K dvom predlozenym navrhom reorganizacie MHD v Nitre mam tieto poznamky:
1. navrh primatora je pravdepodobne uplne nepriechodny, jeho prinosom je, ze otvoril tuto diskusiu a priniesol myslienku pravidelnosti a intervaloveho taktu.
2. Trasovanie liniek by malo spajat z hladiska prepravnych narokov rovnocenne lokality, aby linky centrom prechadzali a nevytvarali potrebu odstavnych ploch (navrh trasovania prilozeny).
3. Intervali na linkach by mali byt pravidelne (po cely den), subezne linky by sa mali na spolocnych usekoch preklapat.
4. Taziskova linka c.1 by mala intervaly 5 min v sedle, 10 min v sedle a cez vikendy.
5. Intervaly \"okrajovych\" liniek 30 min v spicke, 60 min v sedle a cez vikendy.
6. Intervaly \"mestskych\" liniek 15 min v spicke, 30 min v sedle a cez vikendy.
5. Doprava cez vikend by mohla zacinat jazdit neskor, napr. podla vzoru Presova v sobotu po 6. h a v nedelu po 7. h. Napr. primatorov navrh uplne nelogicky navrhuje na taziskovej linke c.1 v nedelu rano 5 spojov medzi 5. a 6. h (spoje naviac nie su v takte) a popoludni iba 4 spoje.
6. Posledne spoje by mali vychadzat o 23.h.
7. Mala by byt zavedena nocna doprava aspon na 2 linkach z Klokociny na Chrenovu a zo Zobora k Plastike, ktora by jazdila denne od polnoci do rana kazdu hodinu. Kapacitu mozno ziskat napr. neskorsim zaciatkom dennej dopravy (bod 4).
8. Stanica ZSR by bola obsluhovana z hlavnej ulice.
9. Vybrane spoje linky c. 1 by boli vedene pre invalidov (dnes linka 28).
10. Mal by sa zriadit specializovany dopravny podnik mesta Nitry, dnesny model MHD presne vystihuje skutocnost, za prevadzkovatel SAD ma skusenosti s dopravou na vidieku, ale principy dopravy v meste (takt, pravidelnost, castost) sa v Nitre na rozdiel od inych porovnatelnych miest (Presov, Zilina) sa za dlhe roky nepresadili.
Navrh trasovania (nie je vycerpavajuci, detaily treba dopracovat):
Neviem, čo všetko má SAD v databáze, ale môžem Ťa potešiť - zastávka Popradská neexistuje. Zastávka na Popradskej ul. sa volá Sídlisko Diely. Zamerali sme teda všetko.
to VLADIMÍR: sorry, ale zabudol som včera na tú vizitku. Spomenul som si na ňu až pri vybaľovaní GPS-ky doma. Ozvi sa mi na mail, pošlem ti všetky údaje. Inak, zistil som, že nezamerali sme jednu zastávku - POPRADSKÁ, ale to bola asi moja chyba, každopádne v systéme nemám je súradnice a na papieri nemám jej hodnoty. Ale išli sme aspoň okolo. Kontroloval som všetky zastávky počas dnešného dňa. Ešte otázka - aké staré sú údaje na sadnr.sk v CP? U nás sa pozerali na tú stránku a sú tam rozdiely [v zastávkach].
Myslela som si, že podobné maniere sú typické len pre nášho Králika v Bystrici, ale pozerám, že primátori tuším tento rok bojujú o to, koho z nich budú ľudia viac nenávidieť. (Veď ak sa im na ich kreslách zdá byť dlho, môžu odstúpiť bez celého toho cirkusu). Bohužiaľ, ak sa vo všetkých mestách začnú uberať primátori týmto smerom, zničia MHD aj v tých mestách, kde ešte funguje a o pár rokov potom môžu vymýšľať projekty, ako vrátiť ľudí naspäť k MHD a znížiť hladinu smogu a zápchy v meste. Len neviem, či im Únia na to dá peniaze ? . Držím Vám palce, aby všetko dobre dopadlo (resp. aspoň do takej miery, ako je to len možné). S tou mapou by som si to určite len tak nenechala. Na podkladoch Vašej práce si niekto postaví 50mil. zisk! No to určite! Je to veľká škoda. Keď u nás v BB bolo príliš rušno, aspoň ma hrial pocit, že niekde MHD aj funguje a ľudia sú s ňou spokojný. Keď nie sú, tak MHD si s nimi udržuje kontakt cez toto fórum a snaží sa problémy riešiť (uko ? ). O tom môžeme u nás len snívať. Náš "sám najvyšší sám" sa ozve, len keď na neho ľudia už naozaj veľmi škaredo nadávajú.
...môžeš si byť istý, že tak vo veľmi krátkej dobe urobíme, a niekto zostane stáť v hlbokom úžase a šoku, zatial len pár čísiel ako príklad, (že sa jedná o bohapusté táraniny),analýza, ktorá je robená na základe reálnych čísiel : priemerná vyťaženosť spojov cez pracovný den 34,7 cest., v sobotu a v nedelu 26,8 cestujúcich, koľko je to percent, ak priemerná kapacita busov je cca 95 cestujúcich si každý súdny človek zráta sám, ďalej za mesiac marec nám v systéme prestupovalo celkom 4,6% cestujúcich, atď.,atď., zatiaľ z pochopitelných dôvodov nechcem ostatné čísla zverejňovať, chcem aby ten šok bol skutočným šokom... ?
Noi a teraz by bolo potrebné na základe ich údajov spraviť skutočné kalkulácie na prevádzku, potrebu autobusov, vodičov, cenu prepravy atď. a kecy pána primitíva, eh, čo to hovorím, primátora niekde v médiách rozstrieľať na cimpr-campr
Návrh nového cenového výmeru podla Víteka : Základné cestovné je 9,-Sk, pri každom prestupe 3,-Sk, útržkový lístok (pre cestujúceho bez EZČK ) 10,-Sk každá jazda...a teraz to príde :
Na základe údajov o doterajšej preprave to znamená :
-69% obyvateľov bude cestovať lacnejšie
-22% za rovnakú cenu
- 9% za vyššiu cenu ako doteraz
Zároveň je systém spravodlivejší-cestujúci na kratšiu vzdialenosť nedotuje v zaplatenej cene toho, ktorý cestuje na dlhšiu vzdialenosť. Malá pozn. dnes cestuje cca 60% na EZČK a 40% na lístky u vodiča...dnešná vyťaženosť ponúkaných kapacít je vraj 3,7%, podľa ich návrhu sa zdvojnásobí, ďalej doteraz vraj prestupovalo 16% cestujúcich, podľa nového cp to bude len 31% cest., potreba autobusov v čase dopravnej špičky klesne zo súčasných 74 na 37, zo 4 hlavných smerov (Klokočina, Krškany,Chrenová,Zobor) sú kostrové linky obsluhované s potrebnou intervalovou frekvenciou. Ich pravidelnosť nemôže ovplyvniť dopravná situácia v inej časti mesta.Podľa návrhu SAD intervalová doprava v danej lokalite je zraniteľná aktuálou situáciou v inej časti mesta. Predpoklad návratu cestujúceho do systému prepravy, ak dôjde k zníženiu ceny, najmä na kratšie vzdialenosti. Z toho vyplýva možnosť zníženia zaťaženia aj osobnými automobilmi. Flexibilnosť systému : Linky naväzujúce na terminály(konečná kostrových liniek) možno meniť v ich trase aj v čase, ak sa situácia v tomto území zmení. Možno ich aj v prípade potreby zrušiť, to neopvplyvní funkčnosť celého systému. Občania požadujú nočné spoje, SAD s ich zavedením vo svojom návrhu nepočíta (ak nám takú požiadavku mesto zadá, tak do 5 slovom piatich minút ju zriadime), a to je zlomok jeho demagogie, ktorú p.primátor šíri kade chodí... ? ? ?
Ako som si vsimol cp od primata (ak som dobre cital) tak smerom na hrnciarovce ide tusim len jedna linka.... Sa z toho ludia - s prepacenim - poseru. Kedy budu najblizsie volby???
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
V.P.