Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: driver97 #23574:
Tá čerpačka aj mne pripadá ako premárnená príležitosť. Možnosť spojenia jej výstavby s (konečne) normálnym obratiskom v Janíkovciach napadla okamžite aj mne, keď som zistil. že sa stavia. Na môj následný dopyt na meste som sa však už dozvedel, že projekt je pochopiteľne uzavretý a nedá sa doň zasahovať. Vopred sme o plánovanej stavbe nevedeli.

Tento týždeň som si to tam bol pozrieť, ale s autobusom sa tam nedá otáčať ani náhodou. Veľká škoda...
Máme niečo nové k el.tabuliam na zástavkách ?
Už dva roky mesto rieši body napojenia na el.sieť.
Reklamné stojany od euroAWK pribúdaju po meste ako huby po daždi a tam zjavne problém napojiť sa nemajú.
Aktuálne 12:28 zastávka Centrum, Mlyny smer Chrenová, stojí tu niekoľko cestujúcich čakajúcich na spoj. Dve panie pri označníku sa rozprávajú, že ďalší spoj ide až 12:37 a nie sú potešené. Údaje k mojej predchádzajúcej diskusii.
Reply on: Vladimír #23560:
Ďakujem za odpovede, necháme sa prekvapiť.

Tak ma napadlo, L19, v Janíkovciach nám vznikla nová ČS neďaleko konečnej, nedal by sa tým vyriešiť problém otáčania v križovatke? Viem síce to tam roky funguje bez nejakých škodových udalostí, resp. dopravných nehôd, ale možno je otázka času kedy to tam niekto napáli do autobusu, nakoľko autá od Čechyniec neraz začínajú brzdiť z 90/100km až na úrovni tabuli, pripadne ďaleko za ňou.

Síce v Janikovciach nebýva veľa času na prestávku, ale pre vodičov možno ďalšie plus, ak by vedel v rýchlosti využiť toaletu. V kilometroch by to nejaký zásadný rozdiel nebol, je to otázka možno 200/300m. Ale jedná sa hlavne o bezpečnosť.
Reply on: Vladimír #23567:
L8 o 12:18 na tom mi celkom záleží. Ukončenie vyučovania na stredných školách v Mlynárciach najmä na začiatku a konci školského roka je 12:05. V týchto dňoch je spoj linky 21 veľmi vyťažený a navyše niektorí pokračujú na PAD od Andreja Hlinku, Centro (takto by jazdil priamy spoj). Ďalším dôvodom, a o tom viem z pozorovaní a počtu čakajúcich na spoj, je diera na trase Centrum, Mlyny - Gorazdova od 12:22 do 12:37. Spoj by ju skátil. Jedine, ak by sa tu plánoval doplniť nejaký spoj o ktorom neviem. Netaktová poloha je tam z dôvodu obratu na ďalší spoj. Kľudne sa dá spraviť aj poloha 12:20, minúta na konečnej je ale asi málo.

L14 rozumiem týmto dôvodom.
Reply on: Vladimír #23571:
Preferujem radšej elektronickú podobu sken/pdf, keďže toho času bývam na strednom Slovensku. Z ročníkov, ktoré si uviedol nižšie v diskusii by mi asi aj stačil ročník 2012. Ak by to nebolo možné dať do skenu, tak eventuálne by mohlo ísť aj o fyzickú podobu zaslanú poštou na dobierku, to už ako by sme sa cez mail dohodli. Ďakujem.
Reply on: mrcheef #23570:
Ide Ti len o sken? Lebo niektoré z tých ročníkov som schopný poskytnúť aj v originálnej podobe.
Reply on: Pavuk #23568:
Ak by si bol ochotný mi poslať roky 2000 a 2005 plus 1993, bol by som Ti vďačný. Ozvi sa mi prosím Ťa na email roman.dubovsky@gmail.com .

Ak by mal prípadne ešte aj niekto iný niektorý z CP po roku 2010 a bol by ochotný poslať, prosím aby sa mi tiež ozval na mail. Ďakujem.
Reply on: Pavuk #23568:
To nie je žiadne "moje vlastníctvo". Je len výborné, že to máš v elektronickej forme. Pokojne posielaj.
Reply on: mrcheef #23559:
Viem poslať cestovný poriadok v pdf formáte z roku 1960 a 2000 (predpokladám) z roku 2005 vo formáte jpg. A ak Vladimír nemá nič proti rozširovaniu jeho "vlastníctva" viem poslať aj roky 1984, 1988 a 1993 vo formáte pdf.
Reply on: Harzik17 #23566:
L6: To, čo navrhuješ, je tzv. "písmenková polievka" (jeden spoj zachádza, iný nie). Som si vedomý, že niekde to tak máme, ale snaha je redukovať to, nie rozširovať. Vždy, ak je to len trochu možné, je snaha viesť čo najviac spojov linky po základnej trase. Každá výnimka mýli cestujúcich.

L8 o 12:18: Nejako som nepochopil argumenty pre zriadenie nového spoja, ktorý je mimo takt a v celej trase v časovom súbehu s inými spojmi. Nesedí mi to. Kilometrov je málo, myslím, že sú užitočnejšie miesta, kde ich míňať.

L8 večer: Toto je nesporne zaujímavý postreh. Kým tieto spoje jazdili na Chrenovú, nebol to problém, po ich skrátení po Mlyny by sa nadväznosť na L32 hodila. Rozbíja to však preklady v smere na Mlynárce aj späť. Pointu akceptujem, len neviem, či to stojí za to. A aj tá rezerva na prestup, ak má byť stíhateľný, by mala byť aspoň 3 minúty. Jedna minúta je málo.

Zastávka Hornostavská je už minimálne dva roky vyprojektovaná v oboch smeroch na mieste, kde navrhuješ. Čaká sa na peniaze. Zastavovala by tam nielen 32 a 33, ale aj 22. Snáď to raz bude.

L14 cez víkendy: Upresním to. Vlak z Trnavy bude prichádzať v xx:13 (nie 12) a len v nepárnu hodinu (v párnu prichádza xx:08, čo je ideálne). Čas na prestup 2 minúty je pre väčšinu cestujúcich nestíhateľný, plus zatiaľ niet dôvodu veriť, že tie vlaky budú prichádzať načas. Sorry, kvôli tomu víkendovú 10-minútovku na Chrenovú nerozbijeme. Aj keď úplne chápem Tvoj pohľad z pozície človeka, ktorý si hľadá prípoj od vlaku.
Malé zmeny, ale mohli by pomôcť.

Spoje linky 6 z Gorazdovej s odchodmi o 16:00 a 17:00 neviesť cez Vašinovu. Tieto spoje majú potenciál asi najväčší, v lete nimi vedia cestovať ľudia smer Mestský Park aj na hokej či tréningy. Takt narúšať nechcem, jedná sa iba o poobedné spoje z Chrenovej.

Rovnako by bolo fajn zaviesť spoj linky 8 o 12:18 z Rybárskej na Gorazdovu. Od Mlynov na Chrenovú by sa v tejto polohe hodil aj v prípade dochádzky na Univerzity. Autobus na to premáva už dnes.

Na linke 8 je aj večer zaujímavý problém. Prichádza na Štúrovu 19:46, linka 32, ktorá pokračuje po jej trase odchádza už 19:44.
Navrhujem preto zjednotiť večer časy linky 8 na odchody 18:12, 19:12 zo zastávky Centrum, MLYNY a 18:29, 19:29 zo zastávky Lužianky, Vinárska s tým, že príchod na Štúrovu bude 18:43 a 19:43.

Ďalším nápadom je zriadenie novej zastávky Hornostavská pre linky 32 a 33. Využiť by sa dal začiatok odbočovacieho pruhu do ulice Hornostavská od prechodu pre chodcov. Samozrejme s miernou úpravou dopravného značenia.

Miernou zmenou by mohla byť aj keď zasa trošku nešťastne zmena linky 14 počas víkendov, tak aby zo žel. stanice odchádzala až xx:15 zmena grafikonu prinesie príchody xx:12 z Trnavy.

Verím, že sa niektoré nápady budú spoločnosti páčiť.
Reply on: Toom #23564:
Problém s verziou LCD v niektorých vozidlách aktuálne rieši dodávateľ. Malo by to v priebehu niekoľkých dní byť vyriešené.
Reply on: Vladimír #23562:
To už malo byť spravené automaticky 😵💫. Inak v posledných dňoch som spozoroval že v niektorých busoch na displeji namiesto odchodov spojov ukazuje len prázdne tmavé pole. Dalo by sa to nejak poriešiť? Ďakujem
Reply on: mrcheef #23559:
V elektronickej podobe zatiaľ nie. Vo fyzickej podobe by sa našli ročníky 1984, 1988, 1993, 1999, 2000, 2005, 2010, 2011, 2012. Bolo by fajn ich naskenovať, ale momentálne na to žiaľ nemám čas.
Reply on: Toom #23555:
Použitie hlásenia je definované Technickými štandardmi MHD vydanými Mestom Nitra. Ak bude požiadavka, dá sa samozrejme anglické hlásenie ku konečnej zastávke doplniť. Dnes je informácia v anglickom jazyku aspoň zobrazená na vnútorných LCD paneloch.
Reply on: Harzik17 #23554:
Je veľmi zaujímavé, ako dvaja ľudia môžu nezávisle od seba prísť na rovnakú myšlienku. Každú jednu z liniek, ako navrhuješ, som už na papieri presne v takejto trase mal aj ja. Vždy som však natrafil na nejaký problém, ktorý som v danom momente nevedel riešiť a návrh som odsunul.

Trasa L11 podľa návrhu je ideálna pre nasadenie 9,5m vozidla, ideálna na stavbu turnusu, ale nevedel som si poradiť s konkrétnymi časovými polohami. Kvôli existujúcim nadväznostiam je žiaduce, aby v úseku Centrum - Párovské Háje linka jazdila v súčasnej polohe (počas víkendov Centrum xx:38, Párovské Háje xx:02). To by potom znamenalo odchod z Gorazdovej o xx:24. A to sa totálne bije s L30, ktorá z Gorazdovej jazdí xx:21 - a posúvať ju, je škoda, lebo je prípojom od L19 z Janíkoviec, je prípojom od L1/9 zo Zobora, má prípoj na L21 smer Lužianky, je v koordinácii s L13 na úseku Štúrova - Diely...

L29, ako iste vieš, už v takej vnútrochrenovskej verzii jazdila v rokoch 2012-13 (vtedy išlo o politickú povinnosť zabezpečiť priame spojenie Atletického štadióna a Polikliniky Chrenová). Linka jazdievala prázdna a takmer jediné jej osadenstvo boli cestujúci, ktorý sa pomýlili a mysleli, že ide do centra. Iste, v Tebou navrhnutej trase je šanca na úspech vyššia - dobre obslúžený Kaufland by určite nejaký dopyt generoval. A tiež súhlasím s tým, že 30-minútovka je minimálna ponuka, ktorá cestujúceho idúceho na nákup osloví. Len toto bude stáť veľa kilometrov a neviem, či na toto niekto vezme odvahu to objednať.

K navrhovanej L30 - áno, súhlasím so všetkými výhodami, ktoré uvádzaš. Trochu mám obavu, či z prestupného uzla Pod Zoborom nebude chýbať linka v priamej línii Mostná - Ďurková - Párovská. Ideálne by bolo, ak by existovala pravidelná a aj sedlová prevádzka na linke 17.
Reply on: driver97 #23553:
Termín začatia obsluhy JLR závisí od mnohých ešte neznámych. Šlo by však o veľkú zmenu - od jej schválenia len dopravca potrebuje MINIMÁLNE 6 mesiacov na prípravu. A schválenie zatiaľ na dohľad nie je. Pracuje sa s konceptom normálnych verejných liniek. Ich trasovanie sa od existujúcich odlišuje, zrejme teda nebudú začlenené pod existujúce linky, ale vzniknú linky nové.

Pojem "prejazdovanie medzi linkami" sa v rámci ex-CS používa všeobecne na striedanie liniek v rámci jedného turnusu. Nemal som na mysli, že tam bude fyzický prejazd (jazda naprázdno), aj keď to tak mohlo vyznieť. Uvedomujem si, že v prípade 14/32 by sa linky "prepínali" na Gorazdovej. Ten návrh ešte úplne nezahadzujem, určite sa minimálne pozriem, čo by sa tým dalo získať/stratiť.

Koncepciu liniek okolo Kauflandu nikto nebrzdí. Máme však určitý objem kilometrov, ktorý sa smie odjazdiť. A zatiaľ nikto neprišiel s nápadom, ktorý by obsluhu Kauflandu riešil lepšie a zároveň nebol nákladnejší (viac km, viac busov, viac vodičov), ako ten, ktorý sa realizoval.

S pridávaním ďalších spojov do Mestského parku bez toho, aby sa tam vybudovalo riadne obratisko, dopravca nesúhlasí. Súčasný stav s cúvaním do slepej ulice je nevyhovujúci a nevhodný na ďalšie rozširovanie.

Grafikon na rok 2025 podľa všetkého revolučný nebude. Riešia sa nejaké návrhy, ale sú to malé až stredné zmeny. Nič také, čo by malo vyraziť dych. Ale zase snáď k lepšiemu...
Má niekto v zbierke v elektronickej forme niektorý zo starších knižných CP MHD Nitra z obdobia, kedy bola doprava ešte vykonávaná SADkou, Connexom alebo Veoliou ? Vedeli by sme sa nejako dohodnúť na jeho poslaní ? Ďakujem.
Reply on: Patrik_o #23557:
Existuje predstava trasovania ED v NR?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.