Reply on: Nodes #1159:
Tak ten známy mi pred chvíľou telefonoval po tom, čo došiel do Zvolena a konštatoval, že Potkan je otrasný.

Len pre zaujímavosť, pôvodným zámerom týchto motorových jednotiek, mala byť modernizácia (obmena) motorových jednotiek v podtatranskej oblasti a mali premávať na tratiach PP - Studený Potok - Tatranská Lomnica (trať 185, 17 km, cca 25 min.) a PP - Podolínec - Plaveč - Orlov/SK - Krynica/PL (po Plaveč trať 185, 60 km, cca 90 min.). Výroba týchto jednotiek mala prebiehať paralelne s výrobou elektrických jednotiek 425 pre TEŽ a v tejto súvislosti nie je bez zaujímavosti blízka podobnosť medzi jednotkami 425 a 840. Termíny dodania neboli niekoľkonásobne dodržané kvôli predaju firmy AD Tranz spoločnosťou Bombardier. ZSSK sa chcú namiesto sankcií dohodnúť o kompenzáciu vo forme dodávky komponentov pre stavbu 15. elektrickej jednotky 425.
Informácie som čerpal z: http://rail.sk/arp/slovakia/rolstock/840.htm
Sarko
Pred malou chvíľou mi volal kamoš, že odprevádza známeho do ZV s tým Potkanom a že ako sa mu strašne páči, že to vyzerá skoro ako v TGV a uvažuje, že sa s tým zvezie jednu stanicu.
Trochu som mu zakontroval, že to má málo miest a úzke sedadlá, tak súhlasil a ešte spomenul, že čas na BUSE ukazuje o 28 min. menej. Železnice si teda dávajú načas.
Jednotka r. 840 bola pred minútou vypravená do ZV.