Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Isidor #79968:
Dobrý postreh s tou zmluvou. Aj keď podľa fotky ten kábel bol na Jazere už v roku 2009, kým zmluva je z roku 2014 a trasa kábla na Jazero v nej nie je spomenutá (viď zoznam trás na poslednej strane). Ibaže by bola podobná zmluva s Antikom už predtým.

Bolo by zaujímavé vedieť, načo tých 12 prenosových vlákien DPMK využíva a tiež, či v tých ostatných má Antik práve tú "optiku", ktorú ťahal na sídliská.
Reply on: Bjorn #79969:
Čo tam po automatoch ?

Aktuálne dostali priestor elektrokamošši z MOR Libchavy. Zámer na dovybavenie a rekonštrukciu zastávok je, hešteg TrebaVydržať, raz príde rad aj na kamoššov z EM a na ich mononefunkčné automaty ?
Reply on: Isidor #79968:
Ja som si vždy myslel, že to slúži pre potreby pripojenia automatov. Teda... Keby nejaký automat na 35-tisícovom sídlisku vôbec bol...
Reply on: mi.v #79967:
to neviem, každopádne patrí Antiku a DP je akurát "oprávnený bezodplatne využívať pre seba alebo pre potreby Mesta Košice 12 ks optických vlákien z každého optického kábla v optickej komunikačnej sieti s výnimkou ich využívania na komerčné účely."
http://www.dpmk.sk/zmluvy/2014/05/22/vybudovanie-optickej-komunikacnej-siete
Na akú komunikáciu využíva DPMK kábel, ktorý ide z Bardejovskej na Važeckú po jednej strane stĺporadia električkovej trate? Jasne ho vidieť napr. tu: https://imhd.sk/ke/galeria-media/46014/3002-na-nahradnej-doprave-za-elektricky
Reply on: Bjorn #79965:
A tým vlastne intenzívne podporujú IAD na úkor MHD, pričom bľabocú pravý opak, no proste Slovenskóóó´!
Reply on: veteran #79962:
Sektor verejnej dopravy na Slovensku (a v Česku) je jedna z mála oblastí, kde decentralizácia priniesla viac škody, ako úžitku. Vlaky si objednáva štát, autobusy kraje, MHD mestá. Na každý druh dopravy je iná dotácia a často si priamo konkurujú. Nepresadzuje sa podpora ekologickejšej formy, dopravcovia sa nevedia dohodnúť na ničom. Nie len na vzájomnom prepojení, ale ani na integrácii. Štát a samosprávy, ktoré majú na starosti dopravné cesty im k tomu navyše absolútne nepomáhajú, hlavne ich stavom a tempom obnovy, o budovaní nových ani nehovoriac...
Reply on: veteran #79962:
Nepochybne nadväznosť by pomohla. Avšak okrem prípadov v Moldave sa mi nezdá, že by existovalo príliš veľa súbežných spojov vlak, autobus. Vlak totiž je tak zredukovaný, že pomaly nie je čo redukovať (myslím juh Slovenska, najmä Gemer a Malohont).
Okrem toho na na východ od Moldavy väčšinou vlak ani nemôže konkurovať, stanice sú totiž väčšinou mimo centier miest a obcí. Aby vlak bol atraktívny, museli by sa napr. všetky autobusy v Rožňave presmerovať na žel.stanicu RV - a to je podľa mňa nereálne.
Nadväznosť je krásna vec, len povedzme si, koľko bude autobus čakať na vlak, ak vlak bude meškať? 5 min, 10 min?
+nadväznosť často ani nepomôže, keď máme spoje napr. z Moldavy do Medzeva cez víkendy a sviatky v podstate v takte 4-5 hodín (5 spojov, z toho 2 s prestupom v Jasove).
Čaro dopravy v SUISSE je že nemusí človek rozmýšľať kedy čo ide a nejde, či spoj mešká alebo nie. Nič nečaká na prípoj, keďže spoje idú tak často, že sa neoplatí čakať na prípoj. Odíde jeden, príde druhý....no ale to vieme 🙂
Reply on: Granite01 #79960:
Pre začiatok sa stačí zájsť pozrieť tuto neďaleko za hranicu do Maďarska, ako tam fungujú lokálky, s dôrazom na nadväznosť autobusovej dopravy...

Skrátim to: nie taký extrém ako u nás, že krajmi dotovaná autobusová doprava priamo konkuruje štátom dotovanej železničnej, resp. ju už vytlačila úplne.
Na Važeckej na obratisku ani jedna suprava už hodnu chvíľu,, a na konečnej (výstupná) nejake Vario a záchranka pred ním,, čo zase, niekto sa ponáhlal domov? ? dufam že nič vážne.
Reply on: veteran #79955:
Akože súhlas. Čo sa týka regionálnej dopravy na západ od raja (Košíc) až po Rimavskej Sobotu (Jesenské). Má to objektívne príčiny a tým je malá zaľudnenosť tejto oblasti, malá podnikateľská aktivita. Neviem, aké z toho východisko? Vzhľadom na obmedzené verejné zdroje, ktoré sú k dispozícii.
Asi niečo podobné ako v SUISSE nemôžeme očakávať. T.z. minimálny 1 hodinový takt vo všetkých smeroch, čo by výrazne pomohlo napr.cestovnému ruchu v týchto regiónoch.....
Asi málo priestoru na Hornádskej v budove, lebo trolejbusy odstavené na dvore ..žeby osväta ? ?
V Košicoch "neekologické" trolejbusy zrušili, inde vo svete sa snažia napojiť na trolej, čo sa dá ...

http://www.transport.sk/spravy/cestna-infrastruktura/9097-prva-elektrifikovana-cesta-je-tesne-pred-spustenim.html

Nemali sa pantografy pomaly vyraďovať?
Reply on: veteran #79955:
460 do Moldavy, hej? ? Tak to nemohol byť blázon, ale idiot.
Reply on: Granite01 #79954:
Len či je €Ú spokojná s intenzitou dopravy a s tým, že dve obce o osobnú dopravu pre istotu prišli. Obrovská diera v regionálnej doprave (kde nič nechodí) siahajúca od Jesenského až po Turňu sa predĺžila až po Moldavu...

A ešte nech to celé elektrifikujú a potom budú zháňať jednotku, ktorá by tam jazdila (bageta pod trolejmi by už zrejme neprešla). Do projektu nejaký blázon napísal o. i. aj EJ radu 460, čo je už riadna odvaha ?
Reply on: veteran #79953:
Hlavne, že sa minuli prachy 😃
Keď nám to Eu platí a voliči spapkajú aj s navijákom, prečo nie?
Hah, tak nielenže sa tie tri Os do slávneho terminálu Moldava nad Bodvou mesto inky nezavedú, v ďalom GVD sa pre istotu vyškrtnú ?

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/6107-Ramcovy-navrh-GVD-ZSR-20162017/

7 párov bagiet do Moldavy – základný pilier košickej (dez)integrovanej dopravy ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.