Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: TeBeCe #1776:
Keby mi to slo na smartphone SDA tak o nic neziadam,vdaka. ?
Reakcia na: Kalimero #1771:
Pockaj, mam trosku pocit, ze miesas viac veci dokopy 🙂

Ano, najvhodnejsia je taka tarifa (opat sa nebavim o konkretnych cenach, ale o typoch listkov a casovom obmedzeni) ako je napriklad v Bratislave, Presove ci Prahe. Kratkodobe i dlhodobe listky obmedzene casom, jednorazove/kratkodobe listky v predpredaji mimo vozidla, pritomnost revizorov. Na tom sa myslim vsetci zhodneme.

Ale zavedenie EZCK z jesitnosti voci Presovu - to sa mi nezda. Presov totiz pouziva EZCK takym sposobom, akoby to boli klasicke dlhodobe predplatne listky s klzavou platnostou. To znamena, nenabija sa pocet jazd, ale cely mesiac, resp. 3 mesiace platnosti, so zaciatkom od lubovolne stanoveneho dna. Cize ekvivalent telefonneho "pausalu", nie "predplatenej karty".

Ale dovolim si trosku nesuhlasit s vetou "sofera nezaujima, ci ked cestujuci nastupi, ma listok... on je na to, aby soferoval... nie sa hral s 50 haliernikmi...". Sofer MOZE, okrem ineho, aj predavat listky. Bratislava tuto doplnkovu sluzbu nema, v Prahe ju maju autobusy (nie vsak elektricky) a v Presove ju maju autobusy i trolejbusy. Zostava otazka, ako ludi prinutit kupit si listok v predpredaji, aby vsetci hromadne neotravovali sofera, ktory, ako spravne pises, je hlavne na to, aby soferoval. Odpoved je jednoducha - v Prahe je listok u vodica drahsi o 3 Kc, v Presove v priemere o 2 Sk. Ale moznost predaja u vodica eliminuje argumenty typu "trafika bola zavreta" alebo "automat nefungoval".

Co sa tyka nocnych spojov - prax z Presova hovori, ze vdaka vseobecne znamemu faktu, ze revizori v noci nechodia, si "jednorazovi" cestujuci bud nestiknu nic a idu nacierno, alebo si stiknu "dennu" verziu listka (10, 14, resp. 5, 7 Sk) namiesto nocneho 20 Sk listka. Iba par poctivcov si cvakne plnu cenu. Ale DP na tom az tak netrati, lebo jednak nocakom cestuje vela ludi s predplatenym listkom, jednak aj nedostatocne vyplatene cestovne je lepsi prijem ako ziadny, a jednak tie tri kruziace vozidla v noci (nota bene dva z nich su trolejbusy jazdiace na lacny nocny prud) az take velke naklady nemaju, v porovnani s dennou vypravou. Ale Nitra nocne spoje nema, takze to je skor taka akademicka debata 🙂
Reakcia na: TeBeCe #1776:
aha, tak nic ?
Reakcia na: vjMTV #1775:
idu, co by nesli.... ?
Mohol by mi dakto napisat na mail presne new trasy mhd lebo cez smartphon niektore veci na tejto www stranke nejdu otworit. Vopred vdaka. ?
Reakcia na: TeBeCe #1773:
iba doplnim, ze omylom sa tam povodne objavila pracovna nekompletna verzia, takze tento je ten co tam mal povodne byt ?
uploadol som aktualizovany navrh CP podla SAD
sorac, trosku som sa rozpisal... budem rad, ak si to precitate ti, ktorych to zaujme... mozno sa opat na nejaky cas odmlcim... idem sa ucit na statnice, heh ?
3. postreh bude, ked si precitam navrh na novy poriadok... ?
btw - anketa "ci suhlasime so znovuzavedenim casovych listkov" dopadla tusim 82% pre ANO, dufam, ze sa bude z tohto vychadzat.. alebo sa uvidi pri novom cestaku ci to bude rentabilne? myslim, ze ano, skor vyhodne pre tych, ktory potrebuju prestupovat, pripadne sa odviezt 1-2 zastavky... dnes to je proti logike... ja osobne si tu 1-2 zastavky prejdem radsej peso... aj tak ma bus malokedy dovezie priamo tam, kam potrebujem ist...
casove listky bola jedna z veci, za ktoru mhd nitra chvalim. myslim, ze nie som sam... dnesny zdrziavajuci sposob cestovania, ked vodic musi predavat listky jak na kolotoce je smiesny... ak mam rypnut do BA -kov, ich sposob cestovania je fakt najlepsi... maju casove listky (teraz sa nebavme o cenach) ktore ukazuju iba vtedy ak pride revizor... kto nema listok kupi si v stanku... sofera nezaujima, ci ked cestujuci nastupi, ma listok... on je na to, aby soferoval... nie sa hral s 50 haliernikmi... neviem, ci zavedenie ezck bolo z jesitnosti voci tusim presovu? ten ich ma? ze to bol na tu dobu moderny sposob odkukany z vtedajsieho dobijania globtelovych a eurotelovych kariet... neviem...
dufam, ze raz sa mhd vrati k sposobu, s ktorym boli nitrania spokojny... ja tu uz od buduceho roku mozno byvat nebudem ale dufam, ze mojim prispevkom pomozem par ludom k lepsiemu cestovaniu ?
jednou z vyhod je, ze mhd ma kazdy mesiac (3 mesiace) iste peniaze, ktorymi si ludia ten casovy listok musia kupit... namiesto ezck automatov v buse (kde aj tak sa niektore nachadzaju len v 2. 3. pripadne 4. dverach sa moze najat este jeden "nenapadny" revizor, ktory bude kontrolovat listky... peniaze ako peniaze... vtedy by ludia mohli nastupovat vsetkymi dverami, vystupovat takisto (dnes este niektory soferi presadzuju zakon "prednymi dverami nevystupovat", myslim, ze toto sa zrusilo so zavedenim ezck..) a casovymi listkami by sa mohol vyriesit problem aj nocnych spojov...
pri ezck tu bol raz spominany problem, ze kto by si tu karticku na nocaku stikol? zevraj nikto... ked budu mat casovy, nikto sa nemusi strachovat a stresovat, ci ho maju.. nocakom sa moze vozit aj ujo revizor... a primitivne ukazovanie listku a nastupovanie prednymi dverami uz v 21. storoci neprichadza do uvahy ?‍☠️ (pamatam sa na posledne vecerne spoje, ked sofer radsej otocil hlavu naopak...)
ako to teda bude so znovuzavedenim casovych listkov spolu s konfrontaciou vytazenosti dopravy uvidime casom... dufam, ze coskoro... ?
2. moj postreh z mostnej ulice a osadeni novych zastavok...
je to smutok, zbytocne vyhodene peniaze na taky typ zastavky..
nechtiac som raz cakal na bus v smere na zobor... zastavky su konstrovane tak, ze maju na jednej strane sklo s reklamou, druha strana je volna... pod pergolou je jedna nedostacujuca lavicka... (ak nepocitam tie 2 vedla, vojde sa nane 3-4 ludia max)
vsade, ale naozaj vsade zo vsetkych stran fuka vietor, nehovorim ked bude prsat, snezit, ked bude trosku silnejsi vietor... pergola je tvorena priesvitnym plexisklom, ktore bude v lete pocas horucav fajn prepustat teplo...
neviem, preco som sa akurat teraz do toho tak obul, ved skoro vsetky zastavky v nr su takto riesene, ale osadzanie tychto 2 zastavok som videl nazivo a trosku som sa nad tym zamyslel.. tieto zastavky neplnia svoj ucel tak ako by mali... na mostnej, su aj tak vsetci zvyknuty schovavat sa pod stlporadim na oboch stranach..
komu sa tym vyhovelo neviem... myslim, ze pod tym stlporadim su viac chraneni pred poveternostnymi vplyvmi (stena) ako pod danymi zastavkami... ked len z 1 strany... resp z dvoch... zbytocne vyhodene peniaze.. radsej sa mohli pouzit na premiestnenie zastavky pod kruhovym objazdom pod zoborom smerom do mesta, kde budka je 15-20m od oznacnika zastavky... ziaden bus nezastavuje pri budke... vsetky az pri znacke... preto je budka tak casto nevyuzivana... ?
pani,tak po par problemoch s vytvorenim konta som tu opat:
opat zopar postrehov:

1. v urcity den (resp vecer) som isiel istym busom smerom do mesta, s istym soferom a s istou nr *** ** (tymto nechcem danemu soferovi robit problemy,preto ho tu nespominam, vyzeral, ze by mal ist kazdu chvilu do dochodku, preto nechcem menovat aby nemal zbytocne problemy) uz asi 10 minut pred prichodom busu som telefonoval s kamosom,volal som stale aj pocas nastupovania do busu,kde som bol upovedomeny, ze v buse je zakazane telef. nevenoval som tomu pozornost..
(v buse som bol ja,1 dievca,a 1pan, ktory sa rozpraval s autobusarom) pocas cesty na nasledujucu zastavku autobusar zasvietil a povedal, ze v buse sa nema telefonovat.. opytal som sa ho aky ma problem, znova mi zopakoval znamu vetu vecera a dal som na chvilu telefon od ucha.. zhasol svetlo a bol spokojny.. ja som po chvili opat pokracoval v telefonovani.. dievca vystupilo na urcitej zastavke a potom ujo autobusar zavrel dvere a zostal stat, vypol motor, vsetky svetla...
povedal, ze on ma casu dost, dokial si ja dotelefonujem.. nato som dal telefon od ucha a povedal mu zopar viet, typu, ze aj ja mam cas,len ci ho bude mat aj on ked tu bude hodinku cakat...,povedal, ze v autobuse je zakazane telef, pytam sa ho kde to je napisane, kde je na to vyhlaska, zakon, predpis atd...
povedal, ze riaditel tak nariadil... to mne nestaci... pytam sa ho ked mu riaditel povie, ze na kazdej sa zastavke ma *** tak ci to urobi? ... povedal, ze riaditel tak povedal... nato som mu ja oponoval, ze ja sa rozpravam s niekym, kto by mohol kludne sediet vedla mna a ze mne nevadi,ze on sa celu cestu rozprava s nejakym kamaratom... bolo ticho, pokracoval som dalej...
na obrazku na dverach je nakresleny telefon ako zvoni... mne ani raz pocas cesty nezvonil... nic som neporusil...
na obrazku na dverach nie je nakreslena znacka panacika ako telefonuje... zakon som neporusil...
este po par teplych ludskych vetach (uz sa mi to nechce pisat) pan autobusar bez slova nastartoval a pokracoval dalej... vsetko bolo v ramci slusnosti a bez nadavok... on si kona svoju pracu, ja som si konal svoju... on soferuje, ja si vybavujem svoje veci cez telefon...
takze teraz neviem... pisem len svoj postreh, uz sa mi davno v nr mhd nic nestalo, takze zas sa muselo nieco prihodit... pokial telefonovanie rusi cinnost pocitaca na ezck treba to dat vediet...
btw - v buse som cestoval len ja, pocas celej cesty (6 zastavok) si nikto listok neoznacil... ?
Reakcia na: paiac #1767:
ako sa MHD brani nocnej doprave? si precitaj co sa tu pisalo nedavno - ak si ju mesto objedna, tak sa moze okamzite zriadit....
intervaly su fajn, ale nerozumiem, preco sa MHD brani nocnym spojom a taktiez logike cislovania liniek...
Reakcia na: VLK #1765:
Zastávka Murgašovauž neexistuje. Kedysi ju obsluhovali spoje L10, ktoré zachádzali k Cestným stavbám na Čermáni. Tieto zachádzky sa už zrušili.
zastávka MURGAŠOVA sa kde nachádzala? Viete mi niekto povedať? [neviem, či je to otázka na VLADIMÍRA, keďže túto zastávku som v aktuálnom linkovom CP nenašiel]
Reakcia na: ivan #1762:
Len nezabudni, že tie dlhé roky bola SADka štátnym podnikom a dobre vieš, ako to v štátnych podnikoch chodí (kradne). Privatizácia prebehla len pred dvoma rokmi (ma opravte ak sa mýlim), takže až tak dlho ste na intervalovú dopravu nečakali.
Reakcia na: ivan #1758:
K bodu 5: Presov nezacina premavku MHD cez vikend o 7.00 resp. 6.00, ale v tento cas iba prechadza z nocnej dopravy na dennu. Tj. aj v Presove mas v nedelu pred siedmou rano uz (od polnoci) tri linky v hodinovom takte.
Reakcia na: TeBeCe #1760:
SAD mala na intervalovu dopravu roky a v Ntre sa roky cestuje ako z v Topolcanoch na predmesti ...
Tak pozrel som si CP aj podľa SAD. Páči sa mi, že je platný od 4.10.2004 ?, taktiež CP linky 35 je zaujímavý ?. A chcel by som vedieť aký rozdiel medzi CHRENOVÁ a CHRENOVÁ (2).
Dosť srandy, ten CP je vidieľne lepší od "konkurenčného návrhu", keď už v ničom inom, tak v počte spojov (viac liniek s krátkym intervalom). Najviac ma zaujal počet spojov v sedle z Klokočiny (keďže som tam v roku 2001 dáke 2 týždne býval a viem ako to vyzeralo). ?
Teraz by som navrhoval doplniť tie súhrnné CP ešte o víkendové odchody a vylepiť ich spolu s PRIMÁTorovým návrhom (príp. aj súčasným stavom) do vozidiel, nech môžu cestujúci porovnávať a nadávať ☠, koho si to zas zvolili. ?
Reakcia na: ivan #1758:
obavam sa, ze s intervalovou dopravou prisla SAD a nie primator....

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.