Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #22739:
O tom by mohol niečím prispieť diskutujúci Solider 😋 .
Reakcia na: Valec #22734:
Budyšín, Chotebuz, Zhorelec, Frankfurt nad Odrou, Jena a ďalšie stotisícové a menšie východonemecké mestá:
1) Boli v nedávnej histórii omnoho ľudnatejšie,
2) Mali električkovú dopravu historicky,
3) Udržali električkovú dorpavu v totálne izolovanej ekonomike NDR, extrémne deficitnej ako v PHM, tak aj v IGK.
Reakcia na: 810zssk #22741:
Hustota aj hybnosť obyvateľstva. Zas pri hustote ale treba brať do úvahy len zastavanú časť, nie všakovaké lúky a háje spadajúce do katastra. Na to ale treba hlbšie zamyslenie, nie pár riadkov textu.
Každopádne, všetky vymenované sú mestá (nie zlúčenie dedín do pod jednu administratívu), takže na nejaké rýchle porovnanie to stačí. Cieľom bolo poukázať, že Nitra sa počtom obyvateľov (a teda aj budúcich cestujúcich) veľmi nemôže porovnávať s o polovicu, alebo raz tak veľkými mestami. A tiež, že o tretinu väčší Olomouc má o polovicu vyššie dopravné výkony a tým pádom aj trojnásobok cestujúcich. A tu niekde treba začať (zvýšiť výkony, aplikovať preferenčné opatrenia, nalákať cestujúcich...) a potom sa uvidí, či treba dopravný systém vyššej úrovne.
Reakcia na: Valec #22734:
Argumentu veľkosťou mesta som nikdy nerozumel. Nemala by sa skôr porovnávať hustota obyvateľstva v rámci obsluhovaného územia? Dopyt predsa neovplyvňuje koľko ľudí žije v celom meste, ale koľko ľudí cestuje na danej trase. Ak by sa napr. zajtra rozhodol Ružinov osamostatniť od Bratislavy, tak by zrazu ružinovská radiála viedla do mesta so 75 tisíc obyvateľmi, ale nič by to na jej zmysluplnosti nemenilo. Obdobne ak by si zajtra k Nitre pripojil celý zvyšok nitrianskeho kraja ako jedno mesto, tak by to električku na Chrenovú nerobilo o nič zmysluplnejším projektom, hoci by zrazu jazdila v 600+ tisícovom meste.
Reakcia na: tr3mp #22738:
Mňa by zaujímalo či si mesto uvedomuje, že nebude možné na Klokočinu viesť 10 električkových liniek po každej mysliteľnej kombinácií ulíc 😃 Inak pre vozovňu sa ako logická voľba núka priemyselný park, keď už tam tú električku chcú viesť.
Inak mi to pripomenulo prešovského primátora Hagyariho, ktorý čosi hovoril o "metre":

Hagyari dňa 10. 8. 2007 pre webnoviny.sk:

V súvislosti s technickou prípravou projektu sa uvažuje o tunelovom variante železničnej trasy pod úrovňou terénu. Takáto forma podzemnej železnice by mohla byť perspektívne využívaná aj ako metro v rámci integrovaného dopravného systému so zastávkami v jednotlivých častiach mesta.

16. 8. 2007 oficiálna správa z mestského úradu

V rámci technických príprav projektu sa uvažuje aj s možnosťou riešenia železničnej trasy prostredníctvom tunelového variantu a tiež zakomponovaním železničnej trasy pod úroveň terénu. Takáto forma podzemnej železnice by mohla byť perspektívne využívaná de facto aj ako metro so zastávkami v jednotlivých častiach mesta.

😃 😃
Existuje k myšlienke električky aspoň základná idea trasovania, presnejšia ako len pomenovanie zón, do ktorých by mala viesť? Teda trasovanie konkrétnymi ulicami, polohy zastávok s izochrónami dostupností, kapacity vozidiel a interval a vedenie liniek, prípadne poloha vozovne?
Reakcia na: Valec #22734:
Pán primátor tam spomína aj nové sídlisko Párovské lúky, ktoré má mať okolo 35 tisíc obyvateľov. Áno, je to vcelku nepredstaviteľná vízia, keď mnoho ľudí si už našlo domov mimo katastra Nitry, ale tak isto aj ta električka je čisto v teoretickej rovine.

Ad2 počet cestujúcich v MHD v Nitre je percentuálne ďaleko nižší ako v ostatných spomínaných mestách, takže samozrejme by to chcelo hlavne prilákať ľudí do MHD.
Reakcia na: N/A #22735:
Čo riešia trolejbusy z dopravného hladiska?
Reakcia na: mathulo #22727:
Nestačili by trolejbusy?
Reakcia na: henko151 #22728:
Olsztyn . . . 172,362 obyvateľov
Jena . . . 110 321 obyvateľov
Olomouc . . . 100 523 obyvateľov . . . 6,5 mil. vzkm . . . 57,5 mil. cestujúcich (2018)
Nitra . . . 77 603 obyvateľov . . . 3,9 mil. vzkm . . . 17,2 mil. cestujúcich (2018)

Tam niekde by som videl rozdiely v poronávaní sa.
Reakcia na: Dispecer #22732:
Mesto Nitra mentalne nerozchodilo ani vysutazenu cenu za kilometer pri normalnych autobusoch.
Reakcia na: henko151 #22728:
Na mieste Nitry by som skôr začal uvažovať, či neskúsiť výstavbu BRT (Bus Rapid Transit) v Chrenovej a Klokočine. Ak by to malo veľký úspech, až potom by som na mieste MsÚ začal uvažovať nad električkami.
Reakcia na: mathulo #22727:
V prípade ak by sme vedeli vybudovať električky segregovane od aut, nebol by problém so sklonovým pomerom na Klokočine, mali by plnú preferenciu a interval by sa nezhoršil oproti terajšiemu menej ako 5 min. na Hviezdoslavke cez špičku tak som za. Ale ak nie, tak mi to prídu ako zbytočne vyhodené peniaze z EÚ, ktoré sa dajú investovať do vybudovania bus pruhov, zavedenia preferencie autobusov ako aj samotného nákupu modernejších autobusov.

Avšak na druhej strane je v Európe veľa menších prevádzok ako napríklad Olsztyn, Jena, Olomouc, ktoré fungujú a niektoré dokonca len niekoľko rokov. Nitra podľa mňa má potenciál na naplnenie nejakého menšieho vozidla typu Stadler nOva, Solaris Tramino (Olstztyn), Pragoimex EVO a pod. avšak treba dostať do električiek nie len ľudí z autobusov, ale aj z aut. Čiže vybudovať na konečnej P+R, zaviesť lepšiu tarifu (ideálne IDS NSK) a ponúknuť vyššiu cestovnú rýchlosť oproti individuálnej doprave. Potom myslím, že by to fungovalo.
Liberálny sen?
https://nitra.dnes24.sk/mesto-uvazuje-nad-novymi-sposobmi-dopravy-v-nitre-by-mohli-jazdit-elektricky-353318?fbclid=IwAR2dz0a9SFK2mN8HVJo3YR0J9zS-sOjaKmf-l8sJKC08WwiJkn6PVTKKzG4

Kade pôjde teleso? Vo vozovke? Sídliská budiš, tie boli riešené velkoryso, tak by plac bol. Ale čo centrum mesta, taká Štúrová, Novozámocká alebo Krškany? Trať pôjde v záhradách vedľa fóliovníkov?
Reakcia na: Toom #22725:
Tak na prímeste vyhrali súťaž, kde majú určený maximálny vek a sú zaviazaní, že musia pravidelne obnovovať vozový park.
Na MHD bola súťaž zrušená a nevie sa čo bude o dva roky. A ktorá spoločnosť by nakúpila nové vozidlá, keď nikde nemá zaručené, že tu bude o dva roky.
Reakcia na: dingo #22723:
zaujímavé že na prímestskú dopravu sú stále nové a na mhd nie. Na zaplakanie

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.