Najjednoduchšie by sa ako 100% nízkopodlažné vozidlo malo označovať také vozidlo, ktorého 100% podlahy určenej pre státie cestujúcich, alebo pre ich pohyb po vozidle, je prístupných bez prekonania schodov.
Ktorý typ? Ja som toho názoru, že autobusy rady NB/NC sú nízkopodlažné aka "low-floor", autobusy rady BN/CN sú "low-entry", teda s podielom nízkej podlahy 50 - 75%. ?
V súčasnej dobe sú nízkopodlažné vozidlá kategorizované v závislosti na realizovanom nízkopodlažnom podiele vzhľadom k dĺžke vozidla.
Čiže toto je odpoveď. Ak by to bolo definované vzhľadom k dĺžke a šírke (!) vozidla, tak je to iné. ČIže 100% nízkopodlažné vozidlo prejdeš bez schodov od predných dverí až dozadu vrátane bočných vstupov, toť vsjo. Podľa toho aj EVO1 je 100% NP...?
V súčasnej dobe sú nízkopodlažné vozidlá kategorizované v závislosti na realizovanom nízkopodlažnom podiele vzhľadom k dĺžke vozidla.
-
nízkopodlažné vozidlá s 9-50% nízkopodlažným podielom, tieto vozidlá majú ešte klasické podvozky, resp. nápravy
-
nízkopodlažné vozidlá s 50-75% nízkopodlažným podielom, čo je charakteristické predovšetkým pre autobusy, kde v zadnej časti - umiestnenie motora - je zvýšená podlaha o jeden nízky stupeň. V súčasnej dobe je v tejto kategórii (70% nízkopodlažný podiel) vyrobených vo svete najviac vozidiel
-
nízkopodlažné vozidlá so 100% nízkopodlažným podielom.
Nízkopodlažný autobus (autobus so zníženou podlahou) je vozidlo triedy I, II alebo A, v ktorom
najmenej 35 % plochy, ktorá je k dispozícii stojacim cestujúcim (alebo v jeho prednej sekcii v prípade
kĺbových vozidiel, alebo na jeho spodnom podlaží, v prípade poschodových vozidiel) tvorí plocha bez
schodov a s prístupom minimálne k jedným obslužným dverám.
Tramvaj ŠKODA ForCity ... Podíl nízké podlahy je 100 %, přičemž výška podlahy se pohybuje mezi 350 až 450 mm, ve většině vstupů do vozidla dokonce pouze 320mm nad temenem kolejnice, což umožní snadný nástup a výstup pro všechny cestující i snadný pohyb cestujících v interiéru vozidla.
Vidím, že v bratislavskom laminátkovom klube ChytámeSaZaSlovíčka opäť neprekročili svoj (značne vybledlý) tieň.
Nič z uvedeného nie je 100% NP voz. Ibažeby tie podesty nezaberali ani percento plochy. Až súdruhovia v Taškentimexe vyriešia fyziku, potom môžu písať o bezbariérovej 100% NP električke. Dovtedy je to sprosté zavádzanie. Dúfam, že sa o tie ich skvosty budú európske trhy doslova biť (európske, nie exZSSR a Košice).
Vidím, že v košickom Veteran Car Clube už fyziku prekonali, nápravy aj kolesá schovajú pod podlahu bez podest...
Takýchto vozov existuje len pár - Socimi, ruská 71-911, stredný diel Pesy Twist - všetky majú cca. rovnaký interiér.
EVO nie je 100% NP voz, to len niekto chce, aby to tak vyzeralo. Nechutnú cik-cak nízkopodlažnú chodbičku pomedzi podesty škoda rozoberať, ak má toto byť nositeľom nízkopodlažnosti, tak je to veľmi smutné.
Miláno samozrejme až tak veľmi na juhu nie je, na Miláno je tá električka dosť málo žltá a keď Peter Witty doslúžia a Makarónci nebudú prevádzkovať turecké hospodárstvo, tak môžu samozrejme nasadiť aj električky s vyššou kapacitou. Viď Melbourne, kde dosluhujúce vozy W, Z, A s podobnou kapacitou ako PCC začali nahradzovať 22 m Citadismi a 20 m a 30 m Combinami, pokračovali 30 m Citadismi (získanými viac-menej náhodou) a dnes sa obnovuje vozidlový park 33 m Flexity Swiftmi, pričom sa žiadna prevádzka nezastavuje, linky nerušia a sieť rastie. To isté Toronto, ktoré nahradzuje vozy veľkosti PCC a 1,5 PCC 32 m Flexity Outlookmi.
Navyše neplatí, že by Miláno bolo nejaké malé mesto. Ak mesto nemá potrebu aspoň 20 m vozov, malo by sa z električiek preorientovať na niečo gumokolné.
Záver: Áno, EVO1 je dobrá električka (Veterán nevie, čo hovorí) ale sólo voz je dnes neperspektívny.
veteran
Nič z uvedeného nie je 100% NP voz. Ibažeby tie podesty nezaberali ani percento plochy. Až súdruhovia v Taškentimexe vyriešia fyziku, potom môžu písať o bezbariérovej 100% NP električke. Dovtedy je to sprosté zavádzanie. Dúfam, že sa o tie ich skvosty budú európske trhy doslova biť (európske, nie exZSSR a Košice).