Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Peterzm #22879:
Absenciu socialných zariadení by sa dala vyriešiť ich vybudovaním. Myslím, že osadenie unimobunky či Toi-Toiky nemôže byť až také drahé. Myslím, že je vcelku problém Nitry, že jediné dve konečné kde je aká taká socialka je len Kmeťovej a Gorazdovej. Aj na samotnej železničnej stanici, je podľa mňa od obratiska dosť daleko.

To či by malo zmysel mať linku na Bratislavskej je otázne, náročky som to tam dal, nakoľko som chcel počuť názor inej osoby. Výhodu by som videl v tom, že by sa vyhla vystatiu rady na odbočke na Kynek, nemala by na trase dalšie urovňové kríženie so železnicou a jazdná doba z Lužianok by bola o niečo lukratívnejšia. Chcelo by to ale doplnenie zastávky pri OC Galérii na Bratislavskej ulici, niekde v urovni svetelnej križovatky. Taktiež daľšia zastávka by mohla vzniknúť v úrovni Dubikovej, vďakačomu by táto oblasť mohla byť obsluhovaná celodenne. Taktiež taký Hydepark a okolie by bolo o niečo dostupnejšie MHD. Áno, o prenašaní meškania môžeme polemizovať, avšak na druhej strane vzniklo by nám aj priame spojenie Zobora a OC Galérii, čo nie je naškodu. Problém na Štúrovej ulici so zápchami by sa ale podľa môjho názoru mal vyriešiť vytvorením BUS pruhu. Stálo by to nejakú zeleň, ale od zastávky Štúrova by sa až po križovatku s Piaristickou zmestil BUS pruh. Na jeho konci by bola ideálna čočka, ktorá by pustila autobus pred auta a mohol by sa bezpečne zaradiť kam potrebuje. Čo sa týka úseku kruháč -> Štúrová, tak aj tam by som videl priestor na rozšírenie vozovky a vytvorenie BUS pruhu. Zelení by ma za toto síce nemali radi, ale myslím, že je prioritou aby verejná doprava nechytala 10 minutové meškanie v zápchach.

Konečnú mojej 13ky som vymyslel na Poliklinike Klokočina z viacerých dôvodov. Podľa mňa je zbytočné ťahať linku na Kmeťovu, len aby bola. Každým spojom by sa ušetrilo 300-metrov. Spoje by sa otáčali dole pri Shellke alebo, keby sa spravila menšia úprava križovatky pri zastávke Poliklinika Klokočina, priestor na to je a zmena ostrovčeku nemôže byť až taká nákladná. Tým by sa ušetrilo až 700 metrov každým spojom. Ďalšim dôvodom prečo radšej tam je ten, že v okolí zastávky Poliklinika Klokočina sú podľa mňa významnejšie body (pošta, ZŠ Benkova) ako vo vrchnej časti Hviezdoslavovej. Obrat by som riešil bez pauzy, len maximálne nejakou vyrovnávaciou minutou. Týmto by mala oblasť Hattalovej a Hanulovej obslužnosť aj so službami a obchodmi na Klokočine ako aj spojenie s centrom mesta.

Čo sa týka prečíslovania liniek, tak s tým by som mohol súhlasim, v niektorých prípadoch by bolo asi lepšie zanechať pôvodné čísla liniek.

Každopádne veľmi pekne ďakujem, že si sa na to pozrel a vyjadril, lebo chcel som hlavne spusiť diskusiu na túto tému, s tým, že som nejaký návrh vymyslel.
Reakcia na: henko151 #22878:
Problém vidím v linkách, ktoré majú obe konečne na miestach ako napr. Lužianky a Štitáre. Konkrétne v absencií priestorov pre vodičov na týchto miestach (hlavne teda WC). Plus by to v špičke spôsobovalo väčšie meškania, napr. si viem predstaviť, ako by taká 12ka z návrhu (21+27) trpela najprv na ľavom odbočení z Lužianok, potom by dosť zbytočne prechádzala cez prázdnu Bratislavskú (kde sú len prevádzky, do ktorých ľudia moc nechodia zrovna MHD), následne si vystála zápchy na Štúrke aj v úseku po križovatku s Párovskou, aj prejazdom cez hlavnú križovatku. No a na záver by schytala ešte Predmostie a Zoborský kruhový, takže do Štitár by došla s dosť drastickým meškaním, kde by si buď tieto minúty prenášala na ďalší spoj, alebo by musela mať obrovskú medzeru medzi spojmi.
Plus mi ako nezmysel príde prečíslovanie liniek, ktoré by vôbec nemenili svoje trasy - ľudia by boli zmätení a nadávali by, navyše by to nemalo žiaden prínos.
13ka s konečnou na Poliklinike Klokočina - kde by sa otáčala a mala prestoj medzi spojmi? Na tých zastávkach nie je toľko priestoru, aby tam bol odstavený autobus a točiť by sa musela až na kruhovom pri Kavcovej.
Dnes vecer som sa zamyslal nad optimalizaciou siete MHD a vymyslel som taketo linkove vedenie.
Linka, trasa, interval, vozidlo(ranna spicka/sedlo/poobedna spicka/neskorsi vecer)
1 Gorazdova-Centrum, Mlyny-Kmetova-(Vinicky)(totozne s dnesnou 32) int. 7,5(kazdy druhy len po Kmetovu)/15/7,5(kazdy druhy len po Kmetovu)/30
18m
2 Stn. Nitra-Kmetova-(Povazska) (dnesna 24 s vybranymi spojmi na Povazsku.(kazdy druhy))
Int 7,5/15/7,5/30
12m
3 Gorazdova-Vystavna-Centrum Mlyny-Ivanka-(Branc) (nahrada za 12, cez Vystavnu, bez spojov do Idei) int 15/30/15/60 (kazdy druhy do Brancu)
18m
4 Gorazdova-Vystavna-Centrum Mlyny-Nitrianske Strojarne (dnesna 14)
Int 15/30/15/60
12m
5 Zobor Nemocnica-Klastorska/Chmelova Dolina-Mostna-Stn. Nitra (nahrada za 1 a 9)
Int 15/30/15/60
9,5m/12m
6 Sindolka Dolnohorska - Centrum, Mlyny - Cerman - Kmetova (dnesna 2)
Int 20/30/20/60
18m
7 JLR-Drazovce-(PP)-Centrum Mlyny-Cerman-Kmetova (dnesna 4 + doplnenie obsluhy JLR)
Int 20/30/20/60
18m
8 Nemocnica Zobor - Metodova-Chrenovska-Andreja Hlinku-Wilsonovo nabrezie (upravena dnesna 25, nahrada za zoborsku vetvu 26, nahrada za 12 na Tr Andreja Hlinku)
Int 15/30/15/60
12m
9 Kmetova - Sturova - Centrum Mlyny - (Vinohrady) (nahrada za 13, 30, 33, kazdy druhy spoj len po Centrum Mlyny)
Int 15/30/15/60
12m
10 Lanovka - Mostna - Centrum Mlyny - Hviezdoslavova tr - Pramen - Parovske Haje (nahrada za 10 a 11)
Int 30/60/30/60
9,5m
11 Edisonova - Zs Skultetyho - Kavcova - Parovce - Centrum Mlyny - Kalvaria (nahrada za 7 a ciastocna za 6)
Int (15/30/15/60)
12m
12 Stitare - Mostna - Centrum, Mlyny - Bratislavska - Luzianky (nahrada za 21 a 27)
Int (30/60/30/60)
18m
13 Kynek - Sturova - Centrum, Mlyny - Hattalova - Poliklinika, Klokocina (nahrada za 18 a 10)
Int (30/60/30/60)
9,5m
14 Janikovce - Andreja Hlinku - Centrum, Mlyny - Sturova - Luzianky, Vinarska (nahrada za 8 a 19)(v sedle kazdy druhy, cez vikend kazdy po Cintorin Mlynarce)
Int (30/30/30/60)
12m
15 SEC-Centrum, Mlyny-Mostna-Chrenovska-Gorazdova (nahrada za 15 a 6/30 v oblasti Mostnej)
Int (30/60/30/60)
12m
16 Metro - Cintorin Mlynarce - Kmetova - Nitrianske Strojarne - Idea (nahrada za 22, v spicke kazdy druhy spoj len Kmetova-Krskany)
Int (30/60/30/60)
12m

Ucelove linky
21 Kmetova - Priemyselny Park (dnesna 17)
Int navozy na zmeny v PP
18m
22 Gorazdova - Priemyselny Park (dnesna 16)
Int navozy na zmeny v PP
18m

Vytvoril som to cisto z nudy, chcel by som pocut nazor na to. Podla mna by sa upratalo oznacenie liniek, menej liniek, niekde by mohlo dojst k lepsiemu prekladu liniek(i ked na vacsine miest je uz dnes vyborny)



Reakcia na: JeffHardson #22875:
Počkám kým to bude oficiálne.
Reakcia na: Toom #22872:
Arriva nevyhrala.
Reakcia na: Toom #22872:
Pošlem ti číslo účtu?
Reakcia na: ramzi #22871:
Nech sa to už konečne dá do poriadku a hotovo. Hlavne nech tu už naďalej nemáme ten odpad pod názvom Arriva. Je treba okamžitá modernizácia vozového parku mhd a to čo najskôr
Reakcia na: JeffHardson #22870:
Do 30. října bylo možné podávat nabídky, aktuálně probíhá jejich vyhodnocování. Výsledky bychom tak mohli znát již v dohledné době.
Jinak nutno říct, že na slovenské poměry je toto výběrové řízení připraveno velmi dobře a nitranská MHD by se měla dočkat výrazného zkvalitnění: https://josephine.proebiz.com/sk/tender/8542/summary
Zdravím. Můžu se zeptat jak to u vás vypadá s výběrovým řízením na nového dopravce ? co je korona tak tohle téma se mi zdá nějak utichlo 😐
Reakcia na: Ričard #22868:
Podľa mňa 26 čistá, pristavuje z garáže na L24 s odchodom z Kmeťovej o 22:26.
Už druhý raz vidím o čase štyroch dvojok 9-metrovú SORku na Kmeťovej ul. s textom Pristavný. Čo je to za turnus?
Reakcia na: henko151 #22866:
Ešte jednu... poslednú. Od roku 2022 sa s prevádzkou cyklobusu už nepočíta, keďže preprava bicyklov má byť podľa novej zmluvy riešená inak.
Reakcia na: Ričard #22865:
Ešte jednu sezónu myslím že zvládne.
A tak sa nám cyklobus valí dole Dielmi... minimálne tento rok už naposledy.
Reakcia na: Ričard #22863:
Nespochybňujem dobrý úmysel návrhu, ale vidím tam dôvody, prečo nie:
1. Sedemminútové čakanie na stanici je len na papieri. Už pred zmenou L99 bežne meškávala toľko, že od stanice odchádzalo o 7:30 aj neskôr. Akurát, že kým predtým bol požadovaný odchod po 7:30 náhodný, teraz je garantovaný. Vzhľadom na meškanie predpokladám, že v skutočnosti L99 nebude na stanici čakať vôbec alebo v lepších dňoch možno 2-3 minúty.
2. Z dôvodov uvedených v predošlom bode sa obávam, že ak by spoj šiel z Kmeťovej o 7:09 ako L24 s príchodom k stanici o 7:26, pravidelne by meškával a v skutočnosti by od stanice odchádzal aj o 7:35. Ja viem, že cestujúcim na trase Kmeťova - Centrum by to bolo jedno, no tie decká by to do školy na Šindolku pred ôsmou nestihli.
3. Nie celkom sa mi páči "uzlíček" Štúrova - Štefánikova - Staničná - Štúrova. Dvakrát sa prebíjať kolónou na tom istom úseku Štúrovej (uvidíme, čo bude ešte po otvorení Tabáňa), no neviem, neviem...

Plne však uznávam, že súčasné riešenie nie je dobré a že spoj L24 o 7:09 z Kmeťovej chýba a mal by sa zaviesť. Osobne by som ale hľadal iné riešenie.
Reakcia na: Harzik17 #22862:
To je veľmi fajn nápad. Vladimír?
Zdravím, rád by som podal návrh v súvislosti zo zmenou CP na linke 99. Táto linka momentálne odchádza z Kmeťovej o 7:10, ale po novom bude stáť na zast. žel.stanica 7 min. úplne zbytočne, namiesto toho by mohla chodiť o 7:09 ako spoj linky 24 v jej normálnom takte s príchodom na žel.stanicu o 7:26 a následne by pokračovala bez prestupu cestujúcich ako linka 99 smer Šindolka,Dolnohorská o 7:30. Takto by sa konečne vyriešila diera, ktorá vznikla na trase Klokočina - Centrum po odklone linky 99.
Reakcia na: TeBeCe #22860:
Dvojdverove hrbace, Crosswaye LE a Citelis v poslednom tazeni. To nitrianska zbierka raroh zase spestrie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.