Reply on: Nodes #17551:
najprv by sa mohli zosúladiť odchody L 38 a L 26 resp. L R1. Ten, kto má mesačník, tak môže predsa využiť L 26 na presun na VA a odtiaľ L R1 do mesta. Pritom L 26 chodí cez voľné dni i vo večerných hodinách ( keď už nejazdí L 25 zo Šace ) len tesne pred L 38.
Ja nie som odborník na dopravu, som len taký obyčajný fanda MHD, ktorý počúva z každej strany to a z druhej hento... Ale jedno viem, tiež som zo začiatku bol proti prestupnej tarife, veď my košičania sa vieme dostať skoro všade na jednu jazdu... A bumm zrazu má prísť zmena a to sa zrazu niekomu nepačí... Neviem, čo myslíte ////"Jednou zo zásadných vecí je cestovná rýchlosť (vrátane čakaní mimo vozidiel - to je čas, ktorý je cestujúcimi vnímaný ako najnepríjemnejší) a druhou minimalizácia prestupov (samozrejme len po hranice relatívne hustej intervalovej dopravy). "////. Veď čím je linka kratšia, tým je vyššia cestovná rýchlosť, pretože vozidlo netrčí v kolónach a je rýchlejší obeh na linke a cestujúci len prestúpi na prestupnej zastávke do vozidla, ktoré ho odvezie do ďalšieho koridoru... A práve tým sa aj dosiahne zhustenie intervalu na trati, teda cestujúci nebudú musieť čakať v sedle na spoj 30 minúť, čo je niečo nenormálne...
Isidor
Ad "vyššia kvalita autobusu" - žiaľ, cieleným preferovaním AD a zanedbávaním ED dnes už takmer ktorýkoľvek autobus poskytuje vyššiu "kvalitu" než ľubovoľná električka. Ako tu nedávno ktosi spomínal, dostať ED zo súčasného stavu na štandardnú úroveň si vyžiada astronomické čiastky, a určite nie mnohí (aj zodpovední za dnešný stav) v DP sú takou predstavou nadšený. V krátkozrakom výhľade náročnej obnovy celej električkovej dopravy sa však zabúda na obrovské výhody, ktoré električka ako dopravný prostriedok má, akurát sa akosi (práve) v Košiciach nie sú schopné prejaviť. A niekedy to ani nie je o peniazoch, ale o troche dobrej vôle a snahy (viď dávno vybudovaná, ale doteraz nefunkčná preferencia električky (nielen) na Triede SNP - prečo???)
(pozn. Brno nemá metro a je napriek tomu schopné pri prestupnej tarife prevádzkovať električkové linky s 4-5 min intervalmi v špičke a autobusy ako doplnkovú dopravu, ktorá v súbehu s ED, zvlášť v centre, nemá čo robiť!)