Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: veteran #79000:
V súčasnej dobe sú nízkopodlažné vozidlá kategorizované v závislosti na realizovanom nízkopodlažnom podiele vzhľadom k dĺžke vozidla.

Čiže toto je odpoveď. Ak by to bolo definované vzhľadom k dĺžke a šírke (!) vozidla, tak je to iné. ČIže 100% nízkopodlažné vozidlo prejdeš bez schodov od predných dverí až dozadu vrátane bočných vstupov, toť vsjo. Podľa toho aj EVO1 je 100% NP...?
Reply on: Tatranka #79001:
V súčasnej dobe sú nízkopodlažné vozidlá kategorizované v závislosti na realizovanom nízkopodlažnom podiele vzhľadom k dĺžke vozidla.
-
nízkopodlažné vozidlá s 9-50% nízkopodlažným podielom, tieto vozidlá majú ešte klasické podvozky, resp. nápravy
-
nízkopodlažné vozidlá s 50-75% nízkopodlažným podielom, čo je charakteristické predovšetkým pre autobusy, kde v zadnej časti - umiestnenie motora - je zvýšená podlaha o jeden nízky stupeň. V súčasnej dobe je v tejto kategórii (70% nízkopodlažný podiel) vyrobených vo svete najviac vozidiel
-
nízkopodlažné vozidlá so 100% nízkopodlažným podielom.
Reply on: veteran #79000:
Nízkopodlažním vozidlem se rozumí vozidlo splňující definici nízkopodlažnosti dle
směrnice 2001/85/EC.

http://www.telecom.gov.sk/externe/legeu/vozidla/01-0085kon.pdf Prajem príjemné čítanie...?


Nízkopodlažný autobus (autobus so zníženou podlahou) je vozidlo triedy I, II alebo A, v ktorom
najmenej 35 % plochy, ktorá je k dispozícii stojacim cestujúcim (alebo v jeho prednej sekcii v prípade
kĺbových vozidiel, alebo na jeho spodnom podlaží, v prípade poschodových vozidiel) tvorí plocha bez
schodov a s prístupom minimálne k jedným obslužným dverám.

Tramvaj ŠKODA ForCity ... Podíl nízké podlahy je 100 %, přičemž výška podlahy se pohybuje mezi 350 až 450 mm, ve většině vstupů do vozidla dokonce pouze 320mm nad temenem kolejnice, což umožní snadný nástup a výstup pro všechny cestující i snadný pohyb cestujících v interiéru vozidla.

A fčil mudrujte...?
Reply on: S499.1023 #78999:
Existuje všeobecne uznávaný/záväzný vorschrift definujúci, čo sa do nízkopodlažnej plochy ráta a čo nie?
Reply on: veteran #78997:
Takže 100% nízkopodlažný autobus ani neexistuje?
Reply on: veteran #78991:
totálna terorizácia úbohých a bezbranných cestujúcich
Reply on: S499.1023 #78996:
Vidím, že v bratislavskom laminátkovom klube ChytámeSaZaSlovíčka opäť neprekročili svoj (značne vybledlý) tieň.

Nič z uvedeného nie je 100% NP voz. Ibažeby tie podesty nezaberali ani percento plochy. Až súdruhovia v Taškentimexe vyriešia fyziku, potom môžu písať o bezbariérovej 100% NP električke. Dovtedy je to sprosté zavádzanie. Dúfam, že sa o tie ich skvosty budú európske trhy doslova biť (európske, nie exZSSR a Košice).
Reply on: veteran #78994:
Vidím, že v košickom Veteran Car Clube už fyziku prekonali, nápravy aj kolesá schovajú pod podlahu bez podest...
Takýchto vozov existuje len pár - Socimi, ruská 71-911, stredný diel Pesy Twist - všetky majú cca. rovnaký interiér.
Reply on: veteran #78991:
Nijak nedobre... ?
Reply on: S499.1023 #78992:
EVO nie je 100% NP voz, to len niekto chce, aby to tak vyzeralo. Nechutnú cik-cak nízkopodlažnú chodbičku pomedzi podesty škoda rozoberať, ak má toto byť nositeľom nízkopodlažnosti, tak je to veľmi smutné.
Reply on: S499.1023 #78990:
No vidíš aký som tupý? Neovládam základné veci!!! ?
Reply on: veteran #78991:
Nakresli lepší nečlánkový 100% NP voz s otočnými podvozkami a prezentuj ho.
Reply on: S499.1023 #78989:
Áno, je to jeden úplný úžas! Najmä pre slabozrakých, dôchodcov apod., ktorí sa vyžívajú v nabíjaní si držiek o všadeprítomné podesty...

http://abload.de/img/ixueg.jpg
Reply on: Tatranka #78986:
Kde by Porto zobralo 100 Peter Wittov?
Reply on: KVKV #78983:
Miláno samozrejme až tak veľmi na juhu nie je, na Miláno je tá električka dosť málo žltá a keď Peter Witty doslúžia a Makarónci nebudú prevádzkovať turecké hospodárstvo, tak môžu samozrejme nasadiť aj električky s vyššou kapacitou. Viď Melbourne, kde dosluhujúce vozy W, Z, A s podobnou kapacitou ako PCC začali nahradzovať 22 m Citadismi a 20 m a 30 m Combinami, pokračovali 30 m Citadismi (získanými viac-menej náhodou) a dnes sa obnovuje vozidlový park 33 m Flexity Swiftmi, pričom sa žiadna prevádzka nezastavuje, linky nerušia a sieť rastie. To isté Toronto, ktoré nahradzuje vozy veľkosti PCC a 1,5 PCC 32 m Flexity Outlookmi.
Navyše neplatí, že by Miláno bolo nejaké malé mesto. Ak mesto nemá potrebu aspoň 20 m vozov, malo by sa z električiek preorientovať na niečo gumokolné.
Záver: Áno, EVO1 je dobrá električka (Veterán nevie, čo hovorí) ale sólo voz je dnes neperspektívny.
Podobnosť čisto náhodná? ?

Reply on: hmozdinka #78984:
? ? ?
Reply on: KVKV #78983:
V podstate súhlas. Tento segment na trhu chýba, pokiaľ viem... Aj Košice asi budú v budúcnosti stále potrebovať sólo vozy, až raz skončia T6A5.

(Porto, Porto? ? )
Reply on: hmozdinka #78984:
pozn. specialne odporucam zapnut si HD, je to kvalitka ? ?
TV Nasa sa opat raz podarilo jedno husarske funny video, tentoraz prisli na rad "slavne" info tabule.. https://www.facebook.com/televizia.nasa/videos/942892085766574/ ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.