ja som si dnes vypocul maximalne optimisticku prednasku p. Olexu, ktory netajil obrovske zanietenie a nadsenie nad tymto projektom. Ked som sa ho pytal neskor na niektore detaily, stal uz nohami pevne na zemi...
Ad pokles cestujucich - z vlakovych suprav tzv. "pantografov" (460-tky?), ktore jazdia medzi KE-PO by sa mali vyberat stredove vozne, vraj kvoli poklesu cestujcich ?
neuvažuje o tom VǓD Žilina, nie VÚC, ktorý to môže ale nemusí prijať. Inak tento plán dopr. oblužnosti "k plnej spokojnosti cestujúcich" už od začiatku uvažuje s 20% (!) poklesom cestujúcich. Tomu sa hovorí perspektíva..
nemôžem. Ale keď si človek dá dokopy čo som tu napísal a čo napísal PTI, tak tam je všetko.
Inak môj súkromný názor - keď sa za 10 rokov nikto nerozhýbal postaviť dávno naprojektovaný "Terminál Sever", oproti KORIDu doslova za pár šupov, neurobí sa nič. Navyše, keď peniaze na to sú asi len v hlavách členov komisie KORIDu.
Tomu sa dá rozumieť iba tak, že ˇje to v pláne, ale pod čiarou ako finančne nepokrytá akcia - je ich tam spolu 13 s rozpočtovými nákladmi spolu 20,5 mld Sk" - takže milí košičania, tešte sa na KORID, ale mať ho nebudete. Ale aspoň niektorí ako Reiprich, Olexa atď môžu vyvíjať činnosť a stretávať sa v otázke koncepčného riešenia MHD v košickom regióne.
Tak isto je to aj v meste, tam sa dá na papier 50 dopravných akcií, 45 sa dá v návrhu rozpočtu pod čiaru a ostanú peniaze iba na asfalty, aj to cez PPP projekty.
m2001: načo sa má elektrifikovať Haniska, keď VUC neuvažuje s osobnými vlakmi na tejto trati? Myslím, že súdruhovia z mesta, VÚC a rôzne pracovné skupiny by mali viac komunikovať, lebo nakoniec nebude ani ED, ani regiotram, ani "integrovaná dopravná koľaj". V tejto súvislosti v spomínanom linku na str. 11 odporúčam 6. riadok odspodu - finančne nepokryté stavby? Rozumie tu tomu vôbec niekto?
Podľa posledných info (z pracovnej skupiny), je zámer električkové trate stavať ako "integrovanú dopravnú koľaj", s tým cieľom, aby na takto preklasifikovanú stavbu bolo prijímateľom podpory EU nie mesto ale ŽSR, čím by sa mohlo čerpať z OP Doprava (síce mi nie je jasné ako, ked už je raz OP schválený..). Tohto roku sa má dokončiť technická a ekonomická štúdia a až najskôr v 2009 by mohla začať projektová príprava elektrifikácie Haniska - Moldava, ktorá je prioritou vďaka tomu, že tam nie je potrebné riešiť žiadne pozemkové záležitosti.
Priepustnosť komunikácií v centre mesta je daná najmä priepustnosťou križovatiek, cesty sa nedajú donekonečna rozširovať, sú rôzne dopravno-inžinierske opatrenia, ktoré prispievajú k zvýšeniu priepustnosti - napr. zjednosmernenia komunikácií, dôležité je riadenie križovatiek - a tu je v Košiciach obrovská rezerva - zlepšenie koordinácie, dynamické riadenie. Ďalej je to realizácia nových komunikácií - v oblasti NO by veľmi odľahčilo dopravu plánované prepojenie Prešovská - Masarykova. Ďalej je to skvalitnenie MHD s výsledných efektom zlepšenia podielu IAD ku MHD v prospech MHD. Tu je podstatný faktor aj zvyšovanie podielu električkovej dopravy na úkor autobusovej v tých istých dopravných koridoroch a trasách. Ďalej budovanie kapacitných viacpodlažných garážových domov a uvoľnenie komunikácií od parkujúcich vozidiel. Ďalej dobrý informačný a navádzací systém na tieto parkoviská, čím sa zníži podiel jalových jázd kvôli hľadaniu miesta na zaparkovanie v centre. Dôležité sú aj podchody pre peších v miestach segregácie týchto dvoch dopráv - automobilovej a pešej.
Toto sú všetko opatrenia ktoré prispievaniu k zvýšeniu plynulosti dopravy v centre mesta. Samozrejme k tomu dobudovanie komunikácií vytvárajúcich vonkajší okruh, atď.
chápem ťa. Len myslím, že aj cesty musia mať niekde strop. Proste nedá sa stále len pokračovať systémom +1 pruh za X rokov. To za chvíľu tu budú len cesty. Myslím, že reálne odstrániť zápchy z hocijakého mesta je non-sens. Iba, že by sa prišlo s nejakou prevratnou novinkou ako lietajúce auta alá fantomas. ?
Ja neriesim terajsiu cestu.. Teraz je to ok, nech si to kazdy zariadi, co sa stavby tyka.. Ja sa pytam ohladom buducnosti.. Z jednej strany bude stat CITY Hotel a Superior, potom stvorprudovka a hned na to Aupark.. Ak sa o desat mozno 20 rokov zahusti tak doprava, ze bude treba rozsirit tu stvorprudovku o jeden az dva pruhy, ako ju chces rozsirit, ked tam budu spominane objekty ? Tu ide o to, ze mesto zastavia celu cast a nenecha si stavebnu rezervu pre pripadne rozsirenie cesty o par desatroci, chapes ? Preto by mal byt Aupark koncepcne mensi a v takom pripade nech si ho na NO postavia..
Nikdy nebol zverejnený údaj, že v AUPARKu bude 9 kinosál. Sú navrhnuté 4 kinosály s kapacitou 460, 178, 112 a 178 sedadiel, spolu 928 sedadiel.
City hotel bude mať podzemné garáže napojené z Južnej triedy, Superior (159 státí v podzemí) príjazd od Nám.osloboditeľov, výjazd do Jantárovej. Dopravné riešenie týchto dvoch aktivít sa koordinuje s riešením NO v rámci AUPARKu (územného plánu).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
280