Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #1700:

On išiel dnes ako linka 25,že?
Reakcia na: Vladimír #1700:
fotit, fotit, fotit ? ?
Milovníci historických vozidiel pozor! Zajtra Karosa B731.00 č. 153AP naposledy! K videniu na L12 v špičke. V.
Čo tam po preklepoch.Podstaný je obsah. ?
Reakcia na: Mike #1697:
A ešte je v tom príspevku aj plno preklepov!!!
Hlboko sa ospravedlňuem.
Reakcia na: Valec #1690:
Ale ani ja som v NR nikdy nebol (hanbíma sa a chcem to napraviť... ? ), ale reorganiyáciu linového vedena by som si vedel predstaviť oveľa lepšie...
Pokiaľ sa má toto zrealizovať, kolegovia, úprimnú sústrasť ?
Reakcia na: jnec #1692:
...Juro sám dobre vieš, že po takej trase autobus nepustíme... ? ?
Reakcia na: m #1693:
...ak som z tlačových správ všetko dobre pochopil, tak firma, ktorá navrhla túto neuveriteľnú chujovinu, zinkasuje 2% z ročnej úspory nákladov na MHD-čku a tá by mala podľa ich "odhadov" predstavovať čiastku až 50 mil.Sk, a to po dobu 5 rokov, čiže ak to zrátame, tak za jeden rok je to 1 mil. Sk x 5 rokov je krásnych 5 miliónov Sk, krásny biznis z verejnými financiami do vlastných vrecák, a za takúto neuveritelnú ... ... ☠
Reakcia na: TeBeCe #1691:
Ale tí aspoň spolupracovali s DP. Ale tiež som na to veľmi zvedavý.
Na tomto debilnom návrhu spolupracoval primátorov syn a apol,pričom za to zobral 800 tis. Sk. ☠
Zaujímavý bude pre vodičov prejazd na linke 41: Kláštorská - Svätourbanská - Lanovka. Žeby tam bola zjazdná cesta pre ?!?autobus?!? aj v zime? ?
Reakcia na: Valec #1690:
podobne sa robil audit linkoveho vedenia v BA tot nedavno ?
Reakcia na: Vladimír #1688:
Ten návrh zjavne robil niekto, kto v Nitre nikdy nebol a podklady o počtoch cestujúcich tiež videl asi len z veľkej diaľky. ?
? ? To je ale *o*otina!!! To hadam nie. Dufam ze sa take nieco nikdy v Nitre nestane
Odporúčam si to pre názornosť nakresliť na papier. Mnoho dôsledkov ste si už určite uvedomili sami, no dovoľte mi pripomenúť, že:

-> celkom sa ruší doprava k Metru, na Dubíkovu, po Partizánskej, Žilinskej i Nitrianskej, na Viničky, k penziónu na Železničiarskej, na Kavláriu, na Vašinovu, po Chrenovskej, po Lomnickej, po dolnej Kláštorskej, východnej Hornozoborskej a celej Metodovej a Moskovskej
-> celkovo sa ruší premávka MHD cez 29 súčasných zastávok, ktoré budú zrušené bez náhrady
-> rušia sa ďalšie zastávky, cez ktoré bude MHD iba prechádzať bez zastavenia (napr. Hollého a Kasárne Krškany)
-> Klokočina a Chrenová má sotva polovičný rozsah súčasnej dopravy - v pracovný deň v sedle sa tu interval šplhá až na neuveriteľných 20 min. Pritom je zrušená doprava Klokočina - Krškany cez Čermáň, takže v špičke budú musieť všetky masy zo súčasných liniek 22 a 122 smerovať cez centrum. Inými slovami, záťaž sa zvyšuje, ponuka zmenšuje.
-> z Viničiek (bezbariérové byty - koncentrácia ZŤP) sa ruší akákoľvek doprava, rovnako nie je možná bezprestupová doprava do školských zariadení na Chrenovej
-> jednosmerné okruhy prinášajú dostupnosť niektorých cieľov len v jednom smere! Z centra do Pároviec sa dostanete linkou č. 4. Z Pároviec do centra ale spojenie neexistuje. Z centra na 8. mája ide linka č. 21. Z 8. mája do centra však nejde nič.
-> komplikované okruhy: cestujúci od Tesca na Panskú dolinu cestuje smerom na západ linkou č. 4 cez Párovce po zoborský amfiteáter, potom prestupuje na linku č. 41 a cestuje cez Chmeľovú dolinu, liečebák a Hornozoborskú na Panskú dolinu (btw. na Svätourbanskej je taký sklon, že tam premávku autobusu nikdy nepovolia).
-> od Stavebnej školy do mesta pôjdete cez Cabajskú, Haškovu, cintorín, Dolnočermánsku, Hattalovu, Hanulovu a Štúrovu.
-> z Klokočiny na Haškovu sa pôjde linkou č. 1 po Nitran, odtiaľ linkou č. 3 na stanicu, odtiaľ linkou č. 12. Dokonlé "písmeno U" pričom dnes existuje spojenie po priamej spojnici.
-> Do oblasti Metodovej (dnes linky 25 a 26) sa nedostanete vôbec. Z centra musíte ísť linkou č. 4 dookola cez Párovce na Amfiteáter, odtiaľ linkou č. 43 na Jeleneckú, odtiaľ pešo, ktorá ale premáva len v špičke a len raz za pol hodiny, takže sa tam najskôr ani nevojdete. Ostáva vám teda linka č. 41 a okruh cez Chmeľovú dolinu, liečebák na Panskú dolinu, odtiaľ pešo. Pripomínam, že väčšina Zobora sú "dvojkorunoví" cestujúci.
-> školské areály na Lomnickej bez obsluhy
-> nedeľné prúdy študentov zo stanice na Zobor s dvoma prestupmi
-> tarifná nespravodlivosť: z Krškan do centra za 9 Sk, ale napríklad z Janíkoviec za 12 Sk. Prečo? Platí Janíkovčan mestu menšie dane ako Krškančan?
-> študentská koncentrácia v Mlynárciach - v špičke dnes 7 spojov za hodinu, po novom vraj stačia dva
-> do Štitár mimo špičky len v sobotu. Aha! Demonštrácia sily. Sedlové spoje už nie sú pre Štitárčanov do Nitry, ale pre nitrianskych záhradkárov v sobotu smerom na Šoproš.
-> atď., atď., atď., atď., atď.... veď hľadajte sami

A to ešte nemáte možnosť vidieť samotné odchody, náväznosť na princípe i 10min. čakania, nezohľadnené obehy vozidiel, atď., atď., atď...

Ad "hviezdica" vo všeobecnosti: Viete si niekto reálne predstaviť točenie sa liniek č. 1, 2, 3 a 10 v relácii TESCO - Palárikova - Fraňa Mojtu (tá úzka jednosmerka ako dnes idú linky 4 a 11) - TESCO?
Reakcia na: kc #1685:

Návrh počíta s nasledovnými linkami:

Linka č. 1:
PALÁRIKOVA - Štúrova - Hollého - Hviezdoslavova tr. - Kmeťova - KLOKOČINA-KMEŤOVA (časť spojov až na zast. SÍDL. DIELY) a späť
Interval: v špičke 4-12 min., v sedle 15-20 min., v soboty a nedele 12-15 min.

Linka č. 2:
PALÁRIKOVA - Štefánikova tr. - Novozámocká - Na priehon - Dvorčianska - Nitrianske strojárne - Dvorčianska - Novozámocká - PLASTIKA, a.s. a späť
Interval: v špičke 6-12 min., v sedle 20 min., v soboty a nedele 15 min.

Linka č. 3:
ŽELEZNIČNÁ STANICA NITRA - Štefánikova tr. - Trieda Andreja Hlinku - Akademická - Výstavná - Dlhá - CHRENOVÁ-GORAZDOVA a späť
Interval: v špičke 6-12 min., v sedle 15 min., v soboty a nedele 12-15 min.

Linka č. 4:
ZOBOR-AMFITEÁTER - Dolnozoborská - Dobšinského - Rázcestie pod Zoborom - Napervillská - Mostná - Kmeťkova - Fraňa Mojtu - Palárikova - Štúrova - Párovská - Mostná - Napervillská - Rázcestie pod Zoborom - ZOBOR-AMFITEÁTER (jednosmerne)
Interval: v špičke 8-15 min., v sedle 20 min., v soboty a nedele 20 min. /presne si nepamätám, hádam som sa nezmýlil/

Linka č. 5:
LUŽIANKY-ŽELEZNIČNÁ STANICA - Rastislavova - (časť spojov: Víno Nitra) - Kynek - Štúrova - OD TESCO a späť
Rozsah dopravy: 2 spoje v špičke a 1 v sedle celotýždenne

Linka č. 10:
EDISONOVA - Golianova - Dolnočermánska - Hviezdoslavova tr. - Hollého - Štúrova - PALÁRIKOVA a späť
Interval: v špičke 15-20 min., v ostatnom čase a dňoch 30 min.

Linka č. 11:
PÁROVSKÉ HÁJE - Lukov dvor - KLOKOČINA-KMEŤOVA a späť
Rozsah dopravy: účelovo, cca. 1 spoj za hodinu až dve

Linka č. 12:
ŽELEZNIČNÁ STANICA NITRA - Novozámocká - Cabajská - Jakuba Haška - (časť spojov: Nový cintorín) - Cabajská - Dolnočermánska - Červeňova - Hattalova - Hanulova - Hollého - Štúrova - Štefánikova tr. - ŽELEZNIČNÁ STANICA NITRA (jednosmerne)
Interval: v špičke 15-30 min., v ostatnom čase a dňoch 30 min.

Linka č. 21:
(časť spojov: PRIEMYSELNÁ) WILSONOVO NÁBR. - Záhradná - Stračia - Kasalova - Kluchova - Hodžova - Štefánikova tr. - Štúrova - Cintorínska - Železničná stanica Nitra - Rázusova - Ul. 8. mája - Kasalova - Stračia - Záhradná - WILSONOVO NÁBR. (- časť spojov: PRIEMYSELNÁ), (jednosmerne)
Interval: cca. 30 min. celodenne celotýždenne

Linka č. 22:
PLASTIKA, a.s. - IDEA - Ivanka pri Nitre - BRANČ-ŽELEZNIČNÁ STANICA a späť
Rozsah dopravy: účelovo, cca. 30 min. v špičke a 60-90 min. v ostatnom čase celotýždenne

Linka č. 30:
KNIŽNICA SPU - Štúrova - Trieda Andreja Hlinku - Levická - CHRENOVÁ-VINOHRADY a späť
Rozsah dopravy: interval v špičke cca. 15 min., mimo špičky 20-40 min.

Linka č. 31:
VÝSTAVNÁ - Dlhá - Malé Janíkovce - Hlavná - JANÍKOVCE a späť
Rozsah dopravy: 30min. interval celodenne celotýždenne

Linka č. 41:
ZOBOR-AMFITEÁTER - Dolnozoborská - Chmeľová dolina - Kláštorská - Liečebný ústav - Kláštorská - Svätourbanská - Lanovka - Orechová - Panská dolina - Dolnozoborská - ZOBOR-AMFITEÁTER (jednosmerne)
Rozsah dopravy: interval v pracovných dňoch ráno 15 min., v ostatnom čase a dňoch 30 min.

Linka č. 42:
ZOBOR-AMFITEÁTER - Dolnozoborská - Šindolka - DRAŽOVCE a späť
Rozsah dopravy: v špičke 2-3 spoje a mimo špičky 1 spoj za hodinu

Linka č. 43:
ZOBOR-AMFITEÁTER - Dolnozoborská - Jelenecká cesta - Nitrianske Hrnčiarovce - ŠTITÁRE a späť
Rozsah dopravy: účelovo, cca. 2 spoje v špičke. Mimo špičky nepremáva, s výnimkou troch účelových spojov v dopludňajšom sedle v sobotu. Inak celotýždenne rovnako.

To je všetko.
Reakcia na: kc #1685:
Hviezdicové riešenie by nebolo zlé, ale:
K bodu 1. Kde by si zvolil stred (prestupný bod) tejto hviezdice tak, aby spoje nemuseli prechádzať cez uvedenú križovatku. Jeden prestup by bol v pohode, ale podľa toho, čo napísal uko to na jeden prestup vyzerá akurát pri ceste z Dráždoviec do centra!!! ?
2. Veľmi sa čudujem, že v NR je toľko jednorazovcov, však cena tej karty sa vráti už po 50tich cestách, to sa musí každému vrátiť maximálne do pol roka.
3. CENA. Porovnal si súčasnú cenu pre jednorazovcov a "plánovanú" pre držiteľov ČK. ❗
4. V Trnave premávajú linky z jedného konca mesta na druhý, podľa mňa sa to veľmi na hviezdicu nepodobá. ?
Mozno budem proti vsetkym, ale mne sa myslienka s hviezdicovym riesenim celkom pozdava. Niekolko argumentov.
1.V Nitre vacsina spojov prechadza neuralgickym bodom Nitrianskej dopravy - krizovatkou Sturova- Stefanikova.(Vynimkou je hadam iba linka 22, 6 a 30 prechadzaju o zastavku dalej - Pozemne stavby.
Pokial by boli intervaly skutocne rozumne, ten jedene prestup by bol v pohode. Predpokladam, ze Drazovcanov pracujucich v hydinarnach nebude viac ako jeden, maximalne dvaja.
2.Najvacsie gro cestujucich nastupuje a vystupuje aj v sucasnosti na tejto krizovatke. Nie je vynimkou, ked tu bus stoji aj 5 minut, kym nastupia vsetci jednorazovci.
3. Cena. Je rozdiel zaplatit za cestu z centra 16 SKK alebo 9 SKK. Zdoraznujem slovicko z CENTRA!
4. Pokial viem, takto to funguje aj v Trnave.
5. na 100 % to funguje v zahranici , konkretne v GB v meste Huntingdon, ktore je velkostou porovnatelne s Nitrou. Tiez mi trvalo 25 minut, kym som presiel z okrajovej stvrte do centra.
Tam vsetky spoje koncili na autobusovej stanici 2 minuty od pesej zony. Navyse vacsina spojov fungovala aj ako primestske linky, napriklad v smere do Cambridge(cca 17 mil)
Jedno je ale fakt, ze toto mesto lezi na rovine na rozdiel od Nitry.
Zhrnutie: osobne primatorov navrh nepoznam, ale mozno by stal za precitanie.
pan primator zrejme pozna problematiku MHD do detailov, na zaklade vlastnej skusenosti a tym ze dennodenne najazdi desiatky km autobusmi. On je proste odbornik na vsetko.
Kde je zas to Citaro?? Este len pride zo servisu a par dni na to uz zase ide nahradny spoj...
Kde sa mozem dostat k navrhu noveho cestovneho poriadku MHD Nitra ?
Ivan

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.