Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: plonk #567:
snad nam uko povie, ked sa vrati z dovolenky ?
What happened to Citaro?
Co sa deje s 28-ckou? Uz dlho som nevidel Citaro. Pocul som ze malo buracku. Co je na tom pravdy? Citaro vrat sa! ?
Reakcia na: Vladimír #565:
A pri dnešnej ropnej kríze a cenách ropy by som to nevidel až tak ďaleko. Keď si pripomeniem ako lezie Ik280 na Klokočinu, až mi je ťažko.
Reakcia na: S499.1023 #563:
V živote sa zväčša všetko cyklicky opakuje. Tak sa aj striedajú trolejbusové eufórie s trolejbusovými stagnáciami. Verím, že sa čoskoro opäť názor na trolejbus zmení a tentokrát Nitra nezaspí.
Reakcia na: S499.1023 #559:
Ako to malé? Ako to "nie je priestor pre Ďalšiu trakciu"? Znamená to, že pokiať nie je v meste reálny potenciál pre vybudovanie veľa TBUS tratí, ale iba pár, tak budú neentabilné a investícia sa neoplatí? ?
Reakcia na: Vladimír #562:
No veď súhlas. Len tá pravá chvíľa na začatie budovania E-trakcie je už premeškaná ? .
EU bohužiaľ prispieva len na také cypoviny ako sú smradobusy čo čistia zvuk a pohlcujú hluk, rozumej plynobusy...
Reakcia na: S499.1023 #561:
Pravdepodobné však je, že keby Nitra v správnej chvíli tiež začala elektrickú trakciu budovať, prípadne dokonca založila mestského dopravcu, mohla mať dnes dotácie omnoho vyššie. Ja netvrdím, že je to správne, ale skrátka takto to funguje.
Možno nie som ten pravý, ktorý sa k téme vyjadruje, pretože vzhľadom na svoju neskonalú lásku k trolejbusom nemôžem byť objektívny. Preto som presvedčený, že vďaka trolejbusom by aj Nitra chytila taký veľkomestskejší nádych. A už vôbec nehovoriac o kopcovitom teréne, ktorý priam po trolejbusoch volá.
A neexistuje možnosť ako by na trolejbus mohla prispieť EÚ a podobne?
Reakcia na: Vladimír #560:
No jednak v politike (ing. Ján-Močiaci-z-Terasy-v-krčme-pred-našim-domom sa v trolejbusoch zhliadol), jednak v tom, že najazdené vozokm v NR dnes budú tak tretina toho čo v ZA a dotácia ešte menšia. A dnes by užani v ZA nikto trolejbusy od základu nebudoval, bohužiaľ.
Reakcia na: S499.1023 #559:
Faktom však je, že Žilina je porovnateľné mesto (len o čosi málo menšie) ako Nitra a trolejbusy zaviedli. Takže v čom tkvie rozdielnosť situácie?
Vladimír:Vysoké investičné náklady.Pri súčasnom rozsahu MHD v NR skutočne nemá cenu zavádzať trombelusy.Veď nakoniec aj takej BB či KE trombelusy skôr uškodili než prospeli.Mestá sú proste príliš malé pre ďalšiu trakciu.
Zabrdnem trochu do témy z ankety. Je vôbec ešte aspoň trocha reálne zavedenie trolejbusov v Nitre? Rád by som o tom vedel viac. Prípadne ak nie, aké sú dôvody odmietania elektrickej trakcie v MHD?
Ta 33-ka ma vazne potesila. Som zvedavy co to spravi?
Reakcia na: uko #513:
Hosi dekujem!!! RESPECT! ? ?
Reakcia na: uko #529:
13 minut skor? to by ten "Schumacher" mal dostat skor premie ? . nabuduce sa teda mozem spolahnut ce pojde pomerne na cas?
Reakcia na: Vladimír #549:
Veď práve za 140Sk som si pred tromi rokmi kúpil týždenný lístok (viď historické lístky). Keby to tak bolo dnes, to by sme sa navozili až do zblbnutia. ?
Pôvod vagónov (aj keď to do MHD vlastne nepatrí):
Na fotke 001 je prípojný vozeň Balm/ú 653 pôvodom z Prešovskej pionierskej železnice (predtým slúžil ako električka v Bohumíne na rozchode 760 mm).
Za ním nasleduje osobný vozeň Bai/ú 607 pôvodom z Ružomberka (trať do Korytnice, predtým nákladný vysokostenný vozeň, predtým Frýdlant v Čechách - Heřmanice).
Ďalej nasleduje M 21.003 (M 21.008) pôvodom tiež z Prešovskej pionierskej železnice, predtým Jindřichuv Hradec).
Potom je tam niekoľko dvojnápravových plošiňákov a parný rušeň pôvodom zo železiarní Králuv Dvur u Berouna č. 14.
Vedľa stojí 1435 BN 60 pôvodom z cukrovaru v Nitre (rozchod 1435 mm).
Ak pôjdete na výstavu, vedúci železničky Vám ochotne porozpráva históriu (keď bude mať čas).

Vzdialenosť konečnej zastávky a vstupnej brány sa vykompenzuje prakticky minimálnym čakacím časom na vstupenky a nebýva tam veľké množstvo ľudí (zväčša zájazdové autobusy - je tam veľké parkovisko). Ani vzdialenosť z Tr. A. Hlinku po hlavný vchod nie je práve najkratšia.
Reakcia na: jajcaj #551:
v BA diskusii sa uz povod toho dlheho vozna objasnil (povodne elektricka)
TeBeCe: na povod sa skusim popytat jedneho cloveka, ktory mi o nich hovoril, ze tam su ...
ak by niekoho zaujimalo, tak tu su dve fotecky tych odstavenych vagonikov pri SPM z r. 2002:
http://www.imhd.sk/nr/fotky/v_001.jpg
http://www.imhd.sk/nr/fotky/v_002.jpg
(na tej prvej uplne vpravo vidno kusok jednej parnej masinky, zial nedala sa dobre odfotit)
nepozna niekto povod tych vagonov nahodou?
Reakcia na: Valec #543:
No, ja nie som proti. Ale to najprv musí byť 24-hodinový lístok. Nemôžem za desať jázd nechať v Nitre 140 Sk ☺

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.