Už len z môjho pomenovania variantu na sci-fi by malo byť jasné, že to vážne nemyslím. Ale aj napriek tomu, všetky zrodené návrhy, ktoré sa zdali byť sci-fi, boli odsudzované a dnes ich považujeme za samozrejmosť. Ako príklad môžem uviesť napr. elektromagnetické prehadzovanie výhybiek alebo zriadenie prevádzky súprav 3xT3.
Čo sa týka zmýšľanej trate špeciálne pre L3, po prejdení terénu som zistil, že na celom úseku by sa nachádzali len 4 miesta s oblúkmi (1x30°, 1x45° a 2x90°). Čo sa týka financovania, dovolím si výstavbu 700 m trate približne prirovnať k výdavkom za dve rekonštrukcie KT8 s NP článkom alebo napr. zakúpeniu troch nových autobusov. Vo financiách sú naviac, podľa môjho názoru výrazné rezervy, ktoré sa nevyužívajú alebo ignorujú. Ale to len na margo toho ruinovania DP.
Podobným spôsobom uvažované trate nie sú žiadnou novinkou a napr. v Prahe ich je niekoľko a výborne vedia poslúžiť v prípade mimoriadnych udalostí alebo výluk.
Zastávky električiek a autobusov na NO ideálne nie sú. Existujú nielen 3 nástupné miesta pre električku, ale aj ďalšie 4 odlišne situované nástupné miesta pre autobusy, a to je na takýto veľký dopravný uzol priveľa. Použijem Tvoj protiargument, že pri dvoch stanovištiach by ľudia museli pobehovať po námestí. V podstate sa tak deje už dnes medzi autobusovým stanovišťom pred Slovanom a električkovým pred Dargovom a ešte medzi autobusovým na Fejovej a električkovým na Južnej tr.
V prípade autobusov by sa stanovište na Fejovej dalo exelentne obísť presmerovaním L38 cez Palackého a Južné nábr. (peážna linka) a linky zachádzajúce na Bottovu by mohli celkom pokojne zastavovať pri Slovane a následne odbočiť na Hlavnú a Rooseveltovu (obchádzka 450 m).
Ak uz aj L56 stoji pred Slovanom, tak to si zasluzi obrovsky potlesk pre DPMK, ze konecne urobil nieco pre cestujucich.Ja som len registroval oznacnik. Ci na nom bol aj CP,to som si nevsimol.
Pri hoteli Strojar sa pruhy nerozsirovali, zostal tam povodny priestor po vtedajsej zastavke. No napriek tomu sa presunula az za krizovatku,dokonca sucasny ostrovcek sa mi zda este uzsi ako bol povodny. Takze s rozsirovanim pruhov to nema suvis.
Presun zastávok za križovatky neupravuje žiadna norma a posúvanie ustúpilo jedinému prozaickému dôvodu - rozširovanie jazdných pruhov pre cestnú dopravu. Ak by takémuto kroku predchádzala podmienka 100% funkčnej a aktívnej preferencie ED, nenamietal by som. Takto je to krok späť a ďalšie zhoršenie kvality cestovania.
Shorty a Dopravák sa pýtajú, za čo im bol udelený titul Modraj gumy. Za príspevky #4057, #4062, #4085, Dopravák aj za minulé teórie o tom, že vodič rozhoduje o výzdobe vozidla a podobne?.
Prečo by mali cestujúci doplácať na vašu nespokojnosť so zamestnávateľom?
Nedalo mi a pozrel som si v mape tvoj najidealnejsi scifi variant. To nemyslis vazne? Chcel by si tahat elektrickovu trat, specialne len pre L3, po cikicaki sidliskovych ulickach? Tak toto by nenapadlo ani vedenie DPMK.DP ma financne suchoty,no ty by si ho so svojimi napadmi zruinoval aj 3krat.
Problem je s velkymi vzdialenostami jednotlivych nastupist. Ale presne take iste problemy su s velkymi krizovatkami aj v inych mestach (Blava, Praha).
Zastavky elektriciek su podla mna v sucasnosti idealne rozmiestnene. Horsie je to s busmi. Najdolezitejsie su zastavky pred Domom techniky a Slovanom.Bottova?Dost nestastne-od ruky,ale je to asi najschodnejsie riesenie pre linky v smere Sever-Juh(28,24),Sever-Vychod(33,53)aj pre L14. Zastavka L56 pri Sl.poistovni? Uz ked tam stala L52, vravel som, ze je to nezmysel. Kludne by mohli zastavovat na stanovisti L25, pred Slovanom.L38 na D.Feju?Specificka zastavka pre jednu linku,ale kde inde by mohla byt?Netusim.
"...A napokon, v každom smere pred križovatkou električky zbytočne musia aj tak stáť." Z logickeho hladiska by bolo vhodne, aby elektricky mali zastavky pred krizovatkou, aby tam zbytocne nestali. Preco sa ale posuvali vsetky zastavky na Terase za krizovatky, najnovsie zastavka pri Strojari,ak je to nelogicke? Mozno preto, ze tak ustanovuju normy.
dnes bola nejaka porucha na brike,na 9,ktora odchadzala od amfika okolo 12:45,pod kopcom na amfiku zastala ,vsetci ludia vystupili,nic sa nedialo,pokial neprisiel jeden vozen R3,z ktoreho tiez vsetci museli vystupit a zacal sa spajat,aby ju mohol odtlacit..prisla 6,potom R4,to sa uz pomalicky odsuvali,ale strasne pomaly hore kopcom,prisla dalsia 9,a tak vznikla pekna zapcha:) potom,okolo 13.10-13.15 sa to postupne porozbehavalo:)
V podstate sú to len nápady, ktoré sa aj tak realizovať nebudú. Najideálnejší by bol druhý, sci-fi variant, tu ak by aj L7 vynechala, vyčkávajúcim stačí prejsť len na protismerné stanovište pre L3. Aj napriek tomu, že dnešný stav je "takmer" ideálny, stanovištia sú od seba príliš ďaleko (nehovoriac o autobusových). A napokon, v každom smere pred križovatkou električky zbytočne musia aj tak stáť. Aj to je daň za zastávky za križovatkami, nech sú kdekoľvek.
Neakceptovatelne! Preco su teraz v kazdom smere vsetky zastavky az za krizovatkou?Ma to jeden prozaicky dovod. Aby ludia, ktori idu jednym smerom, nemuseli behat po namesti ako splaseni, ak uvidia briku priblizovat sa z druheho smeru. Naco chcete zrusit zastavku pred Domom techniky? Je tam dostatok priestoru, aby sa tam zmestili vsetci, co cakaju na spoj smerom na Juh, sidlisko Nad jazerom, do Krasnej i do Barce. Vies aky by to bol zmatok, chaos, bordel, ak by ludia stali na zastavke pred Dargovom na L7. Ta vynecha , ludia o tom vsak nevedia a myslia si, ze len meska. Zrazu uvidia od ZST priblizovat sa L3, ktora by mala zastavku pred Slovanom.Vies si predstavit ten utekajuci dav ludi, casto ovesanymi nakupnymi taskami?
Mne sa sucasne rozlozenie paci,ma to zmysel, logiku a na taky velky dopravny uzol mas len 3 nastupne miesta.A nemusis davat prikazy a zakazy, ktora linka kde bude zastavovat.
Zaujímavá história zastávok na NO. Čo sa týka ich prípadného preusporiadania, jednoznačne by som sa priklonil k ich reorganizácii. Reálne by som si to s prihliadnutím na budúcu výstavbu obchodného centra a pešej zóny pri Slovane, predstavoval takto:
- ponechanie zastávok pred Dargovom (smer Dom umenia) a pred Slovanom (smer žst.)
- zrušenie zastávky pred Domom techniky (smer VSS)
- zriadenie nových zastávok pred Dargovom (smer žst.+VSS) a pred Slovanom (smer Dom umenia+VSS)
- dobudovanie ostrovčeka pred Dargovom v smere na žst. a potiahnutie až k hrane križovatky Štúrova-Mojmírova
- určenie podmienky pre linky 2, 5, 6 a R1, ktoré budú zastavovať na oboch pároch zastávok Nám. osloboditeľov (odpadne uvažovanie, kde ktorá linka stojí a na ktoré stanovište sa presúvať)
Napadol mi aj drahší, ale asi sci-fi variant:
- ponechanie iba zastávky pred Dargovom (smer Dom umenia)
- zriadenie zastávky pred Dargovom (smer žst.+VSS)
- zrušenie ostatných stanovíšť (pred Slovanom a Domom techniky)
- výstavba vetvy električkovej trate od križovatky Južná tr.-Požiarnická, cez Vojvodskú, Mlynársku a Zborovskú s pripojením oproti križovatke Štúrova-Murgašova v dĺžke cca 700 m
- v uvedenom úseku by premávala iba L3, pričom pred Dargovom by sa tak stretali a na dvoch zastávkach zastavovali všetky linky
S tými KOMUNISTAMI a titulovanými(ale len na papieri) v DP súhlasím. Problém s predajom lístkov nemám, pokiaľ dostanem do ruky 14,-Sk(samozrejme nie v 50haliernikoch) a nejakým tým slovíčkom "možem""prosím" predaj lístka trvá 2sec, ale ked vám niekto strčí ruku pod nos a čaká. A chcete aby sme boli milí k cestujúcim???
Informácie podávam(ak viem), vysvetlím najjednoduchšiu cestu, najrýchlejšie spojenie a počujem,len "ale mne povedali,že..." tak potom na čo sa pýtajú,ked niekto iný poradí "lepšie".
PRAJEM VÁM PEKNÝ DEŇ A ŠŤASTNÉ KM V MHD!!!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko
Už len z môjho pomenovania variantu na sci-fi by malo byť jasné, že to vážne nemyslím. Ale aj napriek tomu, všetky zrodené návrhy, ktoré sa zdali byť sci-fi, boli odsudzované a dnes ich považujeme za samozrejmosť. Ako príklad môžem uviesť napr. elektromagnetické prehadzovanie výhybiek alebo zriadenie prevádzky súprav 3xT3.
Čo sa týka zmýšľanej trate špeciálne pre L3, po prejdení terénu som zistil, že na celom úseku by sa nachádzali len 4 miesta s oblúkmi (1x30°, 1x45° a 2x90°). Čo sa týka financovania, dovolím si výstavbu 700 m trate približne prirovnať k výdavkom za dve rekonštrukcie KT8 s NP článkom alebo napr. zakúpeniu troch nových autobusov. Vo financiách sú naviac, podľa môjho názoru výrazné rezervy, ktoré sa nevyužívajú alebo ignorujú. Ale to len na margo toho ruinovania DP.
Podobným spôsobom uvažované trate nie sú žiadnou novinkou a napr. v Prahe ich je niekoľko a výborne vedia poslúžiť v prípade mimoriadnych udalostí alebo výluk.
Zastávky električiek a autobusov na NO ideálne nie sú. Existujú nielen 3 nástupné miesta pre električku, ale aj ďalšie 4 odlišne situované nástupné miesta pre autobusy, a to je na takýto veľký dopravný uzol priveľa. Použijem Tvoj protiargument, že pri dvoch stanovištiach by ľudia museli pobehovať po námestí. V podstate sa tak deje už dnes medzi autobusovým stanovišťom pred Slovanom a električkovým pred Dargovom a ešte medzi autobusovým na Fejovej a električkovým na Južnej tr.
V prípade autobusov by sa stanovište na Fejovej dalo exelentne obísť presmerovaním L38 cez Palackého a Južné nábr. (peážna linka) a linky zachádzajúce na Bottovu by mohli celkom pokojne zastavovať pri Slovane a následne odbočiť na Hlavnú a Rooseveltovu (obchádzka 450 m).