Reply on: TA #17537:
						
			 Riešenia :1. trolejbus - lebo nejazdí po koľajniciach ? ;
2. kvapky dažďa pri veľkej rýchlosti rozpúšťajú vápnik, ktorý sa nachádza v skle. ?
 Ja nie som odborník na dopravu, som len taký obyčajný fanda MHD, ktorý počúva z každej strany to a z druhej hento... Ale jedno viem, tiež som zo začiatku bol proti prestupnej tarife, veď my košičania sa vieme dostať skoro všade na jednu jazdu... A bumm zrazu má prísť zmena a to sa zrazu niekomu nepačí... Neviem, čo myslíte ////"Jednou zo zásadných vecí je cestovná rýchlosť (vrátane čakaní mimo vozidiel - to je čas, ktorý je cestujúcimi vnímaný ako najnepríjemnejší) a druhou minimalizácia prestupov (samozrejme len po hranice relatívne hustej intervalovej dopravy). "////. Veď čím je linka kratšia, tým je vyššia cestovná rýchlosť, pretože vozidlo netrčí v kolónach a je rýchlejší obeh na linke a cestujúci len prestúpi na prestupnej zastávke do vozidla, ktoré ho odvezie do ďalšieho koridoru... A práve tým sa aj dosiahne zhustenie intervalu na trati, teda cestujúci nebudú musieť čakať v sedle na spoj 30 minúť, čo je niečo nenormálne...
  Ja nie som odborník na dopravu, som len taký obyčajný fanda MHD, ktorý počúva z každej strany to a z druhej hento... Ale jedno viem, tiež som zo začiatku bol proti prestupnej tarife, veď my košičania sa vieme dostať skoro všade na jednu jazdu... A bumm zrazu má prísť zmena a to sa zrazu niekomu nepačí... Neviem, čo myslíte ////"Jednou zo zásadných vecí je cestovná rýchlosť (vrátane čakaní mimo vozidiel - to je čas, ktorý je cestujúcimi vnímaný ako najnepríjemnejší) a druhou minimalizácia prestupov (samozrejme len po hranice relatívne hustej intervalovej dopravy). "////. Veď čím je linka kratšia, tým je vyššia cestovná rýchlosť, pretože vozidlo netrčí v kolónach a je rýchlejší obeh na linke a cestujúci len prestúpi na prestupnej zastávke do vozidla, ktoré ho odvezie do ďalšieho koridoru... A práve tým sa aj dosiahne zhustenie intervalu na trati, teda cestujúci nebudú musieť čakať v sedle na spoj 30 minúť, čo je niečo nenormálne...  
						 
						
redburger
Ak toto bude za nami,potom by trebalo pouvažovať,ako dalej.moj samozrejme subjektívny názor je,ako vravi yeti,TD tam kde sa to naozaj oplatí a je to naozaj výhodné.Ja by som mal tiež radšej videl viac trolejbusov po meste,ale nemozem tvrdit ze pre mhd ako taku by to bol s určitosťou prínos.No ak by sa predumalo dobré linkové vedenie, našlo by sa určite miesto aj pre váčšie využitie TD,určite viac,ako v sučastnosti.ALe zatial si stojim za tym,ED dať jednoznačne doporiadku,ak má byť nosná.Nemožeme mať po meste naťahanu TD,pričom ED by bola v zlom stave,no nie? A ešte,čítal som si diskusiu tak z pred dvoch rokov a tam je spomenutý nápad vrátiť sa k premávke ED na hlavnej.Ak by toto bolo,trebalo by naozaj trať NMM - ŽST? Možno to znie velmi šialene,ale predsalen,vedel by som si to predstaviť,napr. aj premávková rýchlosť 15 km/h, pričom na hlavnej by nemusela byť ani zastávka....ale to som len tak zblúdil úvahami kdesi bokom:) určite by to ale bola atraktívna záležitosť.Nevýhoda by bola akurát to,že táto trasa by musela byť využivana ovela zriedkavejšie,ako povedzme novovybudovná NMM- ZST. A keby bolo na mne, tlačil by som ED aj na ťahanovce,tam by sa prepravné kapacity ED zrejme hodne hodili.... potom by to bolo celkom schopné - THC JZR ALEJOVA BARCA CENTRUM -ED,FURCA, KVP, CENTRUM -TD,to už je celkom schopné podla mna:) dakujem za prečitanie takého dlhého príspevku ?