Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Bjorn #78005:
1. DPMK nemá čo podnikať.
2. DPMK nemá prečo vytvárať zisk a nie je nič zlé, pokiaľ je dotovaný; MHD je služba verejnosti a ani zďaleka nie všetky linky by boli zaujímavé pre súkromníka (a ak by sa zaujímavými stali, už by neboli zaujímavé pre cestujúceho).

A že sa neprebral zo socializmu... No nie, ale to je stále len a len v ľuďoch ? Pokiaľ sa bude podnik naťahovať s projektantom na typoch koľají, v podstate odignoruje riešenie zastávok a ešte bude vehementne presadzovať otvorený zvršok všade, kde to je možné, tak bohužiaľ, to je na úrovni roku 1985. Absolútny nezáujem čokoľvek inovovať.

A to sa nám v sprievodnej správe k projektu MET potáca nejaké linkové vedenie v roku 2030, ktoré samozrejme citujem: "ÚRD v žiadnom prípade nerobilo a oni o ničom nevedia", hoci je to priamo napísané na predošlej strane pred samotným linkovým vedením. Trošku bordel nie? ? Ako v typickom socikovskom podniku.

A potom sa človek dočíta, že v roku 2030 sa nám tu bude potácať Taškentvagen LF3, na čo príde odpoveď, že to nič neznamená, že tým, chceli povedať len, že to bude niečo v dĺžkovej a typovej podobnosti ako LF3, rozumej náhrada KT8. Áno, vážení, podľa zaužívaných podnikových dogiem totiž existuje len sólo (T3 = Taškentvagen LF), stredná (K2, Taškentvagen LF2) a veľkokapacitná (KT8D5, Taškentvagen LF3). Že v dnešnej dobe moderní výrobcovia (nie nemyslim Takšentimex a jeho nový tromf EVO) už vyrábajú modulové stavby hoci aj v siedmich dĺžkových/kapacitných variáciách, ktoré je možné ľubovoľne prispôsobovať podľa objednávky, to sa na Bardejovskú ešte asi nedostalo ? Nevadí, snáď sa raz z toho roku 1985 zobudia, ak dovtedy neskrachujú, alebo ak im nezrušia celú prevádzku (škrtať po poldruha milióna vozokm asi nepôjde donekonečna, že jo) ?
Reply on: 110mat110 #78004:
1. DPMK nepodniká
2. ak by aj podnikal, takýto podnikateľský plán by bol cestou k bankrotu
3. pre DPMK neexistuje konkurencia a je dotovaný, tzn. bod 2 nehrozí

Tri jednoduché body na vysvetlenie toho, prečo sa všetky mestské podniky na celom Slovensku ešte neprebrali zo socializmu. Zopár ľudí má teplé miestečká, o ktoré sa v podstate nemusí báť, nepotrebujú vykazovať takmer žiadnu činnosť a o nič sa nemusia snažiť. A potom to dopadne tak, ako pri rekonštrukcii, na ktorú sa oplatilo vydržať a ktorá by v konkurenčnom prostredí nemohla obstáť ?
Reply on: matobuu #78003:
Z podnikatelskeho hladiska je v zaujme DPMK mat co najjednoduhsi system a dostat co najviac ludi na svoj (emtrest) system platby.
Reply on: veteran #77986:
Veľká škoda, že novo vo veľkom osadené automaty žerú len mince. Doplnenie o bezkontaktné platby by bolo na úrovni doby. Veď už niekde i priamo vo vozidle majú automatík na klasické bezkontaktné karty. Ale možno majú inú predstavu ako ďalej ...
Budú sa pri otvorení tratí chváliť ako všade koľko automatov osadili a dobre urobili? Alebo ten, kto sa bude chváliť nemá ani predstavu čo chváli?
Reply on: TA #78001:
Aha! To iba odstraňujú drobné kolaudačné nedostatky. ?
Reply on: veteran #77999:
Včera sa ešte robili napríklad aj chodníky na Kuzmányho.
Taktiež úžasne zaliali ukotvenie semaforov do chodníka na križovatke Kuzmányho – Šrobárova – Floriánska. Doslova zaliali – betónom – a do neho urobili vodiace prvky pre nevidiacich s tým, že sem-tam nejaká skrutka z toho betónu trčí. To je presne podľa projektu, však?
Reply on: veteran #77999:
Co furt maš? Kedz povedzeľi že šicko hotove ta hotove!
...Ľem dokončic, ňe Pali? ?
Elza veselo betónuje pätky stĺpov pri plavárni a na Staničom nám. ZUE prebrusuje oblúky v obratisku. Hlavne, že je všetko dokončené.
"Feri trimaj mur ja idzem po vyplatu!" ?

Ono si dnes naivne myslíme, že to bude aj slúžiť ľudu ako dakedy. Nebude! Električka po IKD pôjde vynímočne len občas, na ukážku Severokorejským turistom alebo pri oslavách výročí "Trvalého víťazstva Smeru" a "Dní mladých oligarchov". Inak toto veľdielo Remetovského realizmu, bude chránenou technickou pamiatkou ako súčasť Dopravného skanzenu mesta Košice.

...A vtedy už budú všetci kritici, neprajníci a iní buzeranti, vysťahovaní do pracovného lágru za mestom...Našu krásnu rozkvitajúcu Dúhovú záhradku im predsa rozryť nedáme! Dobrú noc deti. ? ? ?
Reply on: veteran #77996:
Keby to nebolo Slovensko, šlo by to celé vyhodiť a spraviť nanovo. Viď obchvat v Ostrave, kde sa použil podradný materiál a aktuálne sa robia nákladné sanačné úpravy, ktoré po prehratom súde dodávateľ zaplatí zo svojho.
Reply on: Bjorn #77995:
Reklamácie? To by za istých okolností mohli robiť celé odznova. Čo ak použili nesprávne hrúbky betónových zmesí? Čo z reklamácie, keď bola použitá primitívna technológia osadzovania tlmiacich gúm? Pôjde všetko von? Asi nie.
Reply on: veteran #77994:
Normálny človek nemôže porovnávať Brno a Košice a to hneď z viacerých dôvodov. Ale to je o inom.
Všetky tie nedorobky a chyby chcú akože pokryť tými 5%, ktoré ostávajú nevyplatené? Síce pochybujem, že sa to nakoniec nevyplatí (aj keď oproti tomu, čo rozkradli je to zanedbateľná čiastka), ale aj keby sa to malo použiť na dokončenie, niekto si myslí, že to bude stačiť? A čo reklamácie, bude vôbec nejaká, alebo sa to na divokom východe nenosí?
Reply on: Bjorn #77993:
Ale no, toto dokonca obhajuje aj košická šotomafia ? Veď je to trať, tam sa predsa nemá čo jazdiť autami. Holt ale keď sa to po dvoch dňoch prepadne a niektoré kocky sa úplne vyrvú, tak niekde asi bude problém. V iných mestách nechávajú po tratiach pendlovať ťažké polievacie vozy s tonami vody v nádrži a, div sa svete, dlažba sa neprepadáva. Lenže na to treba sem-tam vytiahnuť päty aj ďalej, než len po Kysak a nepovažovať za modlu Brno s jeho Taškentmašinami vo flotile...

No nič: vážení občania, po trati nechodiť, nejazdiť, nedýchať a nekukať sa nakrivo! ?
Obnova košických tratí: Dúhe sa už prepadla cesta, chodník aj koľajisko
http://kosice.korzar.sme.sk/c/8058237/obnova-kosickych-trati-duhe-sa-uz-prepadla-cesta-chodnik-aj-kolajisko.html
"Vodiči autobusov DPMK sa teraz zrejme budú musieť naučiť, že po nových koľajniciach sa už nejazdí."

Ako prosím?!? Po koľajniciach sa už nejazdí? Keď si odmyslíme, koľko váži autobus a koľko električka, z akého dôvodu by sa po koľajniciach nesmelo jazdiť? Košicko-prešovskí experti asi určujú nové svetové trendy, ako vidím.
Reply on: veteran #77987:
Podľa mňa si musí robiť výhovorkyňa srandu. Túto svoju odpoveď na takto položenú otázku nemôže myslieť vážne. Avšak, budem parafrázovať známe konštatovanie, v Košiciach je to tak.
Reply on: veteran #77987:
na danej fotke vidieť len minimálne 10 nepriehľadných letákov resp. oznamov na oknách na opačnej strane autobusu, nevadí, nevyšlo
Reply on: veteran #77987:
A nebola pôvodne tá otázka myslená na reklamné letáky nalepené na oknách vnútri vozidla? Tak mi to pripadá, že Mišška nepochopila otázku. Lebo cez ne fakt nevidno von. Na ne sa žiadna vyhláška nevzťahuje?
Reply on: Bjorn #77988:
Staznost na reklamu na vozidle bez reklamy a hypoteticke riesenie situacie ktora nenastala. To uz bude ta platena reklama 😃
Reply on: veteran #77987:
To už patrí medzi tie PR články, ktoré si DPMK platí? Vlastne toto ani nie je článok, len nejaká otázka (vraj) z ľudu v rozsahu 2,5 riadka a odpoveď (vraj) hovorkyne v rozsahu 5,5 riadka...
http://www.kosicednes.sk/folie-na-autobusoch-su-podla-vyhlasky/

Dúfam, že podľa vyhlášky je aj fólia na #4711 zakrývajúca panel s číselným označením linky...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.