28 má s 13 a 52 spoločné všetky zastávky okrem ich konečnej. Pár minút chôdze navyše. A povedal by som, že dokonca menej, ako keď sa potrebuješ cez víkend dostať k Obchodnej akadémii.
Nútená zachádzka to bude pre cestujúceho, nie pre autobus. Tak si predstav denno-denné cestovanie zo Šace do mesta cez USS - s prestupom, zachádzkou a ešte aj pomalšie... to už je len bonus. Valcovne sú lepší nápad z pohľadu cestujúceho, len čo potom s L26...
Krásna je iné, lebo:
- uzol Važecká je priamo v trase do centra, teda žiadne zachádzky a kilometre navyše,
- prestup môže byť na hrane len s malými stavebnými úpravami, nadväznosť a vyčkávanie spojov nie je otázka financií, ale riadenia, CP a interných predpisov a procesov,
- v špičke je na Slaneckej električka rýchlejšia, lebo nestojí v zápchach.
Chápem, že L28 vznikla kvôli obsluhe nových, vzdialenejších kútov Krásnej, ale nebol žiadny dôvod na celkové zvyšovanie ponúkaných kapacít pre Krásnu ako celok, preto sa malo okamžite s jej zavedením škrtať v CP L52, 13. Keď už vymetať celú dedinu, tak na úkor niečoho. Tam úplne zbytočne plytváme vozkm, ktoré inde v meste chýbajú.
V pripade pekneho prestupneho uzla by to problem byt nemusel. Ako skvalitnenie a kompenzaciu za prestup by ludia mohli mat husty interval a omnoho viac NP vozov.
A 28 je chory napad. Uplne by stacilo, keby sa tie vozkm stiahli z 13tky, 13tka by sa pretiahla na Telek a skratila napr po Zel. stanicu alebo NO
Nejednalo by sa o nútenú zachádzku nejakého spoja - kedže linka 26 má takú trasu na VA.
A ak píšeš o atraktívnosti MHD, tak si myslíš, že ak by si súčasné "pohodlie" cestujúcich z krásnej odviesť sa priamo do mesta - nahradil povinným prestupom na važeckej - tak by to pomohlo atraktívnosti MHD ? Tiež nie.. A ešte jeden detail - linka 28 "vznikla" kôli tomu, že obsluhuje inú časť Krásnej ako spomínané linky 13, 52, takže jazdí trochu po inej trase v krásnej ako tie dve, asi preto sa to neškrtlo..
Bol mestsky parlament mladych a ako navrh som dal postavit terminal sever, dokonca som nasiel aj peniaze. A vramci toho, mi napadlo, ze podobnym sposobom sa da postavit aj terminal saca a poslat elektricky THC-Saca s hustym intervalom. A FLIRT stoji cca 850 000€ co je za 4vagonovu supravu s 120kmh dobra cena (vid nase vario) a tym by sa dala pekne vyriesit dopravna situacia v meste.
Velmi sa priklanam k tomu čo si teraz napísal Presne tak, je veľmi ťažko konkurovať elektrickou, ktorá ide maximálne 65 popri autobusoch, ktoré sa hranu aj 90. Ale to tá trať na Tahanovce bude skôr ako rekonštrukcia rychlodrahy. ?
Pokial sa na rychlodrahe bude jazdit tak ako teraz, nikdy nebude dobra konkurencia k autobusu. Chelo by to koplet rekonstrukciu na aspon 80kmh a stroje ktore to dokazu aj vyuzit
Každopadne však prestupný uzol Šaca má..síce pod komínmy ale má. A je blbost viest autobusy do Šace s otrasným intervalom, miesto toho aby sa využila naplno rýchlodráha a prestupovalo sa zatial na VA USS. Valcovne ako prestupný uzol by na škodu samozrejme nebolo s tym že opať by sa využivala do Šace z centra len električka. Taketo vedenie do Šace by mohlo kludne fungovat určite cez sedlá a víkendy. A zlepšili by sa intervaly a vcelku by sa zatraktívnila MHD v Šaci. Miesto toho však nam behaju busy po rychlostnej ceste mozno platia myto (neviem ako je to z mýtom a MHD) s otasnými intervalmi a rychlodráha pustne...
O (ne)vhodnosti VA USS ako prestupného uzla pre dopravu z centra do Šace sa tu už písalo. Keďže VA nie je priamo v trase KE - Šaca (bola by to nútená zachádzka), nemyslím si, že by navážanie ľudí do uzla kamsi pod komíny kvôli prestupu pomohlo atraktívnosti MHD. V Krásnej je uzol Važecká na priamke do centra...
Súčasne so zavedením L28 (2 spoje za hodinu v špičke) sa mali tieto 2 spoje škrtnúť v CP L52, resp. 13. Je mi záhadou, prečo sa tak nestalo.
Stale pises AK, ak by bola elektricka az do sace, nebolo by treba 52ku, ak by boli pekne prestupne uzly (Peres, Polov, Vazecka, Barca...) nebolo by treba tlacit tolko autobusov. Ak by neboli ludia teliatka a starostovia ktori koli svojim teliatkam poju koli kazdej somarine plakat na magistrat MHD by vyzerala uplne inak. A ak by v DPMK sedeli namiesto politickych nominantov odbornici uz davno sme mohli pozerat na nove elektricky, nove tbusy ,cim dalej tym menej pozerat na hodinky a "planovat cestu"
Že " R-ky majú v sedle zlý interval " - ak by to bolo ako kedysi, keď v sedle jazdili 3 spoje za hodinu 20 minutovom intervale (R1, R2, R3), a ak by k tomu do a zo šace bol prípoj na L 26 - myslí že celkom slušné spojenie by šaca mala, a do rôznych častí mesta, no je to tak ako píšeš - ľudia by si museli zvyknúť, a DP by musel mať snahu viac preferovať ED (a rýchlodráhu).
No v špičke a počas letných prázdnin si myslím že tá 15 minutovka na linke 52 je aj pre šacu predimenzovaná, nakoľko školy tam nefungujú.. USS ako taký má zabezpečenú kapacitne dopravu inými linkami, to by som s 52 kou nespájal.
No ak je tak ako píšeš, že ten interval tam nieje kôli krásnej ale kôli Šaci, tak nemôžeš viniť za to krásnu. ?
Ešte by ma zaujímalo ako si to myslel, že cez víkend má Krásna 30 min. interval, a šaca 40 minút. Tuším si zabudol "prirátať" k spojom zo šace aj linku 26 s prípojom na L R, takže ten interval nieje "úbohých 40 minút", ale podstatne menej, dokonca v niektorých hodinách aj menej ako 20 minút.
Koniec koncov, súhlasím s tebou s tým že linka 52 v špičke počas prázdnin by mohla mať aj nejaký prázdninový CP - ak je po celej svojej trase kapacitne predimenzovaná.
Hlavne Krasna ma luxus co sa tyka linek. Cez vikend by absolutne stacilo L52L a 28 s nejakym riedkym intervalom.
Saca ma velmi nestastny 40 min interval (doteraz netusim koho napadlo prave 40min) a narvate busy. Sice je pravda, ze saca by kludne mohla byt intervalom posilovana Rkami ale zasa teliatkam to nevysvetlis a Rky maju hlavne v sedle zly interval (narozdiel od Jazera)
Šaca je najvzdialenejší košický satelit, ale okrem 5600 obyvateľov je tam aj nemocnica, stredná škola a neďaleko USS. Krásna plynule nadväzuje na sídl. Nad jazerom, ale okrem 4400 obyvateľov tam nie je nič. A aj preto, že priamo susedí so sídliskom obsluhovaným električkou, tam nemá čo robiť toľko spojov vedúcich priamo do centra, a už vôbec nie cez letné prázdniny. Vedenie 52-ky cez Jantárovú je vzhľadom na umiestnenie zastávok na NO určite logickejšie ako by bolo priamo cez Južnú triedu až k NO. Zároveň sa obslúži aj Jantárová, ale 15-minútovka tam určite nie je kvôli nej, keď tak kvôli Šaci. Zaujímavý je tiež víkend, kedy má menej ľudnatá Krásna 30 min. interval, kým Šaca (veľmi úbohú) 40-minútovku.
Trvám však na tom, že v špičke letných prázdnin má Krásna totálne predimenzovanú ponúkanú kapacítu, čo vzhľadom na jej vzdialenosť od centra je bohapusté plytvanie zdrojmi...
"Po trase" - ber to tak, trasu liniek určuje DP. No ak by L 52 bola "len kôly krásnej" tak na NO by jazdila priamo, po južnej triede ako kedysi a nie po Jantárovej - a už by to bolo kratšie aj o viac ako o tvojich spomenutých 0,5 km... Takže je to diskutabilné.. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Rudyke902
No ak je tak ako píšeš, že ten interval tam nieje kôli krásnej ale kôli Šaci, tak nemôžeš viniť za to krásnu. ?
Ešte by ma zaujímalo ako si to myslel, že cez víkend má Krásna 30 min. interval, a šaca 40 minút. Tuším si zabudol "prirátať" k spojom zo šace aj linku 26 s prípojom na L R, takže ten interval nieje "úbohých 40 minút", ale podstatne menej, dokonca v niektorých hodinách aj menej ako 20 minút.
Koniec koncov, súhlasím s tebou s tým že linka 52 v špičke počas prázdnin by mohla mať aj nejaký prázdninový CP - ak je po celej svojej trase kapacitne predimenzovaná.