Zatiaľ je robená koordinácia len pre IAD, začínajú sa dávať dokopy signálne plány pre preferenciu električiek, ale na to je potrebné narátať prejazdné časy medzi jednotlivými úsekmi, resp. križovatkami. Do ukončenia MET a plnej prevádzky ED to bude určite funkčné.
Och, tak to je odfláknuté Až takú hrôzu som ani v Košiciach nečakal. No a prečo to nie je tak, aby mala MHD prednosť? No protože to nebolo v projekte? ?
Na tu prestavku by ku Klastoru ist mohla a na Moskovskej bezne stoja autobusy aj nizsie ako je nova odbocka v smere od Myslavy. Ale beriem, ze ukoncenie na Klastore je menej komplikovane
Chapem tomu spravne, ze 19 pojde okolo MsU odboci na Moskovsku a cez Klimkovicovu sa otoci a dalej do centra? Mohla sa ukoncit uz na Moskovskej, toto vozenie vzduchu po sidlisku je celkom zbytocne.
Nemám pocit, žeby to bolo nastavené nejako ináč, než pred reko. Včera poobede prejazd od špitaľu k podniku:
- križovatka Ondavská: čakanie
- križovatka Laborecká: čakanie
- križovatka Toryská: na jeden šup s Laboreckou
- križovatka Bernolákova: čakanie
...a ako bonus v zastávke Spoločenský pavilón arcimagor za volantom 47xx, ktorý vpálil do zastávky miesto toho, aby nechal cestujúcich z električky prejsť na chodník/zastávku. Pár decimetrov a má zopár trofejí na čelnom skle.
Autom prejdeš cez Terasu v pohode oboma smermi, no keď sme boli s Veronikou na skúšobnej jazde PO kolaudácii, tak sme stáli ako ciciny na každej križovatke. Neviem ako je to pri prevádzke s cestujúcimi, snáď to už siemensáci nastavili nejako rozumne.
Aktualne mas len samotny pesi presun medzi busom a elektrickou asi 5 minut. Omnoho vyhodnejsie je ist na dom umenia a tam prestupit na oprotiiducu elektricku (tak to robim aj ja)
Nuž dobre že o tom nerozhoduješ ? Ja potrebujem ísť od soša na kuzmánku, s X6 vystúpim na zastávke Krajský súd a som tam za pár minút...Ty by si tú zastávku zrušil a poslal ma dookola cez pol mesta na 6ku. A ak nie x6 tak s busmi od pavilónu som tam za 4 minúty, brikou za 14..Dosť rozdiel nemyslíš?
Inak otázka, kto už šiel po terase, ako je to po novom? Stále čakajú električky na každej križovatke na signál voľno?
Aky je rozdiel medzi tym, ze sa prerobia CP na nove casy, vodici budu aj napriek zapcham jazdit s malymi meskaniami a cestujuci budu stihat prestupy ale budeme potrebovat viac busov / preriedime niektore linky alebo, ze spravime obchadzky ale nechame casy tak, ako sa jazdilo aj pred tym, vodici meskaju, nestihaju obraty ani povinne prestavky, prestupy su viac menej nahodne, lebo cestujuci ma stastie, ze iny spoj meska este viac ako jeho? Hlavne, ze papiere su okej.
Co sa tyka zastavok. Netreba ich vela. Napr naco je Spolocensky pavilon a o 100m dalej DPMK? Stacila by jedna (hlavne pre linky, ktore tam pred tym vobec nejazdili) a hned mas 30s usetrenych. Dalsia aktualne nezmyselna zastavka je Krajsky sud smer centrum. Miesto tychto zastavok mohli zastavovat autobusy obojsmerne na MMK. Kto potrebuje ist na zastavky medzi tym, moze ist na 6/9 resp. 71/72.
A ako nesu vozy, nesu vodici. Fajn. Tak naco potom cele sedlo a vikend jazdi po vypadovke za sebou hadik R152?
Prepočítať len linky, ktorých sa výluka týka, je trošku naivný pohľad na vec, nakoľko v žiadnom prípade neplatí, že jedna služba nutne odjazdí všetko len na svojej kmeňovej linke. Chceš počítať presné čísla z neúplných dát...
To, čo by teraz malo byť vypravované, síce s teoretickým vozovým parkom a ansámblom vodičov ako-tak sedí, ale v reálnom svete je to dosť vysoko nad možnosti DPMK. A preto sú denno-denné problémy (nevypravené služby, nedodržiavanie kapacity, v prípade drobnej poruchy nie sú zálohy na vykrytie (pol)kola).
Ad Nezastavovanie na obchádzkovej trase: pozri si linku 10, jazdný čas od súdu k Feráku zostal 5 minút. A spočítaj si, koľko času by ťa stála obsluha Ružovej, MMK, Bernolákovej + semafor pri Galérii. A rátaj s tým, že máš už teraz celkom slušne našponované chronometráže a niekedy dosť krátke vyrovnávacie časy. Vlastne už teraz sú nereálne a vznikajú dosť veľké meškania (včera večer v okrajovom režime 6 či 7 minút).
Takže keď chceš zastavovanie vo všetkých zastávkach na obchádzke, prerob kompletne chrono, nanovo to zobehuj, zachovaj povinné prestávky a špekuluj, kde zoberieš deviaty klbák, lebo s ôsmimi (6× celodenka + 2× trhaná) a jedným ranným prejazdom to už zrejme nepôjde. A nezabúdaj, žeby si veľmi nemal narábať s odchodmi, a to najmä na vetvách, kde dochádza k prekladu intervalov, inak to celé totálne rozbiješ.
Mňa by zaujímalo, aký typ koľajnice to Eurovia / KDS používa, pretože hlava týchto koľajníc je ojazdená akurát tak do polovice a sú aj hlučnejšie ako tie na Kuzmányho alebo tiež žliabkové pri Auparku.
S499.1023