Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #1874:
...aj ja sa nahlasujem na návštevu (niekedy v júli) ?
Reakcia na: Vladimír #1874:
Óóó, to nie je poľský model. To ešte dávno pred začiatkom likvidácie železnice v Poľsku istý ing. z DP v Bratislave mi vysvetľoval, ako ľubovoľnú linku zrušiť bez ohľadu na aktuálne prepravné nároky:
1) Z celodennej a celotýždennej zmeniť na špičky pracovných dní.
2) Presmerovať na oboch konečných do ÚR.
3) Vykonať prepravný prieskum.
4) Zrušiť pre nevyťaženosť.
Reakcia na: milan1 #1876:
ano, vodici musia povinne zastavovat na kazdej zastavke. uz sa tu o tom pisalo. ak mas inu skusenost, treba dodat presne udaje co, kde, kedy, ako 🙂
mám taku nemilu skusenost so zastavovanim busov na zastavke. ak sa clovek neohlasi, na menej frekventovanych zastavkach, ale stalo sa mi to uz aj na "STUROVEJ", ze vodic nezastavi. chcem sa spytat, ci je alebo nie je vodic povinny zastavovat na kazdej zastavke. ❓ ❓
Reakcia na: ivan #1871:
Keď budem mať definitívny cestovný poriadok aj vo forme normálne čitateľnej mimo databázy softu pre tvorbu CP (t.j. XLS alebo PDF), skontaktujeme sa.
Reakcia na: Majkl #1872:
Tak len príď čím skôr, lebo Ikarusov je čím ďalej, tým menej a neviem garantovať, že ich na linke č. 2 uvidíme tak často, ako doposiaľ.

Re #1867 tomas1: Verím, že z najbližších i budúcich zmien v cestovných poriadkov v Nitre bude zrejmé, že legendárny poľský model racionalizácie železníc "nevyťažené spoje zrušíme a vyťažené presmerujeme a načasujeme tak, že stratia zmysel a potom ich s poukázaním na nevyťaženosť zrušíme tiež" v SAD NR neuznávame 🙂
Reakcia na: ivan #1871:
Možnosť gigantickej linky Ivanka - Janíkovce ma napadla tiež, ale musel som ju zavrhnúť z toho dôvodu, že ani v Ivanke ani v Janíkovciach nie sú zabezpečené žiadne podmienky pre prestávkovanie vozidiel a samozrejme vodičov. Pri tvorbe cestovných poriadkov sme žiaľ limitovaní aj tým, že nie všade v dosahu otočky je napr. WC, bufet a pod. Nehovorím, že teraz to bude zabezpečené všade, ale je snaha aspoň o čo najväčšie riešenie problému.

Že by som bol priamo "otcom" prešovského modelu dopravy, to je samozrejme nezmysel a poriadne prehnané tvrdenie, ale povedzme, že som mal možnosť do týchto vecí zasahovať a mnohé z mojich návrhov našli uplatnenie v praxi, kde, myslím, pomohli situácii.

Za podporu vďaka. Nový cestovný poriadok od 4.7.2005 je len taký štart, prvotný krok k cieľavedomému prebudovaniu dopravnej siete. Na začiatok nebolo možné robiť ihneď revolúciu, no k slovu sa dostal aspoň pojem "intervalová doprava", ktorá sa v budúcnosti stane základným prvkom dopravy. Lebo len pravidelná doprava je dobrá doprava.

Škoda len, že sa už teraz nepodarilo odstrániť všetky súbehy spojov a pod. Ale všetko sa naraz nedá a abnormálne vysoký počet liniek nedáva idálne možnosti na ich koordináciu. Len také skombinovanie liniek č. 8, 12, 14, 15, 19, 32 + nebodaj aj s ohliadnutím na špecifické funkcie liniek č. 25 a 28 - a vytvorenie rozumného cestovného poriadku z toho, to je naozaj bolehlav.

Verím, že Nitra bude mať znova prestupné lístky a ich existencia sa využije v prospech nových možností v organizácii dopravy postavenej na malom počte liniek a krátkosti intervalov medzi spojmi.
Vlado, uko: takže, čo sa týka včerajška, ďakujem vám obom za venovaný čas aj množstvo zaujímavých informácií o aktuálnych otázkach aj budúcich plánoch SADky.

Každopádne, chcem sa pochváliť, že sa mi okrem 512BM podarilo pofotiť všetky Ikarusy, aj za cenu, že som sa napokon previezol len do Štitár (750AV) - Vlado, vďaka za skvelý tip! Zaujímavosťou je, že ma v meste v 27ke kontrolovali revízori...
No a vzhľadom na to, že ešte by som sa rád Ikarusmi previezol do Lužianok, k Idei, aj na linke 2, do Nitry ešte toto leto zrejme prídem.
Reakcia na: Vladimír #1864:

Problem linky 12 by mohlo riesit predlzenie linky 19 az do Ivanky (vybrane spoje do Brancu). Ivanka a Janikovce maju priblizne rovnake dopravne naroky a naviac v useku Gorazdova - Idea by sa linka mohla preklapat s linkou 12, aby nevznikali subezne jazdy.
Ak som spravne pochopil z predchadzajucich prispevkov, mas co do cinenia s modelom dopravy v Presove, tak drzim palce, nech sa Ti to podari aj v Nitre. Ale ten navrh noveho cest. poraidku by si mi mohol poslat neoficialne na moju e-mailovu adresu, k nitrianskym novinam sa nedostanem, zijem v Prahe.
Reakcia na: TeBeCe #1869:
dakujem ?
Reakcia na: XX #1868:
bolo by mozne...ale nie je cas, tak v dohladnej dobe nebude...
Zdravim Vas, bolo by mozne vytvorit taku funkciu, cez ktoru by sa dali vyhladat spoje z bodu A do bodu B v ramci miestnej mhd? Nieco na sposob ako su servre s cp. Dakujem ?
PREDCHÁDZAJÚCI PRÍSPEVOK SA NEJAK VEĽMI ZÁHADNE (sám od seba!) POPREHADZOVAL (viď posledný odstavec❓), TAK TO ZOPAKUJEM:
Re #1864 Vladimír: K tomu porovnaniu Trnavy a Nitry - nemal som na mysli počet liniek, ale celkové výkony. Keďže frekvencia spojov je porovnateľná a 35 ku 12, dovolím si povedať, že MHD TT "robí o polovicu menší objem prepravy" ako MHD NR. A obyvateľom to z ďaleka nestačí, aj keď TT je kompaktná, stlačená na o dosť menšiu plochu, ako "rozťahaná" Nitra.
Jeden príklad za všetky: linka 6 v TT z troch sídlisk k štyrom stredným školám má posledný spoj 7:10, študenti sú pred školami už okolo 7:30, čo je samozrejme skoro. Žiadna rozumná kombinácia iných liniek s prestupom nie je. Tak využívali iné linky (1,2,9) a išli potom kus pešo, od decembra aj tam z troch úplne nabitých spojov jeden zrušili - to je ďalší problém, že aj z toho mála sa prednostne rušia najvyťaženejšie spoje. A na otázku prečo tam nejazdia aspoň kĺbové namiesto krátkych bola odpoveď: "Kĺbových máme dosť, ale na tých ďalších spojoch by sa na tejto linke nevyužili."
Inými slovami: Je nám úplne jedno aké má Trnava nároky na dopravu, my sa točíme dokola za peniaze, ktoré dostaneme, robíme taký CP aby VYHOVOVAL ČO NAJMENEJ ĽUĎOM, aby radšej išli autom. Veď potom nikto nemôže povedať, že spoje sú preplnené, veď tie čo teraz chodia do nevhodných častí mesta v nevhodnom čase sú poloprázdne.
PS: Prepáčte, že píšem o Trnave na stránke určenej pre Nitru. ?
Reakcia na: Vladimír #1864:
K tomu porovnaniu Trnavy a Nitry - nemal som na mysli počet liniek, ale celkové výkony. Keďže frekvencia spojov je porovnateľná a 35 ku 12, dovolím si povedať, že MHD TT "robí o polovicu menší objem prepravy" ako MHD NR. A obyvateľom to z ďaleka nestačí, aj keď TT je kompaktná, stlačená na o dosť menšiu plochu, ako "rozťahaná" Nitra.
Jeden príklad za všetky: linka 6 v TT z troch sídlisk k štyrom stredným školám má posledný spoj 7:10, študenti sú pred školami už okolo 7:30, čo je samozrejme skoro. Žiadna rozumná kombinácia iných liniek s prestupom nie je. Tak využívali iné linky (1,2,9) a išli potom kus pešo, od decembra aj tam z troch úplne nabitých spojov jeden zrušili - to je ďalší problém, že aj z toho mála sa prednostne rušia najvyťaženejšie spoje. A na otázku prečo tam nejazdia aspoň kĺbové namiesto krátkych bola odpoveď: "Kĺbových máme dosť, ale na tých ďalších spojoch by sa na tejto linke nevyužili."
Inými sloVYHOVOVAL ČO NAJMENEJ ĽUĎOM, aby radšej išli autom. Veď povami: Je nám úplne jedno aké má Trnava nároky na dopravu, my sa točíme dokola za peniaze, ktoré dostaneme, robíme taký CP aby tom nikto nemôže povedať, že spoje sú preplnené, veď tie čo teraz chodia do nevhodných častí mesta v nevhodnom čase sú poloprázdne.
PS: Prepáčte, že píšem o Trnave na stránke určenej pre Nitru.
Reakcia na: Vladimír #1864:
"dilema znie takto - počet liniek vs. poznámky na linke" - radšej tie poznámky
Reakcia na: tomas1 #1861:
Ja osobne poznámky pri spojoch tiež nemám rád. Ale je na výber. Buď budú účelové spoje včlenené do silnejších liniek a od kmeňovej trasy odlíšené poznámkou alebo sa pre každý variant trasy zriadi nová linka. Mne sa nepáči ani jedna možnosť, ale ako lepšie prijateľná sa mi javí napr. poznámka na L13, že ten a ten spoj zachádza na Vašinovu ul. ako napr. nová L29, ktorá bude v celej trase rovnaká s L13, len bude mať tú jednu zastávku Vašinova navyše. Ale nebude mať žiadnu poznámku. Pritom je nemysliteľné, aby sme na tú Vašinovu nezachádzali a zároveň je nemysliteľné, aby tam jazdila vlastná linka každých v nejakom rozumnom intervale, keď tam raz toľko ľudí necestuje.

Čo sa týka L12 a jej novej trasy, dlho, naozaj dlho som zvažoval všetky plusy a mínusy. Uprednostnil som linku s viacerými variantmi trasy (Gorazdova - Plastika, Gorazdova - Ivanka a Gorazdova - Branč) odlíšenými poznámkami v CP, s tým, že Nitranom pohybujúcim sa na trase Krškany - Chrenová je to jedno a obyvatelia obcí už vo vlastnom záujme budú vedieť, ktorý konkrétny spoj ďalej zachádza alebo nezachádza. Alternatívou mi bol súčasný stav, keď mám jednu linku ukončenú v Krškanoch, ďalšie číslo ide až do Ivanky, a tretie končí až v Branči. Takže dilema znie takto - počet liniek vs. poznámky na linke.

Porovnanie Trnavy s 12 linkami a Nitry s 35 linkami nie je vhodné. To by som ja mohol vytiahnuť fakt, že Prešov, ktorý je počtom obyvateľov Nitre ešte bližší (má len o zopár tisícok obyvateľov viac ako Nitra a na rozdiel od Trnavy tiež vykonáva aj dopravu do niektorých blízkych obcí), má dokonca 43 denných liniek. Čo z toho vyplýva? Nie počet obyvateľov je rohodujúcim ukazovateľom, ale štruktúra dopravnej siete, ktorá zas závisí od štruktúry mesta. Ak je mesto kompaktné, všetky jeho oblasti dobre obslúžiteľné s niekoľkých hlavných cestných ťahov, nie je problém tlačiť počet liniek nadol. Iná je situácia v mestách, ktoré sú rozvetvené a pritom v rozvetvených oblastiach riedko osídlené. Niektoré fakty, ako napr. že Zobor s Liečebným ústavom, Šindolkou, Chemľovou dolinou, Panskou dolinou atď. nemožno obslúžiť jednou linkou, nemožno zmeniť.

Re #1862 ivan: Pokiaľ by sme sa rozprávali o informačných systémoch, veľa by som s Tebou súhlasil. Chel by som to zmeniť aj ja. Nateraz sa aspoň vylepší to, že na novovyrábaných tabuliach pre CP od júla bude na linkách s trasou, ktorá vedie medzi zastávkami s výrazne značnými možnosťami variantovania trasy, uvedená aj doplňujúca informácia o bode na trase, ktorý pomôže bližšie určiť trasu. Takto napr. na L10 bude základná informácia o tom, že ide z Klokočiny na Lanovku, doplnená o informáciu o trase cez Čermáň - Hattalovu ul. a pod. Pevne verím, že v budúcnosti sa nám podarí doriešiť aj množstvo informácií poskytovaných elektronickými transparentmi na vozidlách. Taktiež by som tam chcel vidieť bežať vybrané nácestné zastávky, neskôr po zriedení počtu liniek snáď aj možnosti prestupu na iné linky a pod. Nateraz však pre bližšie určenie trasy musím cestujúcim odporúčať len cestovný poriadok. Prípadne telefonát priamo dopravcovi. V nových cestovných poriadkoch s platnosťou od 4. júla nájdu cestujúci aj údaje o nás, zahŕňajúce poštovú adresu, telefónne číslo a web konakt.

Aj v týchto dňoch ešte prebieha tvorenie turnusových príkazov pre obeh vodičov a vozidiel na linkách. Napriek tomu, že rozsah dopravy sa takmer vôbec nemení, dochádza ešte k ojedinelým posunom niektorých spojov o zväčša +- 5 min. Do definitívneho uzatvorenia celej veci sme nechceli cestujúcich zavádzať. Ak sa nič nezmení, vo vydaní Nitrianskych novín z dňa 27.6.2005 nájdu čitatelia bezplatnú prílohu s cestovnými poriadkami všetkých liniek.

Re #1863 Papyr: Áno, tiež mi je zvesela. Je to pekné, keď Ti ako vzor pre Tvoju prácu dajú Tvoju prácu.
Reakcia na: ivan #1862:
Tak, Vlado, mas, co si chcel. Bol ti dany Presov ako priklad ?
Neprestupnu tarifu a nefunkcny system mestskej dopravy maju na zodpovednosti konkretni ludia z Nitry, ktori o veciach rozhoduju, a je jedno, ci sedia na Mestskom urade alebo v Mlynarciach na podniku SAD. V Nitre v minulosti bola roky prestupna tarifa - a doprava bola aj vtedy neefektivna ako dnes, ked je mozne sa vyhovorit na neprestupnu tarifu. Mnoho ludi za tie roky rezignovalo na mestsku dopravu, staci si porovnat vykony MHD v Nitre, Ziline, Presove a BB (napr. v statistickych rocenkach), teda v mestach s porovnatelnymi narokmi na MHD.
Vsetko je o ludoch, tazko ocakavat pokrok od tych, ktorym nevadilo, ze napr. linka 9 v case, ked este nejazdila na Klokocinu, mala na smerovej tabuli napisane "Wilsonowo nabr - LU Zobor" (ani zmienka o smerovani linky, okrem Nitranov nikto netusi, co znamena LU Zobor ani dvojite w v koncovke privlastnovacieho zamena). A to v case, ked v Presove mali v kazdom trolejbuse akusticke hlasice zastavok.
Mimochodom, kedy bude mozne uvidiet definitivnu podobu noveho cestovneho poriadku pre Nitru ?
Ktej linke c.12: Mne sa zda nerozumný CP s množstvom výnimiek typu tento spoj ide len po..., tento zachádza hentam pre dvoch ľudí z fabriky. Dobre píše Ivan o spájaní častí z rovnakými nárokmi na dopravu.
Teraz pííšem viac o SR všeobecne ako o NR, keďže situáciu v NR detailne nepoznám: Inde vo vyspelom svete určite nemajú toľko výnimiek v MHD. Cudzinec alebo ten čo nevyužíva MHD denne sa s takýchto systémov môže zblázniť.?b ? ? ☠
POROVNANIE NR a TT: v NR je tuším 35 liniek(!!!) a v TT 12 (a pol) s podobnými intervalmi. Trnava má 72 000 ľudí a Ntira len o málo viac tuším 85 000. Čím sa tento rozdiel vo výkonoch dá vysvetliť, existujú/existovali nejaké minimálne požiadavky? Rozdiel bol už vtedy, keď to celé financoval štát.
Reakcia na: ivan #1857:
...ten navrh, ktory spominas, davala do mestskeho zastupitelstva prave SAD-ka, ale ako si spomenul, tak nepresiel... a skutocne by ma zaujimalo, kto a preco sa podla teba brani racionalizacii dopravy v Nitre, lebo SAD-ka urcite nie...mozno ti v mediach neuslo info o tom, ze sa mesto chysta vypisat tender na dopravcu aj na cestovny poriadok, a ubezpecujem Ta, ze pripravime kvalitny cestovny poriadok s ovela nizsim poctom liniek, len ako spominal Vlado, velmi vela bude zalezat na tom, aby bola zavedena prestupna tarifa...a este jedna vec, na linke c.12 urcite nebude kazdy spoj chodit az do obce Branc, naopak, pocet spojov konciacich tam, bude rovnaky ako je tomu dnes, zatial len tolko...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.