Peter: Pokiaľ vyrazí vodič z konečnej skôr než v minúte odchodu, zvlášť v okrajovom režime, keď si je vodič vedomý väčšieho náskoku voči CP (čím sa náskok predlžuje od troch minút a viac), je to jednoznačne na ohlásenie porušenia pracovnej disciplíny. Neodporúčam volať na dispečing,tí môžu ísť iba na námatkovú kontrolu (pri kontrole to "schytá" prvý, ale stihne dať ostatným znamenie), ale konkrétny vodič postihnutý nebude. Najlepšie je volať zmenovému výpravcovi, ktorý ešte počas hovoru vysielačkou zistí polohu daného spoja a porušenie CP zapíše a prémie idú dole.
Vladimír
Ak nie, potom som už dávnejšie uvažoval s linkou, ktorá by jazdila po trase Pri hati - Slovenská - Alvinczyho - Masarykova - Štefánikova. Aby sa zastávka Mlynská bašta obslúžila aj v opačnom smere, smerom k hati mala linka premávať po čiastočne upravenom úseku ...Štefánikova - Gorkého - Slovenskej jednoty - Slovenská - Pri hati.
A čo by sa vlastne stalo? Stalo by sa to, že zo zastávky Alvinczyho by sa dalo dostať do mesta, v opačnom smere by nebola. Nahradila by ju však staronová zastávka Česká na konci ul. Slovenskej jednoty. Osobne si myslím, že by to bolo vhodné riešenie.
Re balky, Maťo: Joj! Mňa, lenivého tvora ste donútili otvoriť Word a hľadať. A našiel som nasledovné:
L1, ktorá jazdila len v čase špičiek bola zrušená dňa 26.2.1993. Po tomto kroku však došlo k "povstaniu" cestujúcej verenjosti a pod týmto tlakom DP od 8.3.1993 L1 obnovil v plnom rozsahu (premávka v špičke v 12 min. int.). Problémy podniku tým však vyriešené neboli, a tak sa veľkorysé obnovenie L1 muselo zákonite prejaviť inde. A prejavilo sa už 29.3.1993, kedy boli na všetkých mestských linkách s jednotným intervalom (L1, 2, 3, 4, 5, 7, 9) predĺžené špičkové intervaly z 12 na 15 min. Ani toto však dlho nevydržalo a už 7.6.1993 sa prikročilo k ďalšiemu obmedzovaniu. L1 bol utiahnutý CP z 15 na 20 min. interval a koncom júna boli L1 a 8 z dôvodu prázdnin zrušené. Premávka ani jednej z týchto liniek sa po prázdninách už neobnovila. L5 bola zrušená o pár dní neskôr - 6.7.1993. Dňa 13.7.1993 električková tragédia pokračovala "šáhnutím" na posvätnú L6, kedy skresali jej CP na celodenný 10 min. Interval (dovtedy v špičke každých 7-8 min.).
Po letných prázdninách sa síce L1 a 8 neobnovili, ale obnovila sa L5. Na rozdiel od júnového CP ale len v špičkách pracovných dní. Ale opäť cestovný poriadok nevydržal dlho. Už 23.12.1993 bola L5 zrušená. Posledným výkrikom bolo opätovné zriadenie L5 (asi bol na magistráte veľký krik) od 1.2.1994, tentokrát už ale len s 30 min. intervalom v čase špičky. Záznam o zrušení linky síce nemám, ale určite nevydržala dlho, pretože v roku 1995 som po prvý raz v živote dopravácky navštívil Košice a L5 už istotne nejazdila. To znamená, že L5 zomrela ešte v priebehu roka 1994, najneskôr začiatkom roka 1995.
Re #4322 balky: To s tou L33 do Ťahanoviec by celkom nešlo. Krematórium a Ťahanovce majú celkom odlišné intervalové nároky. Jedine keby existovala vložená vetva 33A NO - Ťahanovce - HM Tesco.