Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Diggi #4346:
To máš odkiaľ? V rámci skupiny D sa vzťahuje oprávnenie viesť motorové vozidlá na dopravu osôb, ktoré majú okrem miesta vodiča viac než 8 miest na sedenie.

Vlekom sa nemyslí kĺbový autobus, ale napr. príves. Oprávnenie pre skupinu E znie takto: "SÚPRAVY VOZIDIEL skupiny B alebo C alebo D (na ktorých vedenie je vodič oprávnený) a PRÍPOJNÝCH VOZIDIEL s celkovou hmostnosťou vyššou ako 750 kg."

Z uvedeného vyplýva, že všetci vodiči autobusov majú do nohy vodičské oprávnenie skupiny D a kým tu nemáme "scepky" ako v Rusku, skupinu E nepotrebujú. 🙂
Počul som od vodičov jednu zaujímavu teoriu. Neviem ake su predpisy pri D-čku, ale pokiaľ to je na vozidlo s vlekom teda klbaky tak 15m bus moze byt riesenim problemu DPMK. Totiž čoraz menej vodičov ma D a na vlastne naklady si ho odmietaju urobit, vraj je to paradne drahe. Co teda urobime? Kupime 15m busy. Ine by to bolo ak by D čko sa vzťahovalo na dlžku vozidla. Ale to fakt neviem.

Inac 6413 je v poradi 13 plynak va KE a uz je tu. ?
Reply on: Vladimír #4340:
Áno, teoreticky to možné je, ale vodič nemôže tušiť okolnosti, za akých si výpravca zisťuje jeho polohu. Ja som jeden čas bol svedkom pravidelného 5 až 6-minútového náskoku končiacej L6 počas rannej špičky (čas a miesto zámerne neuvediem). Zavolal som výpravcovi, ten si môj hovor podržal, zistil polohu vozidla a potom u mňa ešte raz skonfrontoval potvrdenie času a miesta odchodu vozidla.
Reply on: KVKV #4341:
1018 to myslel v dobrom, že takých ľudí ako si ty tu potrebujeme ako soľ ale namiesto toho tu máme kvázi odborníkov.
Re 4343 KVKV: Spoje končiace do 22.00 premávajú ako spoj označený DO VOZOVNE (s cestujúcimi), po tomto čase to je už MANIPULAĆNÁ JAZDA.
Ešte by ma zaujímalo, ako je to v Košiciach u električiek pri poslednej jazde smerom do vozovni. Ako to rieši predpis? Vie niekto? Minule som to sledoval, ANI JEDEN končiaci spoj z Krásnej (zast. u kostola) nezastavil.
Reply on: Sarko #4334:

Tá nevšímavosť ludí je daná zákonmi. Dnes je to tak všade. Ono skutočne je lepšie sa nemiešať a nezjednávať poriadok v takýchto prípadoch. Ani mne by nenapadlo zakročiť, pokial by som videl nejakých vandalov alebo zlodejov v dop.prostriedku.
Ale čo sa týka tých tabuliek, podle mňa riešenie je, skor vidím nevšímavosť v dpmk. Pokial je skutočne tolko krádeží (čo sa nedomnievam), tak sa to musí riešiť uzamykacím systémom a tiež kontrolou vnútri podniku. Neraz som zažil pri návšteve Bardejovskej, že sa tabulky válali všade možne.
Poriadok je treba začať robiť vždy zhora.
Reply on: 1018 #4333:

Ja nehovorím ,že som všade bol a na vštko mám riešenie.
Pravdou je, že mám možnosť spoznávať systémy a stav mhd v mnohých mestách a to včetne infraštruktúry podniku, zameriavam sa hlavne na dp s elektrickou dopravou. Samozrejme , že potom človek porovnáva. Možem zodpovedne povedať, že stav a úprava vozidiel ,zastávok ,vzhľad ,rovnošatová kázeň a vystupovanie personálu tvorí prvý dojem, vizitku mesta. podla toho to vyzerá aj v úrovni organizácie práce v podniku. Nemožem sa zmieriť z javom , že inde bežne štandardne zavedené a fungujúce veci sú v Košiciach neriešitelným alebo dokonca NERIEŠENÝM problémom.
Urob si v lete dovolenku a navštív niekolko miest v SR a ČR.
Reply on: Sarko #4339:
No áno, ale vzhľadom na absenciu akýchkoľvek monitorovacích systémov je takáto situácia teoreticky predsa len možná. Vodič tým samozrejme neskutočne riskuje, ale nič mu nezabráni klamať a ak mu to vyjde, nikto mu to nedokáže.
Vladimír: To si dovolí len málokto. Stačí len príklad, že práve v tej chvíli do trolejbusu narazí nepozorný vodič auta. Veľký prúser by mal aj vodič L70. A takých príkladov by mohlo nájsť viac.
Reply on: Sarko #4336:
A ako môže košický zmenový výpravca zistiť polohu vozidla?
Napríklad takto?:
- na L70 smer Mlynská bašta na zastávke Fábryho zazvoní vysielačka:
výpravca: "Kde sa nachádzate?"
vodič: "Pri OC Laborec smer Dom kultúry."
?
Ešte som pozrel tel. čísla výpravcov:
-električky - 6407461
-autobusy a trolejbusy - 7980741.

Upozorňujem, že pri volaní treba hovoriť stručne a jasne (miesto a čas odchodu spoja), lebo výpravca môže byť zdržiavaný v práci. Výpravca nerieši sťažnosti, tie prijíma DP iba v písomnej forme.
Peter: Pokiaľ vyrazí vodič z konečnej skôr než v minúte odchodu, zvlášť v okrajovom režime, keď si je vodič vedomý väčšieho náskoku voči CP (čím sa náskok predlžuje od troch minút a viac), je to jednoznačne na ohlásenie porušenia pracovnej disciplíny. Neodporúčam volať na dispečing,tí môžu ísť iba na námatkovú kontrolu (pri kontrole to "schytá" prvý, ale stihne dať ostatným znamenie), ale konkrétny vodič postihnutý nebude. Najlepšie je volať zmenovému výpravcovi, ktorý ešte počas hovoru vysielačkou zistí polohu daného spoja a porušenie CP zapíše a prémie idú dole.
Co ma fakt stve je, ze posledne spoje na L55 a L70 chodia vzdy s naskokom ( o 1-3 min vyrazia z konecnej skor ako maju).
Dnes L55 stala na zastavke OC Laborec 4 min., lebo vodic nemohol prist na lingov skor lebo tam bol dispecer. To iste minule s L70. Tiez stala pri modraku 3 min a az tak sa pohla. Samozrejme na lingove bolo dispecerske vozidlo.
Reply on: KVKV #4327:

K linkovým tabuliam som sa vyjadroval len čo sa týka histórie. K dnešnému stavu sa vyjadrím len toľko, že celé je to o (ne)všímavosti Košičanov k okoliu vo vo všeobecnej rovine. Stane sa dopravná nehoda a okoloidúce autá nezastavia, stane sa prepadnutie za bieleho dňa a nikto akože nič nevidí... A to isté platí aj o tabuliach. K tomu ospravedlneniu, použil si tam usmieváčika, takže je to v pohode. 🙂
Reply on: KVKV #4329:


Vidis clovece, takychto ludi ako Ty potrebuje DPMK. O vsetkom vedia, vsade boli, vsetko dokonale poznaju a vyriesia akykolvek problem, nic pre nich nie je neriesitelne. Proste ludia dokonali. A nielen DPMK, aj Slovensko, vlastne cela Europa po vas hadze obrovsky chtic. Tu vas je jednoducho skoda, ved truhlici hybu svetom!!! ?
O autobusovej stanici... -->

Namiesto informátora kovové lešenie
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=24704
Ad tabule: Darmo, zabite ma, ale najlepšie sa s tým vysporiadal Prešov. Neustále krednutie tabuliek cestujúcimi, ale aj medzi vodičmi, opotrebúvanie - ničenie tabuliek, zmeny trás a aktualizácia tabuliek, prejazdy vozidiel z linky na linku a s tým súvisiaci nedostatok tabuliek a miesta na ich skladovanie vo vozidle --> --> --> rozhodnutie o vybavení všetkých vozidiel displejmi 🙂
Dneska boly na prepise Jamniky,maly už logá a erby ale nemali ešte ev.č.neskôr prišiel aj Ikarus 280 ev.neviem.Solarisy mali problém lebo tam teraz stoji cirkus a tak po hodine čakania v rade museli opustiť radu lebo tam zavadzali maringotky.IK280 nemal problém on to zobral rovno po tráve. ?
Reply on: balky #4328:

Tabulky sa kradnú všade. Nie je iné riešenie, ako vyrábať ďalšie. Odpadového plechu alebo trebárs sololitu alebo inej tvrdej podložky sa najde dosť aj na dvore dp. To len musí byť niekto zodpovedný, kto zaistí ich dostatočný počet . Tá argumentácia s nedostačujúcim formátom ,zastrkávaním kadetade zprehýbaným laminátom , to snáď nie je myslené vážne. TO JE BALKÁN !
Je len jedna metóda ,ako bojovať proti vandalizmu. Neustále a dosledne uvádzať veci do povodného stavu. S tým sú problémy všade. Rezignovať, to znamená víťazstvo vandalizmu.
Reply on: KVKV #4327:
Nechapes? Problem je v tom, ze sa tie tabulky kradnu. Ci budu v sucasnej podobe-plastove, alebo prelepene samolepiacou foliou, plechove,...je to jedno, lebo po case ti pokradnu vsetky. Mozes mat plno folii, ked ti vandali pokradnu podkladove tabulky, tak uz to na nic nenalepis. Za takeho stavu, ked tabulka vydrzi len niekolko dni, zatavene papiere vo folii bohate stacia.
Dakedy boli zadne tabulky istene zamkom na kodovak, ale ci by to dnes pomohlo, veru neviem...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.