Reply on: 110mat110 #81965:
D1/R2 problémy v intraviláne veľmi nevyrieši. O tom som presvedčený. Keby sa ten obchvat staval o 5 rokov neskôr, nič by sa nebolo stalo. Problémom je vnútromestská infraštruktúra, ktorá žiaľ na niektorých miestach dosiahla svoj strop. Holt, nedá sa donekonečna spoliehať na cesty postavené za bývalého režimu s veľkou rezervou. Košice potrebujú ďalší vstup do širšieho centra (Masarykova-Prešovská/Južné nábrežie-Jantárová). Dokým toto nebude, nemalo by sa podľa mňa povoľovať nič významnejšie vo východnej časti mesta (mám na mysli bytovky resp. kompaktné obytné štvrte).Jeden príklad na to, ako sa mesto stará o dopravné koridory. Popradská ulica bola kedysi dávno postavená ako 1+1 s rezervou na ďalších 1+1, t.j. rezerva na ďalší jazdný pás. Stačí sa pozrieť, ako je postavená bytovka Borovicový háj. Nutná preložka potoka a aj to sa tam zrejme nijako rozumne nevojde chodník s ochranným zeleným pásom od cesty. Teda podľa mňa zabité seriózne riešenie cesty 2+2. V lokalitách Grot a Girbeš je rezerva na ďalšie stovky bytov, ale mesto zjavne kašle na budúce dopravné riešenie. Už keď nič iné, krajné pruhy na prípadnej 2+2 Popradskej mohli slúžiť ako BUS+TAXI pruhy, v križovatkách ako odbočovacie. Ale nie, mesto stavilo na rýchlokvasený "rozvoj", ktorý nás dobehne o niekoľko rokov.