Ja to vidím tak.
Pokial vznikne niekde rozsiahlejší prestupný uzol a pre určitú časť cestujúcich je výhodnejšie vystúpiť/nastúpiť pred križovatkou/odbočením, pre určitú časť za križovatkou, je treba zriadiť zastávky na oboch miestach. Zvýši sa tým bezpečnosť cestujúcich (neopatrné prebiehavanie cez cestu aby im neušiel spoj...) zpríjemní a zatraktívni sa tým cestovanie, nebude treba čakať na dva tri semafory, dlhé okluky... "pešie koridory"... Zastavovanie pred a za križovatkou je max. polminutové zdržanie , prípadne tá menej využívaná zastávka može byť na znamenie.
Ja nepoznám iné mesto s rozvinutou mhd , kde by sa takto cielene projektovali zastávky na najnevhodnejších miestach a takto cielene sa vnucovala zastávková turistika.
Pokial vznikne niekde rozsiahlejší prestupný uzol a pre určitú časť cestujúcich je výhodnejšie vystúpiť/nastúpiť pred križovatkou/odbočením, pre určitú časť za križovatkou, je treba zriadiť zastávky na oboch miestach. Zvýši sa tým bezpečnosť cestujúcich (neopatrné prebiehavanie cez cestu aby im neušiel spoj...) zpríjemní a zatraktívni sa tým cestovanie, nebude treba čakať na dva tri semafory, dlhé okluky... "pešie koridory"... Zastavovanie pred a za križovatkou je max. polminutové zdržanie , prípadne tá menej využívaná zastávka može byť na znamenie.
Ja nepoznám iné mesto s rozvinutou mhd , kde by sa takto cielene projektovali zastávky na najnevhodnejších miestach a takto cielene sa vnucovala zastávková turistika.
Bjorn
Niečo také, ako zlúčenie bus a tram zastávok, či dokonca splete po smere jazdy, už ani nespomínam, to by bolo priam sci-fi.