Reply on: eMareq #16843:
Dopravný podnik pracuje absolútne nekoncepčne. Nevyvinul žiadnu snahu so situáciou na Luníku niečo spraviť a teraz sa snaží zodpovednosť za problém zvaliť na vodiča, na cestujúcich a na políciu, pričom si z cestujúcich robí rukojemníkov.Pritom návrhov na korektné riešenie tu padlo niekoľko:
1) Na linku nasadiť na dlhšie obdobie revízorov a na základe vzniknuvších problémov zrušiť zastavovanie na Luníku, prípadne linku presmerovať.
2) Nasadiť elektronické označovače cestovných lístkov, na základe získaných dát zistiť, že zastávka je nevyužívaná a zrušiť ju/presmerovať linku.
Zmenu organizácie pohybu cestujúcich vo vozidle rámci tarifného odbavovania som ochotný tolerovať jedine v období znížených prepravných nárokov a hlavne v celej sieti liniek jednej trakcie jednotne, pričom pre potreby substrátu sa trombelusy od antabusov neoddeľujú, bo je to všetko gumokolná trakcia.
Je to nezaplatiteľné? Keď chce DPMK získať tých 34 miliónov, ktoré im uchádzajú ročne na čiernych pasažieroch, tak zaplatiť policajta za cca 10000 SK mesačne nie je také ruinujúce.
Sarko
No a marketing je čarovné slovíčko, ktoré dokáže veľa. Na košickom letisku toho neletí až tak veľa, aby sa DPMK mohol dohodnúť s letiskom, aby sa na tabuli odletov/príletov objavili aj spoje MHD (namiesto číslo letu by bolo číslo linky ?). A ak by to nedovoľovali nejaké predpisy, tak pod veľkým displejom by bol menší s dvoma riadkami, v jednom najbližší príchod a v jednom najbližší odchod.
A k tomu ešte aspoň aj nejaké viacjazyčné letáčiky o možnosti využitia takejto linky so stručnými informáciami o tarife, možnostiach zakúpenia CL a CP.
Na letisku Gatwick ma nedávno prekvapilo nespočetné množstvo stojanov, tabúľ a propagačných materiálov nielen o možnostiach dopravy z/na letisko, ale vôbec komplexné informácie o doprave v Londýne a jeho širokom okolí. Letáčikov, brožúriek, knižočiek, plánikov a cestovných poriadkov sa tam dá spočítať možno aj do stovky.