Reply on: Sarko #4193:
Príklad prestupu s presunom Fejova - Bottova je extrémny a málo pravdepodobný. Ak z L38 prestupujem na L24, či 28, môžem tak urobiť na nasledujúcej zastávke Hotel Strojár na hrane - bez akéhokoľvek presunu. Pokiaľ sa presúvam na L14, môžem použiť s L38 paralelne jazdiacu L25 so štandardným zastavovaním na NO alebo v úseku od Ľudvíkovho dvora linku R1 a od Pereša aj L22 jazdiacu priamo na stanicu. Z toho nám vyplýva, že peší presun Fejova - Bottova je nutný len v konkrétnej ceste zo Šace, i to len v pracovných dňoch v okrajovom režime a vo voľné dni celodenne. A to je také malé percento všetkých ciest, že zaoberať sa ním, je zbytočné.Čo sa týka pojmu "luxus", trvám na svojom. Ak by do Hutiek, Myšle a Valalikov nejazdila MHD, mali by stokrát horšie spojenie s presunmi na autobusovú stanicu. Som presvedčený, že každý z cestujúcich na týchto linkách môže za Bottovu skákať šťastím. Tak blízko centra by mu SADisti nezastavili.
Trasa L14 s tým súvisí, a to dosť. Je maximálne zvrhlé pri košickej uličnej sieti a zvlášť v tomto špecifickom prípade spájať diametrálnou linkou severný cieľ so severným cieľom. Ak mám jednu blbosť, nebudem ju predsa kompenzovať druhou blbosťou, ale eliminujem prvú blbosť, nie?
Naďalej som presvedčený, že vedenie autobusových liniek cez Hlavnú ul. popred Slovan nie je vhodné, a aj keby bolo, nie je potrebné.
KVKV
Tolko zastávok bol len príklad , že ani tolko by ich velmi nepredlžilo spoj.
*1/z bezpečnostných dovodov- pred zast. býva prechod, a chodec počíta s tým, že tam voz zastaví, a tiež preto ,že symbol zastávky je návesťou pre zastavenie. Ale presne overím ,prečo to tak inde je.
*2/áno ,ale myslel som aj vybrané linky abusov -vlastne to tak je = linky50...
*3/na znamenie ,prečo nie ,najlepšie od určitej doby ,napr .od 19:00 . Bol by tu ale jeden problem. Vo večerných hodinách je interval 20-30min. Pri malom vyťažení a nezastavovaní by ku konci trate mohol mať voz značný náskok a újsť , ;treba si uvedomiť , že večer pri týchto intervaloch už cestujúci počíta konkrétne s časom odchodu podla cp plus nejakých 5min skor. Niektorí košickí vodiči už tak naháňajú minúty ,aby mali na konečnej čo najviac volna. Aká je vobec povolená tolerancia +/- min.?
*4/To je novinka, nebol som o tom informovaný zatial.
Nie som síce presvedčený, že košický vzor je ten najlepší, ale je možné ,že pre špecifické podmienky ostravskej trate to vyhovuje. Pokial sú v niektorom meste inteligentné intervaly tak toto električkou nie je realizovatelné, lebo na druhej -tretej zastávke by sa musela zaradiť za zastávkové linky.
///V Salzburgu som videl rozumne vyriešený systém zast. na znamenie. Na zastávkovom stlpe je tlačítko, ktorým sa zopne svetelná návesť už z dialky viditelná vodičom. Výborné hlavne po zotmení.///