S názorom o Trenčíne by som si dovolil nesúhlasiť. Už od osemdesiatych rokov mali nočnú mhd. Do 2020 mali okružnú linku č.50 ktorá premávala v pi/so každú hodinu od 23:30-3:20. Teraz pred so/ne/sviatkom premáva linka N1 každú polhodinu do druhej ráno , takýto interval o takejto hodine v noci neni ani v Bratislave. Za ďaľšie majú dve nočné prímestské linke s odchodom chvíľku po polnoci. Ked sa to dá v päťdesiattisícovom Trenčíne prečo nie v Nitre??
Ahojte.
Niečo nové s IDS ? Je tu niekto v obraze ?
Zavedenie prestupnej tarify v rámci prímestskej dopravy na celom území NSK sa predpokladá v 2. polroku 2025.
V Nemecku bolo dlhoročnou tradíciou prevádzkovať nočnú dopravu len v noci pi/so a so/ne ale tie denné spoje jazdili do jednej - druhej v noci. Táto "občianska časť dňa" u nás, to je kompletná tragédia.
A potom máš mestá kde to jazdí dosť plné. Je to o kombinácii dobrej ponuky a tradície/návyku. Lebo boli aj také pokusy ako Banská Bystrica s nočákom raz za týždeň o 23:50 a potom sa z toho vydedukovalo že #ľudiavnocinecestujú.
Problém ale vidím inde, v čom sú slovenské mestá unikátne je ako kombinujú absenciu nočnej dopravy s brutálne krátkou prechádzkou denných liniek, s poslednými spojmi často dokonca už pred 23:00. Vo zvyšku Európy nájdeme mestá kde nočná doprava síce až šokujúco absentuje, ale aspoň tá denná doprava má normálny rozsah tak že človek sa večer dostane zmysluplne domov a "diera" je len v tých najobskúrnejších časoch.
Zdravím nevedel by mi niekto povedať ako môžem poslať fotky sem bez toho aby som použil mail? (Nemyslím do správy myslím ako uverejniť) myslím tak či nie je inakší spôsob keďže mail mi stále blbne
Ja nemám údaje ale mám skúsenosti. Prešov som navštevoval pravidelne asi od roku 1993. Nočáky jazdil narvané. Cez týždeň sóla, pi/so a so/ne aj klobásy. Dnes to uvezie cez týždeň ciciak, cez víkend sólo. Aj my, echt šotouši, ak nám to nevychádza časovo, berieme tágo.
V Žiline mali tú svoju vymetaciu linku, takže kto vládal, šiel pešo. Trenčín mi je záhadou, keďže to je mesto veľkých vzdialeností a nie že nočnú ale ani polonočnú MHD nikdy nemali na úrovni.
Z mimoslovenských skúseností som mal najväčšie depresie zo Zlína - velké, pekné mesto, kopce. Vodiči IGK jedni z najväčších dementov v CZ - takzvaní učitelia. V čase, keď celá republika zatvárala bežné obchody v centre o 18:00, v Zlíne to bolo o 17:00. Krčmy boli dopoludnia pozatvárané a popoludní nevarili. Etc
Spoj N1 1:15 z Dvorčianskej bude takmer vždy prázdny a bola by škoda keby nepríde a nenazbira aspon pár cestujúcich od Centrum Mlyny po Gorazdovú.
LN3 by som presmeroval z Čajkovského-
Škultétyho na Edisonova-Nedbalova. Ľudia ktorý chcú ísť na Čajkovského- Mikovíniho aj tak využijú N2. A spoj N2 o 23:20 by mohol premávať každý den ako prípoj na vlak.
A nemáte niekto údaje kolko ľudí prepravý nočná mhd v porovnateľné veľkých mestách (Trenčín,Žilina ,Prešov)
To je jasné, asi každému kto tu prispieva. Ale ak čítaš, tak som to myslel tak, že ak dopravca nechce alebo je názorovo inde, objednávateľ to málokedy nasilu pretlačí. A v TN bola v tomto smere symbióza. Takže neverím, že by v NR nebola, asi tak.
Ak by L6 čerpala na Edisonovej dlhšie pauzy, úvaha o jej predĺžení na Kmeťovu by mala väčší zmysel. Z dopravného hľadiska to ale význam skôr nemá ako má. Držal by som teda prestávkovania na Gorazdovej. Samozrejme, situácia by bola iná, ak by na druhej strane linky zázemie nebolo.
Na nevhodnosť časového posunu L26 si si odpovedal sám. Plus rozbiješ aj zvyšky jej prekladu s L25 a 27.
Presmerovaním L26 cez Bottovu cez víkend úplne prerušíš spojenie juhu Čermáňa s obchodnou zónou na Hviezdoslavovej ul.
Zlúčením 8+18+21 do N21 predlžuješ najväčšej skupine (cestujúcim do Lužianok) čas jazdy. Zrušiť obsluhu zastávok Rastislavova a Ferrenit po 20. hodine by som si netrúfol, firmy a ubytovňa generujú určitý dopyt. Navrhované odchody o 20:10 a 21:10 vôbec nerešpektujú taktový uzol v centre, kde sa všetky linky z periférií kvôli nadväznostiam stretávajú okolo "pol". Spoj po 22. hodine do Lužianok by zvýšil náklady na MHD pre Obec Lužianky. Je veľký predpoklad, že o to nebudú mať záujem. Zvlášť teraz, keď počet zamestnancov končiacich o 22. hodine je na historickom minime.
Ľudia zo Štitár sa majú ako dostať domov. Premáva tam regionálna doprava. Sama obec o tie spoje žiadala, aby mohla MHD obmedziť a ušetriť. Zachádzka cez Nemocnicu Zobor pre cestujúcich do Štitár je taká enormná zachádzka, že sa bojím, že by to používali len tí najzúfalejší. Navrhované odchody o 20:10 a 21:10 nerešpektujú systémové časové polohy - tie spoje by na nič nenadväzovali.
Odkaz na PDF s návrhom nočných liniek mi normálne funguje. Nebude chyba v Tvojom prijímači?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
john.sp
Niečo nové s IDS ? Je tu niekto v obraze ?
Zavedenie prestupnej tarify v rámci prímestskej dopravy na celom území NSK sa predpokladá v 2. polroku 2025.
https://nitra.sk/mesto-nitra-bude-s-krajom-pokracovat-na-zavadzani-integrovanej-verejnej-dopravy/