chalani, ak je to take vazne, tak treba zacat tlacit na mesto. Mesto je objednavatelom vykonov a objednava si tak ako autobusy, tak aj trolejbusy alebo elektricky. DPMK je v konecnom dosledku len vykonavatelom predstav mesta. Ak by mesto trvalo na zachovani trolejky, DPMK s tym nic neurobi, nakolko:
za prve je to mestsky podnik
a za druhe samotna je povinnostou subjektu vlastniaceho drahu tuto drahu aj prevadzkovat - ak ju ten prevadzkovat nechce, musi ju ponuknut na prevadzkovanie obci - v tomto pripade mestu Kosice. Takze konecnom dosledku to zase konci na urovni mesta. A ak bude draha prevadzkovana, a mesto bude mat zaujem na TD, moze na tej drahe prevadzkovat dopravu ktokolvek, kto si o to poziada a splni zakonne podmienky v konani pred spravnym drahovym uradom (napr. aj DPMP). Co by ale bolo uz priamym ohrozenim samotneho DPMK, nakolko dopravu v danom priestore by zrazu zacal zabezpecovat iny dopravca ako DPMK, cize urcite by sa to nezrealizovalo. Cele je to o tom, ze sa treba zacat o problem zaujimat na meste - tam je kluc k rieseniu.
za prve je to mestsky podnik
a za druhe samotna je povinnostou subjektu vlastniaceho drahu tuto drahu aj prevadzkovat - ak ju ten prevadzkovat nechce, musi ju ponuknut na prevadzkovanie obci - v tomto pripade mestu Kosice. Takze konecnom dosledku to zase konci na urovni mesta. A ak bude draha prevadzkovana, a mesto bude mat zaujem na TD, moze na tej drahe prevadzkovat dopravu ktokolvek, kto si o to poziada a splni zakonne podmienky v konani pred spravnym drahovym uradom (napr. aj DPMP). Co by ale bolo uz priamym ohrozenim samotneho DPMK, nakolko dopravu v danom priestore by zrazu zacal zabezpecovat iny dopravca ako DPMK, cize urcite by sa to nezrealizovalo. Cele je to o tom, ze sa treba zacat o problem zaujimat na meste - tam je kluc k rieseniu.
Dynamax99