Ďakujem za veľmi obsažnú odpoveď, ale nakoniec nad mojím pondelkovým úmyslom zahĺbiť sa do toho a niečo vyprodukovať zvíťazilo dobré počasie a nečakaná ochota zvyšku rodiny vyjsť si za mesto... A potom už nebol čas.
Ale na to, čo som chcel urobiť, som nepotreboval až toľko informácií, ako píšeš.
Nechcel som totiž poskladať celý systém hromadnej dopravy DPMK nanovo (to by bolo oveľa náročnejšie na čas aj informácie), len som si chcel ujasniť, čo je technicky možné a do akej miery to DPMK dnes využíva (vozy aj vodiči, vrátane záloh) a následne si prepočítať len tie linky, ktorých by sa výluka mala týkať (bežné aj výlukové, doterajší aj nový stav).
Tipujem (nie „typujem“?), aj keď sa môžem mýliť, že napätá až prepätá je výprava veľkých vozov (určite kĺbových a možno aj 15 m) a výprava vodičov autobusov. Tam by boli zrejme limity. Zvyšok asi bude v cajchu.
Ale DPMK opäť „nesklamal“:
a)
linka č. 6 až na stanicu (málo ľuďom to pomôže, bude to stáť veľa kilometrov a teda aj peňazí a vytvorí sa návyk na niečo, čo po výlukách nebude môcť ostať);
b)
linky R1 a R2 až do železiarní (!) vrátane sedla (!!!) autobusmi (a naviac - už naraz majú dosť vodičov autobusov?);
c)
„hadíková“ trasa linky 34 (k Optime ju vôbec nebolo treba ťahať a nebolo treba opäť „vypnúť“ obsluhu západnej časti Optimy - logické bolo potiahnuť ju od Stodolovej priamo k Möbelixu a k Optime až dozadu potiahnuť linku 15 alebo 16 - a to druhé nechať tak na furt, pomohlo by to oveľa viac ako linka 34 nikam);
d)
nezastavovanie na obchádzkových trasách (MMK, Bernolákova).
A tie zmeny a „ne-zmeny“ od 7.4., čo priamo s touto výlukou nesúvisia, by vydali na ďalší obsiahly príspevok podobného razenia...
Dnes som šiel z MMK na Kinno družba s električkou po novej trate a pri väčšej rýchlosti som sa vzadu cítil ako v rybacom chvoste. Hádzalo ma zboka nabok. Hm, prečo? Kvalita?
S tou únosnosťou nových tratí je to čistá pravda...
Ale prečo by mala zastávka „Idanská“ zmiznúť? Na linke x6 je (na Moldavskej ceste), ostatné linky ju míňajú.
Tá dočasná zastávka, čo je na Idanskej, sa volá „Zimný štadión“ a nie „Idanská“.
V smere do centra ju pritom zrejme posunuli o pár metrov dopredu, aby ju linky prichádzajúce od Bernolákovej (N3, N4, R1) nemíňali.
Aj mňa to napadlo, že je to problém.
Ak by tam zjazd z trate nebol urobený, znamenalo by to, že linka x9 by v zastávke „Gymnázium Alejová“ zastavovala v oboch svojich smeroch na tom istom mieste...
Pritom by to šlo elegantne vyriešiť tak, že v zastávke „Železníky - križovatka“ by táto linka zastavovala nie na stanovišti električiek, ale na bývalom autobusovom stanovišti na jeho úrovni (nechápem, prečo tam zastávka liniek 34 a 54 nie je aj bežne, pomohlo by to) a potom by aj v zastávke „Gymnázium Alejová“ mohla zastavovať na rovnakej strane (aby sa odlíšili smery + naviac v tomto smere sa tam zastavuje aj bežne).
Viete mi povedať, akí inteligentní ľudia menili označenie zastávky Okresný úrad, že nevedeli odstrániť starý názov inak, ako totálnym doškriabaním tohto označníka? "Dúfam", že MMK a RSM dávali dole rovnakým spôsobom... ?
Senný trh - nezastavuje
Dom umenia - nezastavuje
A podobne ďalšie, kde sa stojí na provizórnych stanovištiach... Myslel som, že zastávky tam sú. Ale to by ich niekto nesmel naprojektovať tak, že dlažba na nich neunesie ani len babetu, že?
Nejako som nepostrehol kadiaľ bude premávať L10 a L32 medzi zastávkami Spol. pav. a Súd - cez Bernolákovu a Idanskú alebo cez Idanskú (pri Magoriáte odbočia zo SNP doprava)?
Ďakujem obom. A za ostrovčekom Železníky - križovatka smer Gymnázium Alejová sa vyberie obrubník pre výjazd z trate na cestu? https://goo.gl/maps/QW2md5JpbKq
Ako sa bude realizovať časť trasy X9 smer DPMK, ktorú tam uvádzajú?
ŽELEZNÍKY, KRIŽ.: električková zastávka
ALEJOVÁ, GYMNÁZIUM: stanovište linky 34, 54
PRI PRACHÁRNI, OC: stanovište linky 15,16
Dostať sa z tej električkovej zastávky na cestu - vybrať obrubníky za električkovou zastávkou?
Od gymnázia Alejová k zastávke Pri prachárni: otočiť sa cez električkový pás?
jj "tam" to je.. aj vonku na jazere na zastávkach dnes to disečerske auto orzvážalo a lepili to na zastvávky,, hm ale "tu" to ešte nieje ? hm no ako sa pozerám náhrada za električky L 9 (teda X9) v useku Spol.pavilon, železniky, vss, Važecká,,,, nieje tam napisane kde bude bus zastavovat? na trati po alejovej? alebo na kraji cesty s výstupom na obrubníky? a čo zastávka alejová-školy v oboch smeroch? a Autocemping, a vvs križovatka? Bude zachádzať kôly tomu do barce aby sa otočila? hm veka nejasnosti zatiaľ,, na to že od soboty to plati ... hm trochu "šite horucou ihlou" ake v celom DP..?
Táto trasa dpmk-terasa-amfik-kuzm-stanica by bola velmi užitočná aj ako pravidelná linka po výlukách. (šlo by tak presmerovať aj L9, šestka by potom mohla až na havlíčkovu).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
cedin
Ale na to, čo som chcel urobiť, som nepotreboval až toľko informácií, ako píšeš.
Nechcel som totiž poskladať celý systém hromadnej dopravy DPMK nanovo (to by bolo oveľa náročnejšie na čas aj informácie), len som si chcel ujasniť, čo je technicky možné a do akej miery to DPMK dnes využíva (vozy aj vodiči, vrátane záloh) a následne si prepočítať len tie linky, ktorých by sa výluka mala týkať (bežné aj výlukové, doterajší aj nový stav).
Tipujem (nie „typujem“?), aj keď sa môžem mýliť, že napätá až prepätá je výprava veľkých vozov (určite kĺbových a možno aj 15 m) a výprava vodičov autobusov. Tam by boli zrejme limity. Zvyšok asi bude v cajchu.
Ale DPMK opäť „nesklamal“:
a)
linka č. 6 až na stanicu (málo ľuďom to pomôže, bude to stáť veľa kilometrov a teda aj peňazí a vytvorí sa návyk na niečo, čo po výlukách nebude môcť ostať);
b)
linky R1 a R2 až do železiarní (!) vrátane sedla (!!!) autobusmi (a naviac - už naraz majú dosť vodičov autobusov?);
c)
„hadíková“ trasa linky 34 (k Optime ju vôbec nebolo treba ťahať a nebolo treba opäť „vypnúť“ obsluhu západnej časti Optimy - logické bolo potiahnuť ju od Stodolovej priamo k Möbelixu a k Optime až dozadu potiahnuť linku 15 alebo 16 - a to druhé nechať tak na furt, pomohlo by to oveľa viac ako linka 34 nikam);
d)
nezastavovanie na obchádzkových trasách (MMK, Bernolákova).
A tie zmeny a „ne-zmeny“ od 7.4., čo priamo s touto výlukou nesúvisia, by vydali na ďalší obsiahly príspevok podobného razenia...