V dnešnej dobe už výhybky neprestavujeme trolejovým kontaktom na priamy průd, takže diskusia je bezpredmetná. Počet prechádzaných výhybiek je kompenzovaný množstvom ušetrených výhybiek a srdcoviek ako celku. Metóda pokus-omyl na podkladoch z 80. rokov v NDR je irelevantná.
Niekde sa písalo, že sa má zastavovať za križovatkou a nástupný ostrovček v smere z Jazera má byť využívaný v prípade mimoriadnych udalostí resp. výluk. Vidno tam že je naprojektovaná aj koľajová spojka. Neviem či to bude takto a akú pravdivostnú hodnotu má táto informácia. Ak viete niekto viac tak ma doplňte.
Kolajový kruháč Moldavská.
V niektorých európskych mestách niečo také už bolo, a metodou pokus -omyl sa presvedčili o nevhodnosti takého riešenia. Tak napríklad voz musí proti hrotu prejsť až tri výhybky (v prípade vratnej smyčky až štyri) Výhybky sú od seba v malých vzdialenostiach.
Ako bude riešené ovládanie/blokovanie výhybiek napríklad v prípade, že od železiarní prichádza R3 a od SNP na Moldavskú odbočuje 6 ??? Síce cez väčšinu dňa tam nie je velká premávka , ale v raných a odpol. špičkách tam asi bude dochádzať k zaujímavým situáciám.
Podobný problém som osobne zažil v Berlíne v 80-tych rokoch.
Takže ako to bude ? Linka/zastávka. Pred odbočením z niž.kap. na Alejova ,južná je zrušená a zároveň nová zastávka. Tam bude zastavovať čo ? Že by sa zastavovalo pred aj za odbočením ?
Linka 9 tam nemusí zastavovať, zatiaľ to môže stačiť pre R8.
Ale zober si, že bude výluka na Jazere, električky do Barce. Pôjde L9 z Barce a kde zastaví na VSS?
Klííídek, ja som ho pochopil, ale trošku srandy v takej vážnej veci ako je doprava neuškodí. Ale "mať v hlave" a spoliehať sa na cestovné poriadky MHD V Košicoch je dosť otázne pri neustálych zmenách odchodov - najviac zbožňujem tie zmeny o 2 alebo 1 (slovom jednu) minútu, tie musia mať bohovský prínos ku plynulosti a nadväznosti MHD...
Zas na druhej strane - takto môžeš čakať pred križovatkou na voľno a znovu za križovatkou na zastávke, čo v priemere môže byť aj viac, než dvojnásobná doba. V civilizácii sa to rieši preferenciou a nie tak, že sa vodič musí trafiť do signálu voľno v jeden a pol minútovom cykle. Takže čakanie pred križovatkou by sa vôbec nemuselo zohľadňovať a brať ako nejaké mínus, lebo by si ňou prešiel presne vtedy, keď sa substrát vymení. V Košiciach samozrejme nič také nehrozí, takže radšej sa zavedie pešia turistika pri prestupoch a pre istotu cez ešte širšie cesty, ako doteraz.
Za krizovatkou elektricka moze cakat na dobiehajuceho, a nezavrie mu pred nosom, ked jej naskoci signal volno. Toto na zastavkach pred semaformi osobne neznasam. Tu casovu tiesen, ked niekto pomaly nastupuje, a uz svieti "volno", a potom zbytocne cakanie na dalsi cyklus a dalsi dobiehajuci v blbej chvili a dokolecka dokola..
Ja to vidím tak.
Pokial vznikne niekde rozsiahlejší prestupný uzol a pre určitú časť cestujúcich je výhodnejšie vystúpiť/nastúpiť pred križovatkou/odbočením, pre určitú časť za križovatkou, je treba zriadiť zastávky na oboch miestach. Zvýši sa tým bezpečnosť cestujúcich (neopatrné prebiehavanie cez cestu aby im neušiel spoj...) zpríjemní a zatraktívni sa tým cestovanie, nebude treba čakať na dva tri semafory, dlhé okluky... "pešie koridory"... Zastavovanie pred a za križovatkou je max. polminutové zdržanie , prípadne tá menej využívaná zastávka može byť na znamenie.
Ja nepoznám iné mesto s rozvinutou mhd , kde by sa takto cielene projektovali zastávky na najnevhodnejších miestach a takto cielene sa vnucovala zastávková turistika.
Fajn a aký význam má zastávky linky 9 za križovatkou? Zastavuje tam iba táto linka (a jeden ranný spoj R), v okolí zastávky nie je absolútne nič, autobusy budú stáť ďalej, ako je to v súčasnosti a bude treba prechádzať cez vyšší počet priechodov. Vlastne ako pri skoro všetkých variantách prestupov oproti súčasnosti.
Niečo také, ako zlúčenie bus a tram zastávok, či dokonca splete po smere jazdy, už ani nespomínam, to by bolo priam sci-fi.
To nie je o citani displejov, toto je o tom, co vysvetlil uz myslavcan.. nie kazdy ma v hlave nauceny cestovny poriadok, kedy co pride, v pripade zastavky za krizovatkou si staci pozriet linky ktore idu danym smerom a pockat na prve co pride.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023