Nie som teraz v KE, ale myslím ,že by malo cenu zachrániť aspoň 0,5m takej kolajnice . Chce sa to spojiť s tými historikmi mhd, keď ešte niečo vobec robia a či vobec spoznali význam záchrany takého nálezu...
eMareq: nemam dovod Ta opijat rozkom. To Ta radsej pozvem na pivo. Len by som tie prachy dokazal pouzit aj na ine veci, ako vo voze so zrychlovacom a motorgeneratorom menit telesa vnutorneho osvetlenia. Ci kurim osvetlenim ma trapi podstatne menej ako fakt, ze kurim trakcnym obvodom.
Ano zvuk viac menej odrazaju bloky na Humenskej ceste. Ale ked mas "priamu viditelnost" na stanicu tak to pocut a poriadne. Vies ake zaujimave zvuky vydava dieselova masinka ked sa rozbieha ?. A lokality na Zemplinskej sirave ako Horka, Vinianka... su vysoko nad Michalovcami. Takze ten hluk putuje priamo aj ked uz len velmi zoslabeny. Pri posune akusticke znamenia pouzivaju vazne len zriedka ale predsa...
Ešte k žiarivkám v T3 a K2.
SEC Nitra dodával na základe predošlej konzultácie a potrieb so zákazníkmi náhradné striedačové žiarivkové svietidlá pre T3 a K2. Konkrétne, čo ja viem, pre Bratislavu a Liberec (v Liberci dokonca pre T2!!!). Pre téčka so stat. meničom sa použili svietidlá so striedačom napájaným z 24V dc. Pre téčka s mg sa nedalo pre velkú spotrebu použiť svietidlo so striedačom napájaným z 24V dc. MG proste nestačí. Použil sa najprv pomocný pulzný menič - "znižovač" napatia zo 600V na cca 250-300Vdc. (len pre zaujímavosť, výstup nebol galvanicky oddelený od trakč. napatia. ) SEC vyvinul nový typ striedača napájaného z 250-300V dc. Pokial viem, tieto svietidlá sú spolahlivé, problémy boli snaď len v Blave o malých 60cm svietidiel na zadnej plošine, odchádzali trubice. Ináč mal som možnosť sa zúčastniť jednaní u fy. SEC, videl som ich prevádzky, poznal ľudí a musím povedať ,že firma posobí velmi serióznym dojmom. Kiež by bolo viac takých na Slovensku.
Peter523: telesa so sufitkami alá sm11 (vyrobca Elektrosvit Nove Zamky) maju striedac a trafak a spotrebu jak krava, poruchovost a spolahlivost taktiez ako krava. Kolko ich chces? Mozes s nimi potom kseftovat, mozno ich BMko odkupi pre svoje "rekonstrukcie"
Hmm a cena uprav na motoru i na vleku, , ktery by byly nutny aby se vubec pohlo, by nejspis byla vyssi jak souprava T3R.PV v socka verzi. A dneska uz existuji i moznosti KT2 a KT3 . Ale mozna by to chtelo neco vic jak chtit provozovat kolejovou dopravu ve stylu ukrajina. Bez investic a zasadnich reko to asi nepujde.
BigMac aj v autobusoch a inych mhd prostriedkov sa za zacina vyuzivat pri osvetleni interieru voza vyssia svietivost mensia spotreba dlha zivotnost a tie sufitky sa pouzivaju u od zaciatku odkedy sa do autobusov montuju ziarivky to je asi ked sa zacali vyrabat
karosy sd11.
Ak chceš znížiť spotrebu a nekúriť keď netreba, tak áno. Ja tieto veci mám osobne zmerané, svetelenj technike sa venujem dobrých 10 rokov a hocijakým článkom ma nikto neopije - ja si parametre zmerám sám. O to sa báť nemusíš.
AKEEEE B 731???? Nieco som zmeskal. Ked uz tak B 732. Co by ste chceli aby 6367 isiel? To by vyzerala vyprava L15 - 6367[in memmoriam], 4205, 3202, 4309
? ? ?
Inac mal som rad Karosy B 731.
čo ???? Na 15 a 55 ? 941 E snáď majú chodiť na oveľa vyťaženejšie linky (27,34,18,53,......) a nie na nejakú 15 a 55 ? Ikarusy 280, 435 a KAR B731 majú tiež svoje miesto inde (53,18,27,34,56,31 a i.) s teba nebude dispečér...
momentik....to ja som popisoval ako priklad zeleznicu a z nej tvoreny rambajz....ako protivahu ku staznostiam na elektrickovu dopravu. kedze si byval pri stanici,tam sa toho vela nenarambajzuje,leb vlaky si myslim ,ze v michalovciach stoja na stanici a do stanice sa ma ist obmedzene myslim,to sa mi len zda,neviem,ty sa vyznas. ja som to ale porovnaval s dedinami,kde su domy par desiatok metrov od trate a hore dole im tam jazdia rychliky,ci nakladaky atd.
musi to byt hluk,lebo za idealnych - hlacvne vecer - podmienok ja,co byvam na jazere az pri hornade,v pohode počujem rychliky,čo mastia do čiernej nad tisou,alebo blava po južnej - čo je trať ešte dalej. ja len tolko. inak nazor: v ziadnom pripade nerussit kolajove vozidla len preto,ze robia hluk.. ja som za ich rozmach,neni vo čem ?
Teda ratam ako vlaky. Lebo ked to vidim, tak viem ktora je ktora, ktora solo a ktora suprava. Niektore moje modely, ktore v skutocnosti jazdia uz neexistuju, lebo som ich vyradil [rozstrihal, pokrcil, spalil, stratil,...] ale zato mi akoze jazdia tie, ktore v Ke uz su davno odstavene. Ale neviem, ci mi sedi pocet presne ale snazim sa aby sedel. Odchylky tam su. ?
A este 1 otazka. Ako dostavaju eliny vodici. Maju kazdy svoju, alebo ak nezaparkuje najstastnejsie, ci bere prvu v rade? Neviem, nevyznam sa v tom, ale co si pamatam tvare niektorich vodicov, zda sa mi, ze su stale inde.
Tbus: A mas aj svoje modely na prehliadkach? Ak ano, tak by to mohlo sediet. Alebo este, pocitas vlaky (t.j. solo/2xT/KT ako 1 vlak) alebo jednotky (solo=1 jednotka, 2xT/KT=2 jednotky)? Prepocitaj to, co mas nevypravene a v zalohe na jednotky.
Ja mam doma modely vsetkych elektriciek [mini rozmer 1:150 priblizne] a ked niekedy robim vypravu tak sa mi zvysi akurat menej ako 10 vozov. Neviem, ci mam spravne pocty vypravenych spojov, ale fakt mi to nejak nevychadza. Vzdy je ich menej ako 10
1018: No ja som uviedol, ze DPMK sa k tej hranici blizi pomaly, ale isto, nie, ze ju uz dosiahol. Z tych 23 vozidlovych jednotiek treba brat do uvahy, kolko ich je na poruche, po nehodach a kolko na roznych prehliadkach. V urcitych kritickych obdobiach sa to uz k tej hranici moze pokojne priblizit. No a este jeden argument, ja som zobral do uvahy vlaky, pretoze KE (najma cez PD) zatial maju a potrebuju pokrytie supravami/clankovymi elektrickami. Takze ak mame v sucasnosti stav vozidloveho parku zlozeny z 19x KT8, 10x 2xT6, 10x solo T6, 24x 2xT3 a myslim 5x solo T3, tak je to len 68 vlakov. Prepocitaj mi, prosim (alebo kto vie), sucasnu vypravu na vlaky, lebo z hlavy neviem kolko sluzieb a s akym zlozenim vlakov (solo/suprava alebo cl. elektricka) je vypravovanych a kolko je momentalne odstavenych vozidiel na MO, SP, VP a po DN. Myslim si, ze to uz bude naozaj natesno.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
PvvS