Reply on: Sarko #4187:
Takže reagujem 
a) Minimálne zlepšenie obsluhy --> Jednoducho si položme otázku, čo zmenou dosiahneme. Že niektoré trasy budú mať lepší prestup na ostatné linky MHD? Ktoré? Tak L28 nepočítam, pretože to je prímestská linka. Tí môžu skákať šťastím aj pre Bottovu, SADka by tam s nimi nikdy nešla. Potom tu máme L33 - na množstvo liniek je možné prestúpiť aj na Palackého, stanici a v jednom smere pri Jakabovom paláci. Takže podľa mňa už jej zachádzanie na Bottovu (nieto popred Slovan) je luxsom. Navyše linka je často dosť nevyťažená a vedená, podľa mňa, v nelogickej trase. Ak by sa spojila povedzme s L23 alebo inou linkou a vytvorila by tak štandarnú diametrálnu linku, všetky problémy z Bottovou by boli bezpredmetné. Ďalej L24 - opäť obecná linka. Platí to isté ako pri L28. Navyše z oboch liniek je možné prestúpiť na koľajovú dopravu. L53 nepočítam, v rannej špičke je Bottova chápaná predovšetkým ako výstupište. Možno by ma presvedčilo, ak by som zistil, že nejaké extrémne silné prúdy cestujúcich sa peši presúvajú z Bottovej pred Slovan. A napokon samozrejme L14: lenže tá má takú zvrhlú (iný prívlastok ma nenapadá), že tu je akékoľvek čiastkové riešenie hlúposťou. Tá linka celá je dopravný nezmysel.
Zhrniem to --> Čo vlastne zastavovaním uvedených liniek pred Slovanom dosiahneš? No nič... Maximálne takmer nič... Preto moje slová "minimálny dopravný prínos".
Skutočne nebojujem proti tejto trase z dôvodu nejakého hlúpeho predsudku, ale jednoducho nevidím zmysel tejto zmeny.
b) mne je jasné, že zastavovalo by sa pri oboch označníkoch. Za "nesystémové" som označil riešenie, pri ktorom sú nástupištia k stanici orientované pred Domom techniky na východ, električkové pred Slovanom tiež na východ, no len tie Tebou navrhované by boli orientované smerom na západ. Vo vzťahu NO - ŽST by cestujúci z NO tieto linky takmer určite neprijali, preto aj súvis s argumentom a).
c) nemyslím si, ale nech každý tie ulice porovná a posúdi sám.
d) Továrenská a Bačíkova sú úplne iná kapusta. Tam prechádzajú chodci cez semafor. Na prechode cez Rooseveltovu od Slovana semafor nie je, prúdy chodcov sú takmer bez prestania.
e) No, neveľmi súhlasím. Mne sa takmer každý deň ježia vlasy pri spôsobe, akým vodiči L29 a 55 odbočujú z Štúrovej na Moyzesovu po Tajovského a Grešákovej. Rizikových situácií je tam požehnane, a to tam nie je zďaleko toľko chodcov ako na Hlavnej.
KVKV
V samotnom dp som počul o úvahách , že v oblasti NO (snáď práve Fejova) sa zamýšla výstavba smyčky -centrálnej zastávky, kde by boli ukončené niektoré linky. Má to súvis s teóriami novej organizácie linkového vedenia, vytvoriť smyčku s konečnou pre tbusy na furči niekde uprostred a viesť odtial časť liniek smerom Lingov, a dole na Palackého a NO.