nestacim sa cudovat, ake silne argumenty tu niektori jedinci pouzivaju... ?
k tomu (ne)zastavovaniu na zastavkach pocas manipulacie - a naco zastavovat? vozidlo ma spomalit na minimalnu prejazdovu rychlost (15-20 km/h) a nezastavit. Aky zmysel by mali presuny s cestujucimi, ak vozidla nie su oznacene? V KE maju elektricky povinnost zastavovat do 22 hod pri vsetkych manipulaciach, okrem poruch. Tak to aj je, neviem preco to tu ani neviem kto vytkol. A otazku, preco nie po 22 hod hadam riesit nemusime...
k tomu problemu predaj listkov - vedenie - osobne veci - ochota cestujucoch a zamestnancov - odbory - ... ---> pravda je ta, ze vedenie DP ak si nieco vymysli, tak to stale presadi, lebo odbory v DP su jedna ruka prave s vedenim. Cestujuceho to samozrejme nezaujima, on chce, aby vsetko klapalo. A cestujuci su tvory ako kazde ine, vychytaju kadejake nedostatky a trebars aj vykradnu vodica, kym prehadzuje vyhybku. Na cely tento nekonecny kolobeh, na ktorom by sme sa tu mohli natahovat do nekonecna, existuje riesenie podla mojho zlateho pravidla "ak nieco robis, rob to poriadne, alebo radsej vobec nie". To plati o vsetkych veciach, ktore vedenie DP zavedie do praxe a vodici s tym sa musia naucit fungovat. V DP je potrebna revolucia na managerskych postoch, mlada krv, ktora ale rozumie aj praxi, lebo ju pozna a ak nie, tak sa neboji do tej praxe ist a stretnut sa s nou zoci-voci. Vodic MHD je ten posledny, ale zaroven najdolezitejsi clovek v organizacnej strukture DP. Preto ich nazory by mali byt akceptovane a brane na urcitu vahu. Vsetkym zamestnancom DP by som odporucil zucastnit sa kurzu personalneho managementu, aby vedeli, ako sa ma pracovat so zamestnancami, ako sa riesia problemy na pracovisku, ako ....
No a este k PAPYRovmu tomuto cudu, co z huby vypustil:
"Psycholog prazskeho DP mi raz povedal, ze idealne IQ pre vodica elektricky je v rozmedzi 97-100. Necudujem sa, ze polovici prispevkov niektori nerozumiete."
--> dalsie zlate pravidlo hovori, ze "pred nikym sa neponizuj, ale pred nikym sa ani nevyvysuj!" Pan MUDr. Papyr, uvedom si a pochop, ze aj ini ludia maju svoje nazory a komentare. Presne takymito KECAMI si sice mozno ziskas fandov na medzi doktormi mediciny a prava, ale ma dopravackom fote Tebou tak akurat budu ludia opovrhovat. Presne takyto ludia ako Ty, ak sa dostanu do vedenia firiem, sposobuju hrozu na pracovisku, lebo nechapu a ani nechcu pochopit svojich zamestnancov, nevedia totiz pocuvat nazory inych.
k tomu (ne)zastavovaniu na zastavkach pocas manipulacie - a naco zastavovat? vozidlo ma spomalit na minimalnu prejazdovu rychlost (15-20 km/h) a nezastavit. Aky zmysel by mali presuny s cestujucimi, ak vozidla nie su oznacene? V KE maju elektricky povinnost zastavovat do 22 hod pri vsetkych manipulaciach, okrem poruch. Tak to aj je, neviem preco to tu ani neviem kto vytkol. A otazku, preco nie po 22 hod hadam riesit nemusime...
k tomu problemu predaj listkov - vedenie - osobne veci - ochota cestujucoch a zamestnancov - odbory - ... ---> pravda je ta, ze vedenie DP ak si nieco vymysli, tak to stale presadi, lebo odbory v DP su jedna ruka prave s vedenim. Cestujuceho to samozrejme nezaujima, on chce, aby vsetko klapalo. A cestujuci su tvory ako kazde ine, vychytaju kadejake nedostatky a trebars aj vykradnu vodica, kym prehadzuje vyhybku. Na cely tento nekonecny kolobeh, na ktorom by sme sa tu mohli natahovat do nekonecna, existuje riesenie podla mojho zlateho pravidla "ak nieco robis, rob to poriadne, alebo radsej vobec nie". To plati o vsetkych veciach, ktore vedenie DP zavedie do praxe a vodici s tym sa musia naucit fungovat. V DP je potrebna revolucia na managerskych postoch, mlada krv, ktora ale rozumie aj praxi, lebo ju pozna a ak nie, tak sa neboji do tej praxe ist a stretnut sa s nou zoci-voci. Vodic MHD je ten posledny, ale zaroven najdolezitejsi clovek v organizacnej strukture DP. Preto ich nazory by mali byt akceptovane a brane na urcitu vahu. Vsetkym zamestnancom DP by som odporucil zucastnit sa kurzu personalneho managementu, aby vedeli, ako sa ma pracovat so zamestnancami, ako sa riesia problemy na pracovisku, ako ....
No a este k PAPYRovmu tomuto cudu, co z huby vypustil:
"Psycholog prazskeho DP mi raz povedal, ze idealne IQ pre vodica elektricky je v rozmedzi 97-100. Necudujem sa, ze polovici prispevkov niektori nerozumiete."
--> dalsie zlate pravidlo hovori, ze "pred nikym sa neponizuj, ale pred nikym sa ani nevyvysuj!" Pan MUDr. Papyr, uvedom si a pochop, ze aj ini ludia maju svoje nazory a komentare. Presne takymito KECAMI si sice mozno ziskas fandov na medzi doktormi mediciny a prava, ale ma dopravackom fote Tebou tak akurat budu ludia opovrhovat. Presne takyto ludia ako Ty, ak sa dostanu do vedenia firiem, sposobuju hrozu na pracovisku, lebo nechapu a ani nechcu pochopit svojich zamestnancov, nevedia totiz pocuvat nazory inych.

KVKV
Pod týmto názvom boli uvedené v akejsi publikácii kolaje oproti starej vozovni na Kirovovej. Neviem či tam bola vlečka, ale kolaje (asi štyri ) tam boli , a až do samého konca existencie vozovne tam boli odstavované staré vozy, vačšinou už dlhodobo nepoužívané, vyradené ale ešte nezrušené. Dnes by to boli "poklady". Dodnes si vyčítam, že som to vtedy nenafotil. (napríklad staré nák.vl.vozy série 70)
Presné kolajové prepojenie si nepamatám, ale niektoré križovali trať na stanicu a viedli priamo do objektu vozovne, niektoré napojené na smer k stanici.
Pre orientáciu: stará vozovňa-hala asi v miestach dnešnej budovy autobus.stanice, oná "drevona" na volnej ploche k Palackého. Nezostal tam kameň na kameni takže úplne presne by sa to dalo určiť len porovnaním katastr. máp.
CEZ PALACKÉHO NIKDY KOLAJE NEVIEDLI
NA KRIVEJ NIKDY KOLAJE NEBOLI !
Za prvej ČSR sa počítalo s výstavbou jednokolajnej trate cez palackého , most cez hornád a odbočením vpravo po nábreží až do obce Vyšné Opátske. Po vojne linka zrealizovaná ,ale už len ako autobusová (L10)