Reply on: 110mat110 #82259:
Do áut by som ich neposlal. Koľko ľudí cestuje v úseku ktorý berieš za kľúčový ? Konkrétne v tom úseku ? Ak beriem 52 a R1 ako referenčné, podľa času je 52ka rýchlejšia o minútu. A potom príde špička, stratení cezpoľní zablokujú križovatku pri optime a čakáš. Ako som mnoho krat povedal, papier veľa znesie. Nepochybne, 56tka je rýchlejšia, ale iba v tomto úseku. Akonáhle sa priblížiš centru, nie len, že električky dobehneš, ale ak pokračuješ ďalej, tak ich aj obehneš. Ostatne to isté platí aj pri opačnej ceste, to meškanie ktoré s busom chytíš v kolóne či na semafóroch už nedobehneš nikde, električka týmto netrpí. Ja napríklad netvrdím, že treba odrezať Šacu od mesta, tvrdím len, že 52ku by som nahradil električkami, a terajšiu 52ku by som riešil prestupom. Ak ľuďom ponúkneš priamy spoj z mesta do Šace, ktorý ale pôjde mimo špičky raz za hodinu a zvyšok bude kryť električka, tak ver že do áut ich nedostaneš. Treba nájsť rozumný kompromis. 52ka takto ako je je hovadina, nikde inde vo svete by niečo takéto proste netolerovali. Ak bude dobrá ponuka tak bude aj dopyt. Ale keď je ponuka 15 minút zmeškaná, tak dopyt bude len sotva, z dlhodobého hľadiska.
Ideálne by bolo potiahnuť trať do Šace. A čo sa parciálnych trolejbusov týka, ja som jednoznačne za. Linky ako 16 a 27 určite, ale dali by sa takto riešiť aj zmeny trás stávajúcich trolejbusových liniek, napríklad potiahnutie 72ky na Mašu alebo časom keď sa oblasť okolo Heringeša rozostavia, tak potiahnuť jeden z nich namiesto Lingova tam. Okrem toho parciálny, baterkový trolejbus má nesporné výhody v tom, že ho neodstaví nejaká nehoda pre ktorú cez daný úsek neprejde a ani pri tom nezožerie svetovú zásobu ropy, ako to vedia duobusy. Osobne si myslím, že parciálny trolejbus je do rozrastajúceho sa mesta najvhodnejšie riešenie.