Pár postrehov z dnešného Miskolca:
Trate: KIvalita na jednotku, rovina je rovina, oblúk je oblúk, žiadne "drncanie" a vlnenie, teda aspoň na linke 1, linka 2 neabsolvovaná. Tlmenie vibrácií koľají asi podobne riešené ako Budapešť, je to niečim zalievané. V historickom centre medzi koľajami betón s imitáciou dlažobných kociek, zaujímavé riešenie...
Vozy: Tak to je jasné... Samá Škodovka, plus Karásconyi villamos KT8D5 na L1 ?. Nepodarilo sa odchytiť a zviezť, škoda... Jazda veľmi pohodlná, hluk minimálny ako von, tak aj dnu, interiéry priestorné, bez bariér a nástrah. Jediná výhrada k sklonu operadiel sedadiel, príliš kolmé. Vozy vzorne čisté.
Zastávky: Skutočne bezbarierové, bez výnimky! Prístrešky všade jednotné, veľké, dizajn jednoduchý a nadčasový, informačné displeje dobre čitateľné aj z väčšej vzdialenosti, obojstranné, dobre umiestnené a viditeľné, čas a aj teplota vzduchu samozrejmosť. Automaty na lístky som nejak nepostrehol, asi nemajú žiadne.
Tarifné odbavenie: Veľké mínus - neprestupný tarif, jednorázový lístok za cca 1 Euro. Inak pochvala, tetuška v predpredaji komunikovla aj po anglicky. Pred rokmi nemysliteľné, nevieš maďarsky, smola...?
Fotenie vozovne zvonku cez plot, do 5 minút SBSkár pri nás a veľmi slušné (!) upozornenie na zákaz fotiť. Zdokumentované nejaké tie Éčka - motorové 2ks, jeden vlek, stav asi prevádzkyschopné. KT8 videné cca 5 - 6 vozov, jeden už rozobratý asi na ND. ?
Trate: KIvalita na jednotku, rovina je rovina, oblúk je oblúk, žiadne "drncanie" a vlnenie, teda aspoň na linke 1, linka 2 neabsolvovaná. Tlmenie vibrácií koľají asi podobne riešené ako Budapešť, je to niečim zalievané. V historickom centre medzi koľajami betón s imitáciou dlažobných kociek, zaujímavé riešenie...
Vozy: Tak to je jasné... Samá Škodovka, plus Karásconyi villamos KT8D5 na L1 ?. Nepodarilo sa odchytiť a zviezť, škoda... Jazda veľmi pohodlná, hluk minimálny ako von, tak aj dnu, interiéry priestorné, bez bariér a nástrah. Jediná výhrada k sklonu operadiel sedadiel, príliš kolmé. Vozy vzorne čisté.
Zastávky: Skutočne bezbarierové, bez výnimky! Prístrešky všade jednotné, veľké, dizajn jednoduchý a nadčasový, informačné displeje dobre čitateľné aj z väčšej vzdialenosti, obojstranné, dobre umiestnené a viditeľné, čas a aj teplota vzduchu samozrejmosť. Automaty na lístky som nejak nepostrehol, asi nemajú žiadne.
Tarifné odbavenie: Veľké mínus - neprestupný tarif, jednorázový lístok za cca 1 Euro. Inak pochvala, tetuška v predpredaji komunikovla aj po anglicky. Pred rokmi nemysliteľné, nevieš maďarsky, smola...?
Fotenie vozovne zvonku cez plot, do 5 minút SBSkár pri nás a veľmi slušné (!) upozornenie na zákaz fotiť. Zdokumentované nejaké tie Éčka - motorové 2ks, jeden vlek, stav asi prevádzkyschopné. KT8 videné cca 5 - 6 vozov, jeden už rozobratý asi na ND. ?
veteran
Zato v Pešti na Széll Kálmán tér (ale aj na Hungária krt.) stavili na inú technológiu. Bokovnice sú len do výšky stojiny koľaje. Výšku od prechodu do hlavy po hlavu vypĺňa liata guma. Medzeru medzi hlavou a gumou, resp. gumou a asfaltom/panelom ihneď zaceľujú tmelom. Tmel ide takisto aj na boky bokovníc (pod gumou). Je to estetickejšie a nazdávam sa, že aj účelnejšie.