O nástupe len cez predné dvere na niektorých linkách - to bol len chabý pokus ekonomického úseku niečo urobiť s LIX. Neprichádza to však do úvahy, včerajšie Predstavenstvo to zmietlo zo stola.
Ak sa bude riešiť prestup z Lorinčíka na električky a naopak, tak samozrejme ku každej električke bude ihneď prípoj. Uvažuje sa o tom, že L5 bude mať konečnú nie pri Optime, ale až na Pereši, ale je nutné aj dokončiť križovatku na Pereši /v rámci Priemyselného parku /???/ tak, aby mohli autobusy z Lorinčíka prichádzať a odchádzať priamo od električkovej zastávky, aby sa zabránilo prebiehaniu cestujúcich pri prestupe cez cestu I/50. Takže to je trocha vzdialenejšia budúcnosť.
Autobusové zastávky pred Optimou nie sú, lebo pri splnení požadovaných STN náklady na ich vybudovanie OC Optima nebola ochotná dať. Naviac v smere do mesta nie je vôbec miesto na jej zriadenie.
Električkové zastávky pri Hornbachu /Baumaxe/ - boli v projekte, podľa požiadaviek DPMK a UHA v oboch smeroch za križovatkou, ale ani Kaufland, ani Hornbach nechceli financovať zastávky konkurencii. Obidvaja chceli mať obidve zastávky pri sebe. A pretože mesto - odd. dopravy MMK je slabé jak čaj - to nerozhodlo, tak sa doteraz nepostavilo nič. Hoci DPMK by tam veľmi rád zastavoval, veď ide o služby cestujúcim.
Podľa mňa by sa tá slučka dala postaviť tak, že za zastávkou OC Optima, smer VA USS, by bola úvrať v opačnom smere, než je dnes a za úvraťou by bola výhybka odbočujúca vľavo cez komunikáciu vedúcej zo Šace, komunikáciu vedúcej na parkovisko OC a oblúk by sa končil rovinkou v časti, kde sú nástupné zastávky pre linky č. 15 a Optima bus. Potom by koľaj pokračovala normálne po komunikácii a za električkovým priecestím by bola výhybka po hrote a ďalej by električka pokračovala po vlastnom telese. Len nech mi nikto nehovorí, že sa to nedá, je tam semafor, tak pri odbočovaní vľavo od zastávky OC Optima by sa predsunul ďalší, na ktorom by sa svetlá prepínali podľa "materského" semaforu. Niečo na spôsob, ako funguje na Štúrovej na prechode pre chodcov zo zastávky Dom umenia, smer Krajský súd. A potom sa už len starať o asfaltovú výplň na mieste súbehu s AD/IAD, aby to nevyzeralo ako stará rozrušená trať na Južnej triede.
22, 25, 38. Zachadzali by ku Optime? Lebo slat od Kauflandu by sa mi nechcelo, presne tak, jak s ami nechce slapat od 16 a 30 ku Carrefouru. Ozaj, v akom stadiu je ten terminal pri Carrefouri?
...Co sa tyka subeznych liniek, tak aj ked je nelogicke tahat dve linky roznych trakcii na spolocnej trase, pri neprestupnej tarife sa tomu nevyhneme. Bolo by predsa na hlavu postavene nutit obyvatelov Lorincika, aby jazdili elkou na Optimu a tam prestupovali na bus o intervale raz za hodinu....
Ved prave, je max. hlupost (zoberiem si konkretny pripad - L22) ist po stanicu nou, potom prestupit na L5, potom pri kaulflande znova prestupit na L22 a pri prichode ku Hornbachu z Lorincika vykonat tuto proceduru znova a zo stanice ist opat L22. ? ?
b.) je spravne - zrusenie linky 5 a nasledne posilnenie inych el. liniek.
All:
Co sa tyka subeznych liniek, tak aj ked je nelogicke tahat dve linky roznych trakcii na spolocnej trase, pri neprestupnej tarife sa tomu nevyhneme. Bolo by predsa na hlavu postavene nutit obyvatelov Lorincika, aby jazdili elkou na Optimu a tam prestupovali na bus o intervale raz za hodinu.
Co sa tyka obchodnych centier, malo by byt zaujmom ich a mesta zabezpecit vystavbu zastavok MHD. Dopravna spolocnost moze ziadat ich vznik, ale rozhoduje mesto. Firmy si buduju, ziadaju vsetko, ale investovat do co i len vystavby zastavok MHD je pre nich velka investicia, nehovoriac uz o elektrickovych sluckach. Co sa Optimy tyka, ta chcela vysostne predlzenie 15-tky z Lunika 8. Prevadzkovat tam naviac spoje elektrickovou dvojickou celodenne sa neoplati, pomohla by teda slucka, na ktoru ale nie je pľac, ale len v pripade zrusenia busu. Riešenie Optimy a prilahlej oblasti ma teda dva varianty - realny (bohuzial), autobusový linkou 15 alebo nerealny, elektrickový linkou 5, ktoru by ciastocne hradila Optima. Nie oba naraz.
5:
Dnesny cas na otocenie sa je 2 min, ale cas jazdy medzi zastavkami SOU dopravne a OC Optima je 5 minut, co je naopka vysoko nadsadene, lebo realne su max. 4 minuty. Cize nemalo by to byt 5-2-5 ale 4-4-4. Jazdne casy sa budu onedlho premeriavat a nasledne sa to opravi. Co sa tyka tych slabo obsadenych spojov, otaznym je, co je zachovanie dopravnej obsluznosti uzemia a co slabo vytazene spoje. Linka 23 by mala svoje opodstatnenie hlavne v letnej prevadzke, ale ona sa len tak sama neuzivi chodenim tam a spät. Marketingova aktivita zo strany DP (v spolupraci s Letiskom, CK, ...) tu jednoznacne musi dopomoct.
Praveze L23 bol dlhe roky ucelovy spoj, tak ako 5 napisal pre odvoz a dovoz zamestnancov letiska na 12hodinovky. 23ke by pomohol hodinovy interval (v kazdom pripade koordinovany na prilety a odlety lietadiel)
L 23 : aj cestujúci, ktorí priletia a odlietajú sa ňou môžu prepraviť.
~> No ved to je samozrejme, preto je ta linka zriadena.
...tak ostáva už len potiahnuť koľaje na letisko. A tak by sme mohli autobusovú L 23 zrušiť, resp. nahradiť ju električkou.
Aj keď v momentálnej situácii je L 23 nevyťažená, do budúcnosti to podľa mňa nie je zlý plán...
~> Dnes financne nerealne a najma nevies dopredu predpokladat ci sa tam elektricka aj oplati. Momentalne tam staci autobus.
Re #16836 Nodes: Keby si mal lepsiu koordinaciu medzi linkami 22, 25, 38 tak ani L5 nepotrebujes (iba okrem prevadzky v nedelu).
Re #16842 Vladimír: Treba tento problem zacat riesit. Dlho sa s tym nic nerobilo a niekde zacat jednoducho treba. Neda sa stale doplacat na urcitu skupinu. Aj ked tento sposob nie je idealny.
zaujímalo by ma, kde by vrazili tú miliardu, keby ju dostali. Veď za toľké peniaze by sa mohla postaviť celá nová stanica. Nie som v tomto smere odborník, ale miliarda je trochu veľa či nie?
L 23 : aj cestujúci, ktorí priletia a odlietajú sa ňou môžu prepraviť.
Prečo by muselo? Aby sme sa mohli chváliť, že máme krásne spojenie na letisko, ktoré preváža vzduch, hoci na iných linkách sú tlačenice?
Prečo by spojenie 2-krát denne nemalo význam? Práve to by význam malo, lebo treba zamestnancov letiska odviezť do/z práce. Všetky spoje, ktoré sú využité, nech ostanú. Ale tie ostatné sú len falošným luxusom.
Čiže to nie je reálne, považujte môj predošlý príspevok za bezpredmetný. ?
Ale ak reálny čas na "otočenie sa" pri Optime sú 4 min., potom nie je optimálny ani súčasný CP L5 (z ktorého som vychádzal), keďže podľa neho je čas na otočenie sa len 2 min.
Re #16828 1018: Len dúfam, že to zhustenie intervalov sa bude týkať L6 a 9. Ono takých prípadov, kde by sa ešte dalo ubrať je viac, aj mimo ED. Trebárs kedykoľvek vidím L27 po 20.00 v úseku ŽST - Jazero, vždy v nej sedia 3 ľudia... A tiež L23 - je to síce pekná myšlienka (aj L5 bola), ale každý kto má oči musí uznať, že jej prevádzka v súčasnom intervale je mrhanie prostriedkami.
V každom prípade táto oblasť KE by si zaslúžila lepšiu dopravnú obsluhu v zmysle umiestnenia zastávok. Pred Hornbachom ( v smere do centra ) a Kauflandom ( v smere von z centra ) by mohli pribudnúť električkové zastávky. Pre zmenu pre Optimou by sa mohli urobiť autobusové zastávky. Ozaj nechápem prečo tam, kde stojí bus, nestojí električka a naopak.
tak ostáva už len potiahnuť koľaje na letisko. A tak by sme mohli autobusovú L 23 zrušiť, resp. nahradiť ju električkou.
Aj keď v momentálnej situácii je L 23 nevyťažená, do budúcnosti to podľa mňa nie je zlý plán.
Ale nezartuj, ze 12 min. int. na L5 - naco by jej tam bol? Ine E linky treba posilnovat. Tak ako pisal 1018 - ak by jazdila iba v nedelu, vsetko by bolo OK. Nakoniec do Optimy Ti ide tolko liniek. Chce to len len lepsiu koordinovanost medzi nimi.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Nodes