Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 280 #30908:
Tak sme sa potom stretli ? , pravdupovediac v niektorých veciach nemal celkom jasno.
Reply on: m2001 #30906:
ja som si dnes vypocul maximalne optimisticku prednasku p. Olexu, ktory netajil obrovske zanietenie a nadsenie nad tymto projektom. Ked som sa ho pytal neskor na niektore detaily, stal uz nohami pevne na zemi...

Ad pokles cestujucich - z vlakovych suprav tzv. "pantografov" (460-tky?), ktore jazdia medzi KE-PO by sa mali vyberat stredove vozne, vraj kvoli poklesu cestujcich ?
Reply on: Kari #30899:
neuvažuje o tom VǓD Žilina, nie VÚC, ktorý to môže ale nemusí prijať. Inak tento plán dopr. oblužnosti "k plnej spokojnosti cestujúcich" už od začiatku uvažuje s 20% (!) poklesom cestujúcich. Tomu sa hovorí perspektíva..
Reply on: Kari #30904:
Ozvite sa mi, prosim, na mail. noddy@azet.sk Dakujem.
Reply on: Nodes #30903:
nemôžem. Ale keď si človek dá dokopy čo som tu napísal a čo napísal PTI, tak tam je všetko.
Inak môj súkromný názor - keď sa za 10 rokov nikto nerozhýbal postaviť dávno naprojektovaný "Terminál Sever", oproti KORIDu doslova za pár šupov, neurobí sa nič. Navyše, keď peniaze na to sú asi len v hlavách členov komisie KORIDu.
Reply on: Kari #30902:
Mozete byt konkretnejsi, co sa tyka tych informacii?
PTI: Ja som to pochopil veľmi dobre, lebo mám aj iné informácie okolo KORIDu, len tuná stále sledujem, že mnohí diskutujúci veria skorej realizácii...
Reply on: Kari #30899:

Tomu sa dá rozumieť iba tak, že ˇje to v pláne, ale pod čiarou ako finančne nepokrytá akcia - je ich tam spolu 13 s rozpočtovými nákladmi spolu 20,5 mld Sk" - takže milí košičania, tešte sa na KORID, ale mať ho nebudete. Ale aspoň niektorí ako Reiprich, Olexa atď môžu vyvíjať činnosť a stretávať sa v otázke koncepčného riešenia MHD v košickom regióne.
Tak isto je to aj v meste, tam sa dá na papier 50 dopravných akcií, 45 sa dá v návrhu rozpočtu pod čiaru a ostanú peniaze iba na asfalty, aj to cez PPP projekty.
... myslel som Haniska - Moldava.
Reply on: Isidor #30884:
diky za link.

m2001: načo sa má elektrifikovať Haniska, keď VUC neuvažuje s osobnými vlakmi na tejto trati? Myslím, že súdruhovia z mesta, VÚC a rôzne pracovné skupiny by mali viac komunikovať, lebo nakoniec nebude ani ED, ani regiotram, ani "integrovaná dopravná koľaj". V tejto súvislosti v spomínanom linku na str. 11 odporúčam 6. riadok odspodu - finančne nepokryté stavby? Rozumie tu tomu vôbec niekto?
Reply on: Isidor #30889:
Podľa posledných info (z pracovnej skupiny), je zámer električkové trate stavať ako "integrovanú dopravnú koľaj", s tým cieľom, aby na takto preklasifikovanú stavbu bolo prijímateľom podpory EU nie mesto ale ŽSR, čím by sa mohlo čerpať z OP Doprava (síce mi nie je jasné ako, ked už je raz OP schválený..). Tohto roku sa má dokončiť technická a ekonomická štúdia a až najskôr v 2009 by mohla začať projektová príprava elektrifikácie Haniska - Moldava, ktorá je prioritou vďaka tomu, že tam nie je potrebné riešiť žiadne pozemkové záležitosti.
Reply on: Dimi #30896:

Priepustnosť komunikácií v centre mesta je daná najmä priepustnosťou križovatiek, cesty sa nedajú donekonečna rozširovať, sú rôzne dopravno-inžinierske opatrenia, ktoré prispievajú k zvýšeniu priepustnosti - napr. zjednosmernenia komunikácií, dôležité je riadenie križovatiek - a tu je v Košiciach obrovská rezerva - zlepšenie koordinácie, dynamické riadenie. Ďalej je to realizácia nových komunikácií - v oblasti NO by veľmi odľahčilo dopravu plánované prepojenie Prešovská - Masarykova. Ďalej je to skvalitnenie MHD s výsledných efektom zlepšenia podielu IAD ku MHD v prospech MHD. Tu je podstatný faktor aj zvyšovanie podielu električkovej dopravy na úkor autobusovej v tých istých dopravných koridoroch a trasách. Ďalej budovanie kapacitných viacpodlažných garážových domov a uvoľnenie komunikácií od parkujúcich vozidiel. Ďalej dobrý informačný a navádzací systém na tieto parkoviská, čím sa zníži podiel jalových jázd kvôli hľadaniu miesta na zaparkovanie v centre. Dôležité sú aj podchody pre peších v miestach segregácie týchto dvoch dopráv - automobilovej a pešej.
Toto sú všetko opatrenia ktoré prispievaniu k zvýšeniu plynulosti dopravy v centre mesta. Samozrejme k tomu dobudovanie komunikácií vytvárajúcich vonkajší okruh, atď.
Reply on: dragula #30895:
Neda, ale jednoducho mesto MUSI mat rezervu.. je to tak stale..
Reply on: Dimi #30894:
chápem ťa. Len myslím, že aj cesty musia mať niekde strop. Proste nedá sa stále len pokračovať systémom +1 pruh za X rokov. To za chvíľu tu budú len cesty. Myslím, že reálne odstrániť zápchy z hocijakého mesta je non-sens. Iba, že by sa prišlo s nejakou prevratnou novinkou ako lietajúce auta alá fantomas. ?

PTI: ďakujem za doplňujúce informácie.
Reply on: dragula #30890:
Ja neriesim terajsiu cestu.. Teraz je to ok, nech si to kazdy zariadi, co sa stavby tyka.. Ja sa pytam ohladom buducnosti.. Z jednej strany bude stat CITY Hotel a Superior, potom stvorprudovka a hned na to Aupark.. Ak sa o desat mozno 20 rokov zahusti tak doprava, ze bude treba rozsirit tu stvorprudovku o jeden az dva pruhy, ako ju chces rozsirit, ked tam budu spominane objekty ? Tu ide o to, ze mesto zastavia celu cast a nenecha si stavebnu rezervu pre pripadne rozsirenie cesty o par desatroci, chapes ? Preto by mal byt Aupark koncepcne mensi a v takom pripade nech si ho na NO postavia..
Reply on: PTI #30892:
Ale to je v poriadku, ja som sa vsak pytal na nieco ine 🙂
Reply on: dragula #30890:

Nikdy nebol zverejnený údaj, že v AUPARKu bude 9 kinosál. Sú navrhnuté 4 kinosály s kapacitou 460, 178, 112 a 178 sedadiel, spolu 928 sedadiel.
City hotel bude mať podzemné garáže napojené z Južnej triedy, Superior (159 státí v podzemí) príjazd od Nám.osloboditeľov, výjazd do Jantárovej. Dopravné riešenie týchto dvoch aktivít sa koordinuje s riešením NO v rámci AUPARKu (územného plánu).
Ešte ad eurofondy:

http://www.kosice.sk/article.asp?id=2713

"Finančná pomoc sa poskytuje na princípe spolufinancovania v nasledovných pomeroch:
b) v prípade obcí, VÚC, ich príspevkových a rozpočtových organizácií:
85% z celkových oprávnených výdavkov projektu z fondu ERDF
10% z celkových oprávnených výdavkov projektu zo štátneho rozpočtu SR
❗ 5% z celkových oprávnených výdavkov projektu z vlastných zdrojov žiadateľa ❗"

citujem z oprávnených skupín aktivít:

"II. skupina: Zníženie emisií znečisťujúcich látok z verejnej dopravy prioritne v oblastiach vyžadujúcich osobitnú ochranu ovzdušia :
(..)
B. náhrada autobusovej verejnej dopravy trolejbusovou dopravou vrátane duobusov (trolejbusov s pomocným dieselovým pohonom)

C. náhrada autobusovej dopravy električkovou dopravou"

❗ Vážené mesto Košice ? a DPMK, do toho ❗
Reply on: Dimi #30886:
nechcem sa hádať, ale myslím že sa mýliš. Ak by Cassovia mala malú návštevnosť a nevedela by na seba zarobiť, tak by neinvestovala peniaze a neotvorila novú pasáž. Myslím, že to majú dlhodobo dopredu veľmi dobre zrátané, či sa to oplatí alebo nie. A ako tak pozorujem ta spomínané OCčka sú z roka na rok plnšie a plnšie.

K tým kinám, aj podľa mňa je 9 kín trošku veľa, ale zasa na druhú stranu komfort veľa urobí. Ver mi, či nie, ja som už pár rokov v kine nebol. A to len z jednoduchého dôvodu, že sedačky v kinách sú otrasné, bolia ma z toho kríže a po chvíli sa už neviem sústrediť na film a nič z neho nemám. A poznám dosť ľudí vo svojom okolí, ktorých odrádza presne to isté. Nie vždy cena musí byť rozhodujúca.

K tej ceste, prečo len aupark a mesto musí platiť za realizáciu? City hotel už nemusí? ani hotel Superior(tuším tak sa bude volať)? Bolo by dobre, keby sa prizvali aj spomínaný dvaja investori. Možno by sa našlo nejaké schodné riešenie...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.