Ano, súhlasím. Písal som modelovo, čo to znamená zvýšenie platov o 150 eur brutto. A len pre vodičov autobusov. Nepísal som o tom, kedy by bolo zvýšenie tak citeľné, aby bolo dostatok kvalitných záujemcov o prácu.
Okrem toho nemám údaje o štruktúre a platoch zamestnancov DPMK. Predpokladám, že aj vodičom električiek nejaké to zvýšenie by bolo potrebné....a mohli by sme pokračovať.
Súhlasím, že to trasovanie je teraz dosť o ničom a nejako mi uchádza, prečo nenahradia L9 komplet busom a hotovo. Ale tak vodiči...
A ďalej, zaujímalo by ma, odkiaľ berie Korzár, že časť Terasy mala byť hotová. V harmonograme je jasne uvedené, že začiatok prác je v auguste? To tam už pracuje len diletant, ktorý nedokáže vyčítať ani toto z jedného obyčajného obrázka?
S naftovým autom môžeš parkovať v uzavretej garáži a nezadusiť sa? CNG vozidlo môže parkovať prakticky kdekoľvek, bez ohľadu na to, že väčšina prevádzkovateľov garáží si tam z predposratosti a neznalosti dá okrem zákazu vjazdu LPG aj zákaz vjazdu CNG. Jediné, čo potrebuje CNG, je odvetranie vrchom.
Cena CNG autobusu je vyššia o 25% a produkuje VÝRAZNE menšie emisie ako naftový. Trolejbus sa od CNG autobusu líši VÝRAZNE, tak tu nevarte z vody vymyslené čísla.
Na Slovensku sú náklady na CNG určite nie 50% v porovnaní s naftou ale nejakých 70%. Pri cene CNG busu o 25% vyššej je CNG bus ekonomicky nezaujímavý napriek vysokej ekologickosti - so zarátaním VŠETKÝCH, nielen lokálnych emisií, je CNG bus najčistejší dopravný prostriedok na gumových kolesách.
Pritom zvýšenie platov o 150,- EUR v základe (čo znamená náklady zamestnávateľa tak 250,-) nikoho neosloví, dnes by to chcelo základ tak 900,- EUR, ak si chce DP aj vyberať a nie brať každého zúfalca.