Reply on: Sarko #4193:
Príklad prestupu s presunom Fejova - Bottova je extrémny a málo pravdepodobný. Ak z L38 prestupujem na L24, či 28, môžem tak urobiť na nasledujúcej zastávke Hotel Strojár na hrane - bez akéhokoľvek presunu. Pokiaľ sa presúvam na L14, môžem použiť s L38 paralelne jazdiacu L25 so štandardným zastavovaním na NO alebo v úseku od Ľudvíkovho dvora linku R1 a od Pereša aj L22 jazdiacu priamo na stanicu. Z toho nám vyplýva, že peší presun Fejova - Bottova je nutný len v konkrétnej ceste zo Šace, i to len v pracovných dňoch v okrajovom režime a vo voľné dni celodenne. A to je také malé percento všetkých ciest, že zaoberať sa ním, je zbytočné.Čo sa týka pojmu "luxus", trvám na svojom. Ak by do Hutiek, Myšle a Valalikov nejazdila MHD, mali by stokrát horšie spojenie s presunmi na autobusovú stanicu. Som presvedčený, že každý z cestujúcich na týchto linkách môže za Bottovu skákať šťastím. Tak blízko centra by mu SADisti nezastavili.
Trasa L14 s tým súvisí, a to dosť. Je maximálne zvrhlé pri košickej uličnej sieti a zvlášť v tomto špecifickom prípade spájať diametrálnou linkou severný cieľ so severným cieľom. Ak mám jednu blbosť, nebudem ju predsa kompenzovať druhou blbosťou, ale eliminujem prvú blbosť, nie?
Naďalej som presvedčený, že vedenie autobusových liniek cez Hlavnú ul. popred Slovan nie je vhodné, a aj keby bolo, nie je potrebné.
1018
k tomu (ne)zastavovaniu na zastavkach pocas manipulacie - a naco zastavovat? vozidlo ma spomalit na minimalnu prejazdovu rychlost (15-20 km/h) a nezastavit. Aky zmysel by mali presuny s cestujucimi, ak vozidla nie su oznacene? V KE maju elektricky povinnost zastavovat do 22 hod pri vsetkych manipulaciach, okrem poruch. Tak to aj je, neviem preco to tu ani neviem kto vytkol. A otazku, preco nie po 22 hod hadam riesit nemusime...
k tomu problemu predaj listkov - vedenie - osobne veci - ochota cestujucoch a zamestnancov - odbory - ... ---> pravda je ta, ze vedenie DP ak si nieco vymysli, tak to stale presadi, lebo odbory v DP su jedna ruka prave s vedenim. Cestujuceho to samozrejme nezaujima, on chce, aby vsetko klapalo. A cestujuci su tvory ako kazde ine, vychytaju kadejake nedostatky a trebars aj vykradnu vodica, kym prehadzuje vyhybku. Na cely tento nekonecny kolobeh, na ktorom by sme sa tu mohli natahovat do nekonecna, existuje riesenie podla mojho zlateho pravidla "ak nieco robis, rob to poriadne, alebo radsej vobec nie". To plati o vsetkych veciach, ktore vedenie DP zavedie do praxe a vodici s tym sa musia naucit fungovat. V DP je potrebna revolucia na managerskych postoch, mlada krv, ktora ale rozumie aj praxi, lebo ju pozna a ak nie, tak sa neboji do tej praxe ist a stretnut sa s nou zoci-voci. Vodic MHD je ten posledny, ale zaroven najdolezitejsi clovek v organizacnej strukture DP. Preto ich nazory by mali byt akceptovane a brane na urcitu vahu. Vsetkym zamestnancom DP by som odporucil zucastnit sa kurzu personalneho managementu, aby vedeli, ako sa ma pracovat so zamestnancami, ako sa riesia problemy na pracovisku, ako ....
No a este k PAPYRovmu tomuto cudu, co z huby vypustil:
"Psycholog prazskeho DP mi raz povedal, ze idealne IQ pre vodica elektricky je v rozmedzi 97-100. Necudujem sa, ze polovici prispevkov niektori nerozumiete."
--> dalsie zlate pravidlo hovori, ze "pred nikym sa neponizuj, ale pred nikym sa ani nevyvysuj!" Pan MUDr. Papyr, uvedom si a pochop, ze aj ini ludia maju svoje nazory a komentare. Presne takymito KECAMI si sice mozno ziskas fandov na medzi doktormi mediciny a prava, ale ma dopravackom fote Tebou tak akurat budu ludia opovrhovat. Presne takyto ludia ako Ty, ak sa dostanu do vedenia firiem, sposobuju hrozu na pracovisku, lebo nechapu a ani nechcu pochopit svojich zamestnancov, nevedia totiz pocuvat nazory inych.