Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
TA:

b.) je spravne - zrusenie linky 5 a nasledne posilnenie inych el. liniek.

All:

Co sa tyka subeznych liniek, tak aj ked je nelogicke tahat dve linky roznych trakcii na spolocnej trase, pri neprestupnej tarife sa tomu nevyhneme. Bolo by predsa na hlavu postavene nutit obyvatelov Lorincika, aby jazdili elkou na Optimu a tam prestupovali na bus o intervale raz za hodinu.
Co sa tyka obchodnych centier, malo by byt zaujmom ich a mesta zabezpecit vystavbu zastavok MHD. Dopravna spolocnost moze ziadat ich vznik, ale rozhoduje mesto. Firmy si buduju, ziadaju vsetko, ale investovat do co i len vystavby zastavok MHD je pre nich velka investicia, nehovoriac uz o elektrickovych sluckach. Co sa Optimy tyka, ta chcela vysostne predlzenie 15-tky z Lunika 8. Prevadzkovat tam naviac spoje elektrickovou dvojickou celodenne sa neoplati, pomohla by teda slucka, na ktoru ale nie je pľac, ale len v pripade zrusenia busu. Riešenie Optimy a prilahlej oblasti ma teda dva varianty - realny (bohuzial), autobusový linkou 15 alebo nerealny, elektrickový linkou 5, ktoru by ciastocne hradila Optima. Nie oba naraz.

5:

Dnesny cas na otocenie sa je 2 min, ale cas jazdy medzi zastavkami SOU dopravne a OC Optima je 5 minut, co je naopka vysoko nadsadene, lebo realne su max. 4 minuty. Cize nemalo by to byt 5-2-5 ale 4-4-4. Jazdne casy sa budu onedlho premeriavat a nasledne sa to opravi. Co sa tyka tych slabo obsadenych spojov, otaznym je, co je zachovanie dopravnej obsluznosti uzemia a co slabo vytazene spoje. Linka 23 by mala svoje opodstatnenie hlavne v letnej prevadzke, ale ona sa len tak sama neuzivi chodenim tam a spät. Marketingova aktivita zo strany DP (v spolupraci s Letiskom, CK, ...) tu jednoznacne musi dopomoct.
Reply on: TA #16839:
Praveze L23 bol dlhe roky ucelovy spoj, tak ako 5 napisal pre odvoz a dovoz zamestnancov letiska na 12hodinovky. 23ke by pomohol hodinovy interval (v kazdom pripade koordinovany na prilety a odlety lietadiel)

L 23 : aj cestujúci, ktorí priletia a odlietajú sa ňou môžu prepraviť.
~> No ved to je samozrejme, preto je ta linka zriadena.

...tak ostáva už len potiahnuť koľaje na letisko. A tak by sme mohli autobusovú L 23 zrušiť, resp. nahradiť ju električkou.
Aj keď v momentálnej situácii je L 23 nevyťažená, do budúcnosti to podľa mňa nie je zlý plán...
~> Dnes financne nerealne a najma nevies dopredu predpokladat ci sa tam elektricka aj oplati. Momentalne tam staci autobus.

Re #16836 Nodes: Keby si mal lepsiu koordinaciu medzi linkami 22, 25, 38 tak ani L5 nepotrebujes (iba okrem prevadzky v nedelu).

Re #16842 Vladimír: Treba tento problem zacat riesit. Dlho sa s tym nic nerobilo a niekde zacat jednoducho treba. Neda sa stale doplacat na urcitu skupinu. Aj ked tento sposob nie je idealny.
Reply on: eMareq #16833:
Dúfam, že tentoraz už DPMK začne naozaj rozdávať cestujúcim informačné brožúrky, do ktorých vozidiel, kedy, kde a ako majú predpísané nastupovať ?
Reply on: 5 #16840:
zaujímalo by ma, kde by vrazili tú miliardu, keby ju dostali. Veď za toľké peniaze by sa mohla postaviť celá nová stanica. Nie som v tomto smere odborník, ale miliarda je trochu veľa či nie?

L 23 : aj cestujúci, ktorí priletia a odlietajú sa ňou môžu prepraviť.
Reply on: TA #16839:
Prečo by muselo? Aby sme sa mohli chváliť, že máme krásne spojenie na letisko, ktoré preváža vzduch, hoci na iných linkách sú tlačenice?

Prečo by spojenie 2-krát denne nemalo význam? Práve to by význam malo, lebo treba zamestnancov letiska odviezť do/z práce. Všetky spoje, ktoré sú využité, nech ostanú. Ale tie ostatné sú len falošným luxusom.

Od lietania prejdem k železnici:

Po piatich rokoch konečne dokončia prvé nástupište!
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=10.9.2005/54718K
Reply on: 5 #16838:
niečo na letisko chodiť musí. A keby to zase chodilo 2 x denne, tak to nemá význam.
Reply on: SHORTY #16827:
Čiže to nie je reálne, považujte môj predošlý príspevok za bezpredmetný. ?

Ale ak reálny čas na "otočenie sa" pri Optime sú 4 min., potom nie je optimálny ani súčasný CP L5 (z ktorého som vychádzal), keďže podľa neho je čas na otočenie sa len 2 min.

Re #16828 1018: Len dúfam, že to zhustenie intervalov sa bude týkať L6 a 9. Ono takých prípadov, kde by sa ešte dalo ubrať je viac, aj mimo ED. Trebárs kedykoľvek vidím L27 po 20.00 v úseku ŽST - Jazero, vždy v nej sedia 3 ľudia... A tiež L23 - je to síce pekná myšlienka (aj L5 bola), ale každý kto má oči musí uznať, že jej prevádzka v súčasnom intervale je mrhanie prostriedkami.
Reply on: Nodes #16836:
okrem Optima busu tam jazdí až 1 linka - 15

V každom prípade táto oblasť KE by si zaslúžila lepšiu dopravnú obsluhu v zmysle umiestnenia zastávok. Pred Hornbachom ( v smere do centra ) a Kauflandom ( v smere von z centra ) by mohli pribudnúť električkové zastávky. Pre zmenu pre Optimou by sa mohli urobiť autobusové zastávky. Ozaj nechápem prečo tam, kde stojí bus, nestojí električka a naopak.
Reply on: 1018 #16828:
Takze navstevnici Optimy budu nuteni vo zvacsenej miere pouzivat autobusy? R1 jazdi na par vynimiek raz za hodinu.
Reply on: Nodes #16821:
Áno a je irónia osudu, že jazdí práve s košickými KT8D5 #503, 505 a 527.
Reply on: eMareq #16830:
tak ostáva už len potiahnuť koľaje na letisko. A tak by sme mohli autobusovú L 23 zrušiť, resp. nahradiť ju električkou.
Aj keď v momentálnej situácii je L 23 nevyťažená, do budúcnosti to podľa mňa nie je zlý plán.
Zavedú nástup cez predné dvere, v niektorých spojoch budú policajti
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=9.9.2005/66858K

(Korzár)
Reply on: eMareq #16831:
ee, nepochopili sme sa. Samozrejme, že na L 5 by som nedal 12min interval. ?

Ja som sa len pýtal, či spejeme :
a) k zrušeniu L 5 ( bez náhrady );
b) k zrušeniu L 5 a vozkm sa presunú na iné L.

?
Reply on: TA #16829:
Ale nezartuj, ze 12 min. int. na L5 - naco by jej tam bol? Ine E linky treba posilnovat. Tak ako pisal 1018 - ak by jazdila iba v nedelu, vsetko by bolo OK. Nakoniec do Optimy Ti ide tolko liniek. Chce to len len lepsiu koordinovanost medzi nimi.
Reply on: 1018 #16828:
Fiha, no to som zvedavy.

Re #16825 TA: Pre autobus som rozmyslal preto, ze by mohol robit aj prejazd na inu linku. (17?, 23? alebo inu), kdezto v dnesnej situacii po prichode L5 na stanicu Ti prestoji polhodinu (rozmyslal som aj o presune do USS a nasledne ist ako R1 ci R7, ale to by vodic jazdil stale dookola bez prestavky - takze nie). Pozri sa mas linky 22, 23, ktore Ti trasu L5 takisto kopiruju (len nemaju tolko zastavok ako L5).
Reply on: 1018 #16828:
spejeme k zrušeniu L 5 alebo spejeme k zrušeniu L 5 a skráteniu intervalov na 12 minút ❓
Reply on: SHORTY #16827:


Vobec nie je potrebne vymyslat co dalej s linkou 5. Jednoducho je potrebne ju zrusit, resp. ponechat v prevadzke len v case jej skutocneho vyuzitia - v nedelu popoludni pred vysokoskolskym vyucovacim dnom. Usetrene vozkm sa daju vyuzit na posilnenie ranneho spickoveho intervalu na 12 minut a natiahnutie popoludnajsej spicky. A to sa uz onedlho skutocne aj udeje, k tomu spejeme.
Reply on: 5 #16826:
A ešte mi ukáž vodiča, ktorý sa stihne "otočiť" zza 1 min!!!! Podľa môjho prieskumu poskytnutého p. K..... tam vychádza optimálny a reálny čas na "otočenie sa" (rozumej presun do opačnej kabíny a s tým spojené úkony) okolo 4 minút, na Amfiku by stačili aj 2 ale musíš prirátať prirodzené potreby vodiča... WC na Amfiku je ale neviem, či je tam pitná voda... a stráviť v KT-čku celú službu.... skús si to vyskúšať, keď bude vonku 34´C, budeš sa sťahovať z kabíny do kabíny...
a v neposlednom rade vyskočí aj koordinácia s linkami "R" pri Optime-skĺbenie 20 a 30min intervalov ?
Reply on: eMareq #16822:
Linka v úseku OC Optima - Amfiteáter by mala 14 minút. Ak by sa tam dal 20' interval, stačili by na to 2 KTčka? (Zdá sa mi to na hrane, preto sa pýtam.)
Ak áno, ešte aj tie dnešné prestoje na L5 by zmizli.

Odchody L6+9+R7 v dopolud. sedle od Amf. k Spol. pavilónu dnes: 02 12 18 22 32 42 52
Odchody L6+9+R7 v dopolud. sedle od Spol. pavilónu k Amf. dnes: 00 02 10 20 30 40 50

Ak by teda mohol byť 20' interval pri 2 KTčkach, odchody L5 od Amf. 07 27 47, následne pri OC Optima prestávka 1 min. a odtiaľ odchody 02 22 42, teda od Spol. pavilónu k Amf. 06 26 46, výsledné odchody L5+6+9+R7 by vyzerali takto:
od Amf.: 02 07 12 18 22 27 32 42 47 52
od S.P.: 00 02 06 10 20 26 30 40 46 50

V popoludňajšej špičke L6+9 nie je koordinovaná, to už radšej neriešim ?
Reply on: eMareq #16822:
ako bus v pôvodnej trase máš na mysli pôvodný Optima bus ( žel. stanica - OC Optima )? Ak hej, tak podľa mňa by to nebolo veľmi rozumné riešenie kvôli kopírovaniu električkovej trate. A tam, kde sa dá ísť električkou, by som zrušil takmer všetky bus linky, resp. nahradil ich električkou.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.