Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ešte k tej nočnej doprave. Okrem Prešova ,Žiliny a Bratislavy na Slovensku neexistuje 24/7 systém mhd. V BB bolo vela pokusov no nikdy sa žiaden z nich neujal , Košická nočná doprava je velmi okresná a mam pocit ze za noc idú max tri spoje. Potom tu je Trnava kde v novom grafikon je pridaných par spojov po polnoci kôli vlakom. Nikde som nenasiel data kolko ludi prepraví Žilinská/Prešovská nočná mhd. Podla mna by nebolo na škodu spravit nejaký štvor mesačný test a zapojiť do toho aj kraj.
Mestské linky:
LN1 - (dole v diskusii)
LN2 - Predmostie - Centrum Mlyny - Stavebná škola - Bottova - Golianova - Kmeťova
LN3 - Predmostie - Strmá - Hornozoborská - Klinčeková - Lanovka - Moskovská - Nitrianske Hrnčiarovce - Štitáre
LN4 - Predmostie - Amfiteáter - Šindolka , Dolnohorská - Drážovce
LN12 - (prípoj na LN2) Rázcestie žel. st. -Dvorčianska - Ivanka pri Nitre, Luk - Branč žel. st.
LN19 - (pripoj na LN2 Centrum Mlyny - Atletický štadión - Slamkova - Janíkovce
LN21 - (prípoj na LN2) Centrum Mlyny - Bolečkova - Kynek - Lužianky žel. st.

Prímestské linky:
(Pripoj na LN2) Centrum mlyny - Lehota - Veľké Zálužie - Jarok
(Pripoj na LN2) Centrum mlyny - Cabaj Čápor - Svätoplukovo - Mojmírovce - Šaľa
(Pripoj na LN2) Centrum mlyny - Malý Lapáš - Vráble - Zlaté Moravce

Spoločný odchod z Predmostia 0:40 ,1:40 (noc pred voľnými dňom
Večernými primestskými spojmi som sa inšpiroval hlavne Bratislavou ale takéto spoje premávajú aj v Košickom aj Trenčianskom kraji

Toto co som sa tu rozpísal je absolútny prepal a az nereálne.
Moje vnímanie cestovania v noci mhd je dostať sa z centra mesta (diskotéky ,bary... ) na okolité sídliska. V Nitre prakticky neexistujú obchody/reštaurácie/lekárne ktoré su otvorené do neskorých večerných hodín takze podla mojej logiky nema žiaden občan potrebu využiť mhd v takýchto hodinách. Mám pocit ze Vladimír tu pisal ze sa požiadavky na takýto druh večernej dopravy takmer nevyskytujú ja si osobne myslím ze žiaden 16 ročný chalan ktorý sa bol večer v meste zabaviť nepôjde napísať e-mail dopravcovi ze by sa zišiel večerný spoj z mesta na sídlisko. Bolo tam spomenute ze spoj L14 o 4:27 je malo využívaný no môže to byt aj tým ze ludia ani nevedia ze taky spoj existuje ,nikde som nevidel žiadnu propagáciu/reklamu na takéto spojenie no informácia o tom ze v Trenčíne pribudol večerný pripoj na vlak sa dostala až ku mne a to Trenčiasku mhd ani nesledujem.
Pred spustením takýchto spojov by mal prebiehať prieskum priamo na mostnej ,cez edupage rozposlať dotazníky na stredne/vysoké skoly či by o to mala najväčšia skupina používateľov záujem ,namiesto vyhadzovanie peňazí na bilbordy o tom ze Nitra ma nove logo by tam mali byt informácie pre ludi napríklad aj o mhd ,keby prišli kladné výsledky prečo by sme tieto spoje nemohli začať prevádzkovať.
Ďalšiu vec čo som si všimol ze v sobotu večer končí väčšina prímestskych autobusov strašne skoro . Ako príklad uvediem Horne Lefantovce ,počas pracovného týždňa odchádza posledný autobus z Nitry o 22:35 no cez víkend ide posledný spoj o 18:40.

Pomenovanie zastávok mhd.

Ako príklad uvediem ulicu Golianovu.
Na tejto sa nachádza sa nachádza zastávka s názvom golianova no na tejto ulici sa nachádzajú ďalšie tri zastávky ( Nedbalova , Mestská hala , Bottova ) a takýchto miest je po Nitre viac: Levická, Hornozoborská , Viničky a asi najznámejšia Kmeťova.

Lepšia obsluha zastavky Bottova.

Navrhujem vrátenie linky 9 do pôvodnej trasy a nahradením linkou 11 lebo pri dvoj hodinovom takte cez víkend by som išiel radšej peši. Ked nad tým rozmýšľam podla mna by v tom prípade stačilo predĺžiť L11 na zobor a L9 uplne zrušiť.

20 min. diera v intervale z Chrenovej.

Medzi 17:57 a 18:18 nejde z druhého najväčšieho sídliska pocas pracovného týždňa žiaden autobus čo vytvára 21 min. dieru preto navrhujem zriadiť novy spoj na L19 z odchodom o 18:08 z Gorazdovej.

Zlepšenie obsluhy mhd na ulici Golianova počas víkendu a večerných hodín.

Počas pracovného týždňa vytvára L2+4 interval 20/15 min. no vo večerných hodinách a cez víkend sa mení na 20/40 min. preto navrhujem úpravu časových odchodu L6 ( použijem zastávku Golianova) namiesto terajších xx:32 na xx:40 tým pádom sa vytvorí celodenný víkendový a večerný ( počas pracovných dní) 20 min. interval L2 xx:00 L4 xx:20 L6 xx:40

To iste zo zastavky Centrum Mlyny
L6 (pôvodný) xx:15 na L6 xx:04 L4 xx:24 L2 xx:44

Pokial tam mam chyby alebo som popísal nejaké bludy opravte ma rad si prečítam vaše názory 😃



Reakcia na: milan007 #23626:
Objednávateľom dopravy v Nitre je mesto. Transdev je dopravca, čiže o tom, čo, kedy a kde bude jazdiť rozhoduje mesto po dohode s dopravcom.

Príklad:
Keby si objednáš hranolky a donesú ti ešte aj pizzu, zaplatíš za ňu?
Reakcia na: Patrik_o #23599:
V TN sa toto podarilo, aktuálne i tri nočné linky. Keďže jazdí transdev, divím sa, že v NR si to presadiť nevie/nechce/nemôže.
Reakcia na: Viko #23624:
Ja si pamätám len "otvorenú" verziu - na Hattalovej, Železničnej stanici a Murániho.
V archíve TASR som našiel fotky z pádu prístreška 12.2.02 na Dolnočermánskej: https://fotobanka.tasr.sk/media-objects/detail/64a6c971e8dda675fd38aa54

Prosím, ako veľmi boli v Nitre rozšírené tieto plastové prístrešky Slovšport/Urbana? Boli to len zostavy stĺpy+strecha ako tento príp. Hattalova, alebo sa pritrafili aj "búdky" so stenami ako v Bratislave?
Reakcia na: arrivafanpage #23622:
JaNerozumietRecVasKmenBodka
Vie sa ktoré vozidla arriva Nitra vyradila prípadne fotky ako vyzerajú po vyradení niesu?
v LV už išli do zálohy aj modré SORky aj CNky z roku 2021 🙂
Reakcia na: S499.1023 #23619:
A to si ešte píš,že zazmluvnené percento nízkopodlažnosti bude z väčšiny tvorené držaním zostávajúcich NP vozidiel na zálohe...
Reakcia na: Vladimír #23616:
Tiež ma to zarazilo. A zarazilo ma aj to, že to na objednávanej doprave pripúšťa zákon a že to na objednávanej doprave pripúšťa objednávateľ. Niekedy mám pocit, že Slovensko nie je za ČR o dva roky ale o desať. Tu sa tlačí v autobusoch na bezbariérovosť na 100% a na železnici na 80% (pretože niektoré trate udrží nad vodou len šukafón) ale neviem si predstaviť že by čo aj v Chebe alebo Chomutove objednávateľ objednal nové bariérové vozidlá.
Reakcia na: Vladimír #23616:
Paradoxne tieto Crosswaye odsunú LEčkové Crosswaye z celotýždňových turnusov (minimálne v LV prevádzke sa to stalo), a predpokladám, že staré červené CNky odídu do zálohy.

Reakcia na: Vladimír #23616:
...blahoželám k nákupu vozidiel, rovných sérii, z roku 2008...Crossway ,,SONY"
Reakcia na: Vladimír #23602:
Spresňujem info, nových Crosswayov by malo byť 34 a nie 32, ako som pôvodne uvádzal.

Zaujímavosťou je, že z týchto vozov uvádzaných do prevádzky v roku 2025 ani jeden nie je s možnosťou bezbariérového nástupu. Tento rozdiel v prístupe dvoch objednávateľov sídliacich v jednom a tom istom meste, je pre mňa zarážajúci.
Reakcia na: S499.1023 #23604:
Message understood.

Poznáš ma, a vieš, že som ten posledný, kto by rozvoju MHD bránil. Lenže mimo tejto fanúšikovskej stránky existuje aj iný svet, reálny svet, v ktorom odlišne naladení vplyvní ľudia striehnu na každý menej využitý spoj, aby mohli na 5 minút politicky zasvietiť s tvrdením, že sa jazdí zbytočne veľa.

Proti vozbe na nočné vlaky principiálne nie som, verím, že ak by sme to robili dostatočne dlho, napokon by sa to uchytilo. Len to nepokladám za prioritu, zvlášť keď mám v zásobníku "iks" iných zlepšení, ktoré by sa uchytili hneď, len na ne nemáme voľné km.
Reakcia na: AdamFMX #23613:
Áno, nové Crosswaye sú už s výkonnejšími motormi Cursor, ktoré pôsobia hlučnejšie. Ale ani tie s Tectorom nie sú najtichšie, keď sa s nimi jazdí normálne a nedusia sa na nízkých otáčkach.
Reakcia na: john.sp #23610:
Síce mám za sebou len 3-4 jazdy no so sedačkami a priestorom nemám problém (to mám okolo 180 a navyše medzi nohami mávam nie najmenší batoh-som stredoškolák).
Dizajnovo viac preferujem sedačky v modernizovaných Crosswayoch (predposledná generácia s interiérovými displejmi). Čo sa týka hluku tak áno sú hlučnejšie no nie nejako moc a zároveň ide o odlišnú motorizáciu. Samozrejme, ide to aj lepšie. K maringotkám z Libcháv to podľa mňa má ešte ďaleko (za 3 roky na linke Šoporňa-Trnava a poobede späť som už zažil kadečo)
Reakcia na: henko151 #23611:
Ok, ďakujem za info
Reakcia na: AdamFMX #23609:
Pošli na imhd@imhd.sk 🙂
Reakcia na: AdamFMX #23609:
Žiaľ bohu začínajú dobiehať kvalitou SORky.
Sedačky sú blízko za sebou, málo miesta na nohy (meriam 172cm)
O ich kvalite by sa tiež dalo polemizovať.
Je možné že Arriva šetrila tak objednala čo objednala.
Motor dosť počuť v interiéri...
OK viem že to nie je Mercedes ani Setra ale predsa len rok výroby 2024.
Dobrý deň, chcem sa spýtať ako pridať sem fotky autobusov. Totižto denne jazdím faceliftovaným Crosswayom no nemá tu zatiaľ žiadne zastúpenie a zároveň na stránke som nikde nenašiel ako nahrať, respektíve komu poslať fotky. Za odpoveď ďakujem

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.