Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 110mat110 #82278:
Ja musim povedat ze klobuk dole, celkom im to ide. Len nech nepolavia uz teraz pred koncom.
Inak, vonku nasnezene na na SNP sa maka. ? Neni to sice ako na mravenisku, ale aspon sa nikto neopiera o lopatu, bo by mu zima bola.
Ci je robenie drenazi v snehu dobre alebo nie uz necham na odbornikov
Reply on: N/A #82276:
Opencard ti niečo hovorí ❓
Reply on: reparil #82275:
V Prahe by boli určitý ľudia dávno zavretý. To len tu na po.......m Slovensku detto v KE majú čas a ovplývajú výhovorkami.
Inak neviete čo je s Komenského ulicou už takmer 3 týždne je met hotová a električky tam stále nepremávajú.. čo sa deje?
Nema niekto viac fotiek zo starsieho obdobia, okrem tych ktore tu uz su? 1960-2000. Vďaka
Reply on: reparil #82271:
Tam je to dost zname ze auta po tejto trati jazdia , elektrickova trat je na urovni vozovky cize po nej mozu auta za urcitych podmienok jazdit. Zvysok je vyskovo oddeleny.
Reply on: reparil #82271:
Ale tam má byť betón v ostatnom úseku má byť tráva
Reply on: S499.1023 #82269:
V podstate asi všetky systémy nabíjania, čo som mal možnosť vidieť, majú nejakú automatiku, vďaka ktorej sa vozidlo k nabíjačke pripojí samo - či už sa bavíme o:
- trolejbusových zberačoch ( https://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-vyhladavanie/124924/Zdvihanie-zberacov-pod-natrolejovacimi-strieskami ),
- špeciálnom polpantografe ( https://imhd.sk/transport/galeria-media/4327/sor-ebn-11/181138/Detail-na-zberac-elektrickej-SOR-ky ),
- nejakej hlavici ( https://imhd.sk/transport/galeria-media/886/dresden-drazdany/169336/Pripojenie-zberaca-elektrobusu-k-nabijacej-stanici ).
Reply on: Riks #82268:
Tyčové zberače sa dnes tiež už vedia nahodiť automaticky.
Reply on: Dispecer #82265:
Ako si to potom predstavuješ? Palice by tiež niekto musel nahodiť. Jednoduchšie by bolo postaviť sa pod drôty, vysunúť ten fras a nestaráš sa. Jaj aha, potom by sa nemohli zbaviť trolejbusov... Tak niekto dostal geniálny nápad, že sa bude s tými zázrakmi šachovať v hale.
Reply on: rpopo #82266:
*nie len že autobusy dobehneš............

PS: Pridajte tu už konečne EDIT tlačídko.
Reply on: 110mat110 #82259:
Do áut by som ich neposlal. Koľko ľudí cestuje v úseku ktorý berieš za kľúčový ? Konkrétne v tom úseku ? Ak beriem 52 a R1 ako referenčné, podľa času je 52ka rýchlejšia o minútu. A potom príde špička, stratení cezpoľní zablokujú križovatku pri optime a čakáš. Ako som mnoho krat povedal, papier veľa znesie. Nepochybne, 56tka je rýchlejšia, ale iba v tomto úseku. Akonáhle sa priblížiš centru, nie len, že električky dobehneš, ale ak pokračuješ ďalej, tak ich aj obehneš. Ostatne to isté platí aj pri opačnej ceste, to meškanie ktoré s busom chytíš v kolóne či na semafóroch už nedobehneš nikde, električka týmto netrpí. Ja napríklad netvrdím, že treba odrezať Šacu od mesta, tvrdím len, že 52ku by som nahradil električkami, a terajšiu 52ku by som riešil prestupom. Ak ľuďom ponúkneš priamy spoj z mesta do Šace, ktorý ale pôjde mimo špičky raz za hodinu a zvyšok bude kryť električka, tak ver že do áut ich nedostaneš. Treba nájsť rozumný kompromis. 52ka takto ako je je hovadina, nikde inde vo svete by niečo takéto proste netolerovali. Ak bude dobrá ponuka tak bude aj dopyt. Ale keď je ponuka 15 minút zmeškaná, tak dopyt bude len sotva, z dlhodobého hľadiska. 🙂 Ideálne by bolo potiahnuť trať do Šace.

A čo sa parciálnych trolejbusov týka, ja som jednoznačne za. Linky ako 16 a 27 určite, ale dali by sa takto riešiť aj zmeny trás stávajúcich trolejbusových liniek, napríklad potiahnutie 72ky na Mašu alebo časom keď sa oblasť okolo Heringeša rozostavia, tak potiahnuť jeden z nich namiesto Lingova tam. Okrem toho parciálny, baterkový trolejbus má nesporné výhody v tom, že ho neodstaví nejaká nehoda pre ktorú cez daný úsek neprejde a ani pri tom nezožerie svetovú zásobu ropy, ako to vedia duobusy. Osobne si myslím, že parciálny trolejbus je do rozrastajúceho sa mesta najvhodnejšie riešenie.
Reply on: afeno #82264:
No, nutne to nemusí byť pantograf. Len je podľa mňa lepšie, ak sa vozidlo a nabíjačka "obslúžia samé", bez ľudského zásahu. ?
Reply on: Podhradovčan #82258:
Načo pantograf? Stači obyčajná nabíjačka s káblom, nie vymýšľať nejaké nezmysly.
Parcialne trolejbusy by mali v Košiciach uplatnenie, o konkrétnych linkách tu však špekulovať nebudem.
Reply on: 110mat110 #82262:
Bratislavské 25 Tr i 30 TrDG majú pomocný pohon na základe naftového motora a generátora elektrického prúdu (Kirsch APU 100 DIPME = motor Iveco NEF + generátor).

Viď:
https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/221/Skoda-25-Tr-Irisbus
https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/738/Skoda-30-Tr-SOR

V dnešnej dobe by som šiel skôr do parciálneho trolejbusu, teda trolejbus + baterky.
Reply on: Dispecer #82261:
V BA maju tie duobusy naftovy alebo baterkovy pohon?
Ja by som vseobecne nic na 2 trakcie nekupoval - vratane baterky + trolej. Ale tak no... sme v KE a mozeme si vybrat zo zlej a horsej moznosti.
Reply on: 110mat110 #82260:
Trolejbusy s pomocným naftovým pohonom v dnešnej dobe by som už nekupoval. ?
Reply on: romeo #82257:
Predstavit si ich utcite vieme viaceri. Duobusy (parcialne troliky whatewa) su najefektivnejsie ked maju stavu hore kopcom. Cize u nas by trebalo zatrolejovat Secovsku, Zelezniky, Podhradovu, vyjazd na KVP od nemocnice a podobne kopce. Potom by sme zistili, ze na mnohych miestach staci zatrolejovat len maly kusok naviac a mozeme tam pustit normalny trolejbus. To je v KE nepripustne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.