeťova 23:55. Prečíslovanie na Linku 2 cez Čermáň na žel. stanicu. Následne vykonať spoj Linky 14 o 00:10 smer Gorazdova.

Trasa dlhá, ale zmysluplná. Týmito spojmi by sme vedeli kompenzovať aj rozvoz zamestnancov o 23:45. Zabezpečiť spojenie Mostná - Klokočina aj spojenia od vlakov.

Pri rannej doprave jednoznačne treba vedieť počet pravidelných cestujúcich. Autobusy by jazdili hlavne pre nich. Nepravidelný cestujúci si môžu objednať aj Taxi, raz za čas je to zvládnuteľné aj finančne.

Ďakujem Patrik_O za Vašu prezentáciu.

Reakcia na: Patrik_o #23599:
Podľa mňa Nitra je preto posledné krajské mesto na SK, kde neni zabezpečený odvoz/dovoz z prvých a posledných vlakov, lebo pár rokov dozadu tie vlaky ešte ani neexistovali. Ak aj existovali, nemali relevantnú väzbu na diaľkový vlak. Posledný z Topoľčian je novinkou od revolučného grafikonu, tak isto aj prvý do Trnavy (dnes už až do Bratislavy, do 15.12. nemal ani prípoj na Tatran) a posledný z Trnavy je horúcou novinkou posledného grafikonu.

Existoval iba ten do/zo Zámkov. Avšak, ten okrem prepravy cestujúcich do staníc po trase má prípoj v podstate len na EC do Prahy/z Prahy a Komárna. V roku 2019 som s ním často chodil a často sa stávalo, že sme do Nitry prišli o jednej, lebo čakal na EC z Prahy.

Na cesty do Bratislavy väčšina ľudí asi preferuje skôr autobusy, ktoré prvé odchádzajú až nejak okolo 5 a posledné prichádzajú pred rozjazdom o 22:30. Jedine, kde sa oplatí vlak (resp. skôr dopĺňa chýbajúcu ponuku autobusov) na cestu Bratislavy je práve ten 3:51, a ten ktorý je 23:59 v Nitre.

Ale tiež súhlasím, že nová ponuka diaľkových vlakov Ex Tatran, na ktoré nám nadväzujú vlaky z Nitry/do Nitry by mohla prilákať viac cestujúcich, ktorí by využili aj MHD aj v týchto hodinách.
V Nitre chyba nočná/skorá ranná mhd. Minimálne na odvoz cestujúcich z nočných vlakov. Posledný autobus na Klokočinu zo žel. st. č.24 o 23:17 a na Chrenovu 22:33. Posledný vlak prichádza na žel. st.
1. Z Trnavy 23:13
2. Z Topoľčán 23:43
3. Z Nových Zámkov 23:59.
Taký istý problem je aj pri ranných odchodoch vlakov z Nitry. Prvý autobus z Klokočiny č.24 prichádza 4:40 a z Chrenovej (rázcestie železničná stanica) č.14 4:39.
1.Do Bratislava N.Mesto 3:51.
2.Do Nových Zámkoch 3:57.
3.Do Topoľčian 4:18.

1. (Z Trnavy 23:13) Tam je zabezpečený odvoz na Klokočinu ale na Chrenovu sa uz nedostanete môj navrch je na vznik noveho spoja č.14 zo žel. st. ~23:20 na Gorazdovu. A č.24 (23:17) by som predĺžil na Viničky.

2. Založil by som novú linku N1 jej trasa:
Viničky- Kmeťova- Mikovíniho- Štúrova - žel. st.- (autobus by isiel cez Cintorínsku ulicu okolo súdu) Centrum mlyny- Predmostie- Andreja Hlinku ,Centrum- Poliklinika Chrenová- Gorazdova.
z- Ide cez žel. st.
v- Premáva iba noc pred voľným dňom
k- Končí na železničnej stanici.
Odchody z Viničiek 23:25z ,23:45z 0:30v, 1:30v, 2:30v ,3:25k ,3:52k
Odchod z Gorazdovej 23:26z ,23:46z ,1:00v, 2:00v ,3:00v ,3:26k ,3:53k
Podla mojich výpočtov by sa mali stretnúť 23:48 a 0:04 na žel. st. a (5 minut na prestup) tým by bol vlak s príchodom o 23:43 a 23:59 obslúžený.
Skóre ranné autobusy by sa mali naraz prísť 3:43 a 4:10 na žel. st. (8 min na prestup) a obslúžia vlaky s odchodom 3:51 ,3:57 ,4:18.
Autobusy od ~23:25-3:00 obslúžia vlaky ale aj ludi ktory sa boli zabaviť v meste. Autobusy po tretej rano budú končiť na žel. st. preto ze si myslím ze v meste uz toľko ľudí nebude a spoje nebudú dostatočne využité. Takáto linka by mohla byt riešením aj 24.12 a na Silvestra. Pride mi zvláštne ze sme jediné velke mesto kde na Silvestra nejde po pol desiatej ani jeden bus ,práveže by mala byt predĺžená premávka aspoň do jednej rana na vybraných linkách.
Reakcia na: Toom #23597:
Ale robí, vo viacerých, ak nie aj v každej, najviac 2. a 4. dvere.
Reakcia na: driver97 #23596:
Zaujímavosťou je že v NB 18 to nerobí vôbec, teda aspoň ja som nemal tú česť
Reakcia na: Toom #23595:
Bežná vec u viacerých NB. Stačí keď silnejšie fúka, prší, hocičo... A niekedy ani to nemusí, proste sa to aktivuje samé.
Reakcia na: driver97 #23594:
Keby sa to stalo počas jazdy 1x Max. 2x tak nič nepoviem ale aby to robilo na každej zastávke??
Reakcia na: Toom #23593:
Ak by sa malo odstavovať kvôli tomuto, všetky NBčky by stáli na dvore.
SOR NB 12 #214 je nutné odstaviť. Dôvod - samovoľné spúšťanie tlačidla pri druhých dverách

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.