Akože ktorá vetva? Riadna kmeňová trasa L60 končí na Ťahanovských riadkoch. Viď CP - napr. aj na iMHD.
Ale zbytočne naňho budeš čakať, lebo Ti nezastaví alebo ak aj zastaví, bude mať blbé komentáre.
Jedného dňa L60 napokon zrušia pre totálnu nevyužitosť. A na vine budú jej VODIČI, ktorí si z nej svojvoľne spravili vyhradenú dopravu.
Re #5512 Sarko: Nesúhlasím, dôvod, že autobus po Triede SNP nejazdí, nie je dôvodom na zrušenie zelenej vlny. My môžeme tranzitu odporúčať obchvat cez Nižné Kapustníky a Prešovskú, ale nikdy celkom nevylúčime jazdy cez Triedu SNP. A Terasa ako sídlisko určite lepšie znáša diaľkovú dopravu zo zelenou vlnou, ktorá zabezpečí, že tranzit pred semaformi nebrzdí a po naskočení zelenej sa znovu nerozbieha.
Re #5515 SHORTY - k prvému odstavcu: Pevne verím, že v tomto prípade je riešením úprava jazdných dôb a nie zrušenie preferencie
Sú to ale všetko veľmi zaujímavé veci. Priznám sa, že som si ani neuvedomil, že na toľkých miestach už preferencia ako-tak alebo celkom funguje.
K preferencii MHD: Chyba samozrejme nie je na strane fy Matyáš, lebo podľa mňa im stačí dať pokyn a električky môžu byť preferované zo dňa na deň. Ale kto upraví CP-to je jeden MEGA problém. Operatívnosť v DP by v tomto prípade trvala cca 3mesiace. Na Terase sa mi asi už 2x podarilo vystihnúť preferenciu TRAM a poviem vám, ako cestujúci(vo vozidle) by ste sa z toho tešili ale ako cestujúci(idúci na zastávku) už zrejme nie.
Vysvetlenie: Linka 6-spol.pavilon-príchod na zastávku -2min(t.j.skôr-je to bežne) Preferencia "zavinila",že pri príchode na (každú!!!) križovatku svietil signál voľno a tak jazda spol.pav.-poliklinika trvala málo cez 3min!!!!!
Sumarizácia: príklad-Spol.pavilon 06.28 (podľa CP 06.30), poliklinika 06.32 (CP 06.38)!! Takže to robí náskok až 6min. Ak by ste boli cest.v tram-potešenie, ak cest.idúci na zast. ?
CSS na Alejovej: Ak idú 2 tram za sebou resp. oproti ale nie súčasne cez križovatku, musia dávať pozor aby nad čidlom prešli až po odhlásení predošlej súpravy(odhlasovacie čidlo je na zast.), lebo v opačnom prípade neregistruje požiadavku a je potrebné čakať na signál spolu s autami. Ak vyčkajú tak signál potom naskočí po pustení jedného smeru t.j. 1.tram-voľno 2.autá-nejaké odbočenie al.priamy smer(nie však Alejová)-1 signál 3.tram-voľno. Po prejdení tram väčšinou naskočí odbočenie z Alejovej ale ak tam nestoja autá, pustí iný smer.
Ad.Južná trieda: Keby zapli preferenciu DP by sa musel veľmi rýchlo spamätať(to však nehrozí), lebo CP-chronometráž je ešte stále z čias obmedzenej rýchlosti na 30km/h. Napr. L3 má 21min ale už po predchádzajúcich reko sa to dalo zvládnuť za 16min.
"kamery-senzory" pri prechode tram popred senzor sa rozsvieti na ňom v rohu červená LEDka, skúste sa prejsť pred ním a ak sa rozsvieti, tak reaguje na hocijaký pohyb a nie na tram. Neskúšal som - nech sa páči.....
Snad na zaver este k sluckam pre elektricky. Pred krizovatkou Alejova - Pri Pracharni v smere od kruhoveho objazdu su az 2, druha je asi 50m pred krizovatkou a podla mojich skromnych uvah sluzi pravdepodobne na ukoncenie "zelenych" pre chodcov, kde je na priechodoch relativne dlhy cas uvolnenia koliznych zon, tak tie zelene musia byt ukoncene skor ako ked koncia zelene pre IGK ovplyvnenim slucky za krizovatkou.
Podmienená preferencia sa dá nastaviť ľubovoľne, takže to je len otázkou naprogramovania. Na niektorých križovatkách je silná prevádzka HGK (taká vzorová je napr. Toryská-Tr. SNP), tak kým tu neexistuje preferencia pomocou napr. infra, tvrdá preferencia by HGK mohla dosť zdržiavať. Tu by som predvídavo ponechal stanovištia električiek pred križovatkami. Výstavbu samostatných odbočovacích a pripájacích pruhov schvaľujem, ale nie na sídliskovej komunikácii. Z Tr. SNP sa aj vďaka zelenej vlne pre IGK stala superrýchla diaľničná výpadovka, ktorá sa v minulosti preťažila práve kvôli zelenej vlne. Myslím si, že na Tr. SNP by zelená vlna fungovať nemala, pretože tadiaľ nepremáva žiadna pravidelná linka HGK a dopravný okruh už dávnejšie mohol po premyslení organizácie prevziať dokončený dialničný obchvat na Červenom raku.
Dohodnime sa tiež, že dynamická preferencia v KE je nie nefunkčná, ale nepoužívaná. Pokiaľ by sme tvrdili, že nie je funčná, hocikto by si mohol myslieť, že naprogramovanie dynamickej preferencie nie je možné.
No existuju aj oneskorovace. Staci, ze voz pride na slucku a po urcitej casovej pauze mu da na volno, za cas, ktory cca naluzi substrat. To je aj v BA, ale zatial nespojazdene, leb Siemens si plni takto povinosti. Este aj krizovatka z dynamickou preferenciou, ktora bola asi najlesia v BA, bola zrusena lebo TESCO niekomu posulalo v Siemense do vacku. Takze to je tak. Vies dynamicky moze byt kolko chce v KE pokial nie je funkcna
No o tom sa vôbec nešpekuluje, je to holý fakt, ktorý mesto už dávno schválilo a v roku 1993 aj uzavrelo podpísaním zmluvy so Siemensom. Za 10 rokov sa preinvestovalo takmer 183 mil. Sk a financovanie PP pokračuje, i keď už v oveľa pomalšom tempe, aj v súčasnosti. Svetelné križovatky električkové trate pretínajú celkovo na 23 miestach, pričom rekonštruovať zostáva už len 6 križovatiek:
-CSS Nám. osloboditeľov
-CSS Štúrova-Moyzesova
-CSS Štúrova-Kuzmányho
-CSS Čs. armády-Kuzmányho
-CSS Hviezdoslavova-Moyzesova
-CSS Nám. MMM
Z toho vyplýva, že teoreticky takmer vôbec nie je preferovaná už len L2. To znamená, že celá Tr. SNP je spravená a je len logicky, že zastávky sú za križovatkou, ak by sa na svetlá nečakalo vôbec. Zastávky za križovatkou majú aj výhodu, že sa ľudia negrupujú pri označníku zastávky, ale sú rovnomernejšie rozmiestnení od konca nástupného ostrovčeka. Celý problém spustenia dynamickej zelenej padá na neochotný Magistrát, konkrétne Referát správy komunikácií. Tam stačí jednému človeku stlačiť tlačidlo na klávesnici a 75% električkovej siete na tom môže okamžite fungovať.
Za zmienku stojí aj informácia o výstavbe úplne nových CSS na týchto miestach s električkovou prevádzkou a samozrejme inštalovanou PP:
-CSS Moldavská cesta-Toryská
-CSS Čs. armády-Zimná
-CSS Alejová (peší prejazd pri SPŠ Hutníckej)
Re #5499 Furčan: Fotky určite sú, dokonca aj z úprav reklamy, aj modrej+zelenej Nokie, ale otázka je kde... Isidor si nedávno skenoval moje staré filmy, možno niečo bude mať.
No až na to, že v Prahe už v 70-tich rokoch nemusel vodič ani len zadok dvihnúť. U nás sa dbá o to, aby vodič náhodou neupadol do mikrospánku a v rámci zdravia si aj precvičil bicepsy. ?
Spekulujete o dynamickej preferencii, ale to asi mesto nikdy neschvali, ved IG musi mat prednost ? . Keby pani projektanti nevymyslali blbosti ako inzinieri z nasa, tak by na 100pero, bola cela SNPcka spravena tak, ze zastavka by bola pred semaforom. Usetrilo by sa minimalne 4 - 5 minut prejazdom. Ak sa mylim opravte ma, ale myslim, ze je ovela vyhodnejsie naberat ludi a zaroven cakat na svetla, ako najprv cakat na svetla a potom po spotrebnom rozjazde zastavit na zastavke a zozbierat vlky.
Karosa ma aj na strope tlacidla. To ze vlcica nestihla vystupit je jej vlastna chyba. Vlk ma byt pripraveny na vystup. To, ze si spomenie za 5 12, to je jej chyba
Furčan