Reply on: TA #16839:
Praveze L23 bol dlhe roky ucelovy spoj, tak ako 5 napisal pre odvoz a dovoz zamestnancov letiska na 12hodinovky. 23ke by pomohol hodinovy interval (v kazdom pripade koordinovany na prilety a odlety lietadiel)L 23 : aj cestujúci, ktorí priletia a odlietajú sa ňou môžu prepraviť.
~> No ved to je samozrejme, preto je ta linka zriadena.
...tak ostáva už len potiahnuť koľaje na letisko. A tak by sme mohli autobusovú L 23 zrušiť, resp. nahradiť ju električkou.
Aj keď v momentálnej situácii je L 23 nevyťažená, do budúcnosti to podľa mňa nie je zlý plán...
~> Dnes financne nerealne a najma nevies dopredu predpokladat ci sa tam elektricka aj oplati. Momentalne tam staci autobus.
Re #16836 Nodes: Keby si mal lepsiu koordinaciu medzi linkami 22, 25, 38 tak ani L5 nepotrebujes (iba okrem prevadzky v nedelu).
Re #16842 Vladimír: Treba tento problem zacat riesit. Dlho sa s tym nic nerobilo a niekde zacat jednoducho treba. Neda sa stale doplacat na urcitu skupinu. Aj ked tento sposob nie je idealny.
1018
b.) je spravne - zrusenie linky 5 a nasledne posilnenie inych el. liniek.
All:
Co sa tyka subeznych liniek, tak aj ked je nelogicke tahat dve linky roznych trakcii na spolocnej trase, pri neprestupnej tarife sa tomu nevyhneme. Bolo by predsa na hlavu postavene nutit obyvatelov Lorincika, aby jazdili elkou na Optimu a tam prestupovali na bus o intervale raz za hodinu.
Co sa tyka obchodnych centier, malo by byt zaujmom ich a mesta zabezpecit vystavbu zastavok MHD. Dopravna spolocnost moze ziadat ich vznik, ale rozhoduje mesto. Firmy si buduju, ziadaju vsetko, ale investovat do co i len vystavby zastavok MHD je pre nich velka investicia, nehovoriac uz o elektrickovych sluckach. Co sa Optimy tyka, ta chcela vysostne predlzenie 15-tky z Lunika 8. Prevadzkovat tam naviac spoje elektrickovou dvojickou celodenne sa neoplati, pomohla by teda slucka, na ktoru ale nie je pľac, ale len v pripade zrusenia busu. Riešenie Optimy a prilahlej oblasti ma teda dva varianty - realny (bohuzial), autobusový linkou 15 alebo nerealny, elektrickový linkou 5, ktoru by ciastocne hradila Optima. Nie oba naraz.
5:
Dnesny cas na otocenie sa je 2 min, ale cas jazdy medzi zastavkami SOU dopravne a OC Optima je 5 minut, co je naopka vysoko nadsadene, lebo realne su max. 4 minuty. Cize nemalo by to byt 5-2-5 ale 4-4-4. Jazdne casy sa budu onedlho premeriavat a nasledne sa to opravi. Co sa tyka tych slabo obsadenych spojov, otaznym je, co je zachovanie dopravnej obsluznosti uzemia a co slabo vytazene spoje. Linka 23 by mala svoje opodstatnenie hlavne v letnej prevadzke, ale ona sa len tak sama neuzivi chodenim tam a spät. Marketingova aktivita zo strany DP (v spolupraci s Letiskom, CK, ...) tu jednoznacne musi dopomoct.