teda doplnim konkretne cislo, v kosickej MHD je stale 80% prevadzkovanych vozidiel, cize cele styri patiny vozoveho parku vysokpodlaznych, tak prosimta nedristaj o maximalne nizkopodlaznych spojoch
Samozrejme, pokiaľ sa budú na linky nasadzovať po jednom vozidle z každého modelu, tak tá linka potrebná aj bude. Čo sa týka električiek, tak povedal by som, že interval garantovaných nízkopodlažných spojov ďaleko predbehne interval neexistujúcej linky, resp. nižší nebude.
Neviete sa vžiť do osôb telesne postihnutých, tak potom prečo im nedoprajete aspoň ten 1 autobus denne. Asi je pre nich jednoduchšie nastúpiť pred Domovom Soc. Služieb a vystúpiť niekde, ako by mali prestupovať viac krát. Jasné, že pre niekoho nastúpenie do autobusu je bezproblémové, pre niekoho problémovejšie (pre starších) no pre niekoho to môže byť totálny problém. Chyby treba hľadať inde ako na ÚČELOVEJ 60tke.
je potrebná... v Košiciach niesú všetky vozidlá na MHD níznopodlažne, a ani tak skoro nebudú. Nezabúdaj že v meste nieje len autobusová, ale aj električková a trolejbusová doprava, a nízkopodlažných autobusov nieje ani polovica z celkového počtu.... ?
ZŤP osoby majú vyhradené miesta v autobusoch, tie sú už iba nízkopodlažné, čiže sa im vychádza maximálne v ústrety. Podľa zákona majú tiež bezplatnú dopravu. Preto sa natíska otázka, či je samostatná segregovaná linka naozaj potrebná.
Služobné CP sú internou vecou DPMK. Cestujúcim sú určené zastávkové CP. Keď raz na zastávkach žiadne CP L60 nie sú, to znamená, že L60 nejestvuje.
To, že DPMK označuje svoju internú službu ako 60xxx nehovorí nič o existencii L60. Označenie služby je internou vecou DPMK a či to bude 60xxx, 12345, B4PQ2 alebo Hrnček maľovaný, to cestujúcich nemá čo zaujímať.
Nasa MHD ma fascinuje stale viac. Dnes podvecer som cestoval od SOS zeleznicnej domov na zastavku Stara nemocnica a trvalo mi to priblizne pol hodiny. Za ten cas som mohol byt doma aj peso.
Prepravné služby poskytuje mesto konkrétnym osobám (napr. ZŤP), ktoré na to majú nejaké potvrdenie od ÚPSVaR. Je dosť možné, že ten autobus, ktorý tu všetci nazývate L60 plní túto funkciu. Teda nie je to verejná doprava určená každému, ale adresne určená ľuďom, ktorým na ňu vznikol nárok. Trasa aj zastávky sú teda prispôsobené konkrétnym jedincom, pre nich to je určené a pre nikoho iného. Toľko moja teória, ako to možno funguje.
K luníčatám (trochu je mi to už trápne, ale dovysvetlím): Ich doprava do škôl, to je tá KVAPKA a všetky ostatné neproduktívne výdavky mesta na luníkovské záležitosti, to je MORE. Tá dotácia sa neutajovala, inak by som o tom raz kdesi vo verejnom médiu nečítal.
elektrickar