Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Tatranka #77677:
Uz len 98x
Reply on: veteran #77676:
Stokrát vyslovená lož, je pravda...
Z dnešnej tlačenej verzie košice:dnes:

"Musíme však skonštatovať, že podľa skúseností našich aj iných dopravcov na Slovensku neexistuje trh na trolejbusy."

Takže klameme ďalej ?
Reply on: felipe25 #77673:
Neplánuje. Len sa to kreslí do budúceho územného plánu. Tvrdím, že návrh nového ÚP mal byť odvážnejší a nemal sa obmedziť len na tento tunel.
V Kosiciach tolko zapch zase nie je a casto su sposobene nehodami, ci uz na moste VSS, Opatskom ci Amfiku. Hlavne THC by fakt potrebovalo druhy vyjazd zo sidliska, aj keby na Hlinkovej vznikli carpool pruhy pre taxi/bus/viac ludi v aute, tak by to nebolo na skodu. Suhlas, ze nejake zachytne parkoviska by sa zisli, len co by ludi vozilo do mesta dostatocne rychlo a pohodlne?
Ja neviem, ale cital som nedavno, ze sa planuje tunel Watsonova-KVP? Co je na tom? Nejake mapky a pod niesu?

no bohuzial, mesto ma malo vstupov do samotneho "centra" z jazera - most vecne upchaty aj v smere do mesta.

ak to niekto skusa cez palackeho - dopadne rovnako, po 7-15 zapchy

ak to niekto skusi cez mier - opat rovnako..


Proste, sever okolia Kosic ide cez mier, Furca asi hlavne Palackeho + vychod okolia KE, a juh okolia KE chodi autom cez jazero. Tri "vpusty" do mesta su malo, a hlavne, ked ide o dvojprudovky.

Proste, tu nepusti to, ze tam musia dorobit pruhy, a pri zastavanych castiach, pocte mostov si nieco take neviem predstavit. Jedine urobit nieco co sa chcelo na jazere, ze napr cesta od Palackeho po pod Furcu bude rano jednoprudova, a druhy lavy pruh sa rano vyuzije od benzinky ako treti pruh kde budu auta ktore budu na semafore pri auparku odbocovat dolava. samozrejme, toto sa da zrealizovat, aby dany pruh raz sluzil pre cestu tam, a raz pre cestu naopak. A urcite by to nebolo take drahe, ak sa na tom nikto nenabali. To iste by sa mohlo urobit na ceste od OD Mier po krizovatku pod furcou - jeden pruh v smere od OD mier by sluzil ako opacny uz od HM tesco, pre auta na mieri odbocujuce dolava. Ved rano je protismerna cesta nevytazeny, poobede naopak. Proste, na zaklade intenzity dopravy menit smer.



Prestavbu cesty od HM Tesco na trojprudovu si predstavit neviem, kosicania sa proste pred mostom ktory prrestavany isto nebude radit zipsovo nevedia /ukazalo sa to cez rocnu rekonstrukciu trati/ do dvojprudovky z trojprudovky, a potom naopak. mostov je tam privela, bohuzial aj aut. Cestou ostava vybudovanie akychsi P+R parkovisk, ved clovek co ide 5km vzapche spali ovela viac benzinu ako da za MHD. Lenze potom opat, ak ide MHD chce prist nacas, a to bez BUS pruhov nejde. Tie by vsak spolu s troma pruhmi /jeden premenlivy v opacnom smere/ mohli fungovat..

Realita je taka, ze vsetky tri vstupy do mesta z vychodu su rano upchate, a je na nich velka zapcha bezohladu na cokolvek inde. Pocet aut projektovanych na tieto cesty davno prekrocil to, na co projektovane boli. Tam by mala byt 4 prudovka, az po amfik.
Reply on: katarína60 #77667:
Tak to ste na zlej adrese. Tu to nevyriešime. Sťažnosti na toto treba smerovať Mestskej polícii, magistrátu, starostom MČ aj DPMK... Ale inak súhlas s postrehom!
Reply on: Bjorn #77670:
Kam ti ludia zmizli? Do centra ludia sli nadalej, len si nasli alternativny sposob dopravy. Keby taketo extremne zapchy boli na Hlinkovej v priebehu tyzdna by sa dopravny prud radikalne zmenil.
Reply on: 110mat110 #77669:
Ísť počas rekonštrukcie mesta do centra autom, by bola samovražda, takže porovnávaš neporovnateľné. Musím súhlasiť s názorom, že BUS pruhy sú super, ale nie na Hlinkovej. Tento úsek je zlý už teraz a v budúcnosti sa len zhorší, keďže je súčasťou vnútorného okruhu mesta a neexistuje reálna šanca, žeby ho niekedy mohol nahradiť severný obchvat. Znížiť počet pruhov na polovicu na už teraz preťaženej komunikácii s nadmestským význanom proste nemôžeš. O tom by sa malo uvažovať pri uliciach ako Štefánikova, Trieda KVP, Moskovská trieda, tam ale verejná doprava de facto obmedzená nie je. Ak bude v Košiciach ekvivalent Blanky, potom sa môže začať uvažovať o škrtaní pruhov na tak významných komunikáciách, inak by to narobilo viac škody, než úžitku.
Reply on: felipe25 #77668:
Uplne prakticky priklad. Sturova ulica. Pocas reko sa z 2+1 stal jeden pruh. Intenzita IAD sa zminimalizovala.

Ok, rozsiris hlinkovu napr na 3+1 v jednom smere. Dosiehnes tym akurat to, ze tam pojde este viac aut a kapacita krizovatky na mieri proste nepusti. Kolona bude rovnaka.
1. mat - ano netusim, kde je sever, pisal som to aj v tom duchu, tak sa hned nenavazaj.

2. bus pruhy mozu byt urrobene, tam kde je trojprudovka, alebo nie taka intenzita dopravy ako je na tom useku. ano, v prahe to funguje, ale, pozri sa kolko je tam aut. na hlinkovu to dat je samovrazda, ved tie auta by tam stali 2x viac a NEVER tomu, ze polka ludi pojde busom. bullshit. ja tiez chodim casto autom, a niekedy proste nieje mozne vybavit pracovne veci busom, lebo to co vybavim za 8h prac dobu by som busom vybavoval tri styri dni,
mysli aj na inych, a potreby inych.

bus pruh je OK, ale nie na useku, kde su polhodinove zapchy uz DNES!
toto neschvali nikto, ani policia ani nikto dalsi. sposobilo by to dopravny kolaps. ako pisem, mesto by malo riesit rozsirenie ciest na 3 alebo rovno 4 pruhy, lebo tie 2 UZ davno nestacia. to je opat riesenie ako dialnica BA trnava.. ta dame 3pruhy a zadarmo, zrusime odstavny.. ta opat, dame bus pruh a zadarmo... si jak nasi politici.


Vitam, že od vcerajska su spristupnene povodne zastavky autobusov MHD, mame novy "koberec", len stare "oroby" znacnej casti cestujucej verejnosti zial zostali. Myslim tym v prvom rade fajciarov a ich "ochotu" respektovat zakon, ci uz sa tyka fajcenia v zastavkach,ci ostrovcekoch, nu z a potom masivne odhadzovanie ohorkov vsade. Zvyknem upozornovat, je to vsak riziko "urazu" a moja manzelka ma varuje, vraj si koledujem o "nakladacku". Napr. pred Hiltonom by pomohli hliadky policajtov a nielen upozornenia, zakon uz plati dost dlho, mohli by nastupit pokuty...
Mam aj dalsie navrhy, ale tie az neskor...
Reply on: hmozdinka #77663:
Daj konkrétne návrhy na riešenie a aktívne sa zapoj alebo sa staň rovno lídrom protestných akcíí voči vedeniu mesta a DPMK! Máme demokraciu, každý má možnosť sa prejaviť, ak nie je so stavom čohokoľvek spokojný! Podľa tvojich prejavov tu na fóre nadobúdam pocit, že ti nechýba energia, elán a "naštvanosť" na celkový stav veci, že máš záujem to riešiť, tak škoda to nevyužiť! Masy treba strhnúť, zmobilizovať, presvedčiť, usmerniť! Samy od seba sa nepohnú, nezorganizujú!
Reply on: Tatranka #77664:
Oni sa budú tváriť ako neviniatka, veď to dostali príkazom "zhora". Žiaľbohu, sú pod tým všetkým vlastnoručne podpísaní. Aj ten, čo sa podpísal pod súťažné podklady na elektrozmrdy je spoluzodpovedný za prípadný nákup.
Reply on: 110mat110 #77662:
Nie mesto! Šéfovia DPMK! ?
Reply on: 110mat110 #77662:
vazne toto mesto povedalo? ak je to pravda ,tak toto uz ozaj nie je normalne a maximalne chore.. ? za toto by sme mali ist do ulic a robit vzbury pokial by neodstupilo vedenie mesta aj z dpmk vsetci do jedneho ,s tymto skazonosnym vedenim je potrebne okamzite skoncovat!!! ? dokedy sa mienime na tuto skazu v meste necinne divat? podpisove akcie uz nepomozu, treba hodne pritvrdit a zacat konat inak k zmene nedojde.. vid hokejisti a afera nemecek-nevzdavat sa je zaklad uspechu, verim ze to aj dotiahnu ,iba tak dojde k nejakej zmene..
Reply on: felipe25 #77661:
Ocividne netusis kde je sever. EU dava peniaze na ekologickejsiu dopravu. Kosice tieto peniaze najprv odmietli, potom 2x za sebou sfusovali tender. Nakoniec mesto povedalo, ze na trolejbusy na slovensku nie je trh takze ziaden dalsi tender robit nebude.

Ak by bol na mieri jeden bus pruh a jeden normalny pruh tak by boli kolony. To je jasne. To by zapricinilo to, ze autobus by bol nasobne rychlejsi ako auto a tym padom by ludia sli do busu a to by nasledne (v normalnej krajine) znamenalo posilnenie a rozvoj daneho dopravneho prudu. Cim viac busov, tym viac ludi v nich a tym by sa kruh pekne uzavrel
Pridam este reakcie na nieco co sa pisalo nizsie:

k tomu ze presov bude mat trolejbusy z EU - podla mna to bude tym, ze podpora trolejbusov z EU je podmienena dlzkou trasy, linkami a objemom prepravenych ludi.
Aspon si to myslim, pretoze ked KE tvrdia, ze trolejbusy z Eu sa nedaju, a v presove ano, tak v tom nieco bude, ci klamu?

Slovaci a BUS pruhy? Myslim z tahanoviec? Bohuzial, tu su tak nevychovani vodici, ze tie pruhy obsadia, a bus neprejde. Uz teraz vidim, ako by vyzerali pruhy od metra k mieru. Plne aut nezodpovednych vodicov. Na to by musela byt prisna legislativa a velke pokuty - osobne auto v BUS pruhu? aspon 400e pokuta, vtedy budu prazdne. A policajti, aby to nikto ani neskusal.
A kedze zapchy su tam velke, ak by z dvoch pruhov pre osobne auta urobili jeden min. od useku od HM tesca po Mier, tak ti vodici by pekne nadavali.
Kedy bude konecne jazdit 19stka nerozdelena? Ved ihned po otvoreni krizovatky mohla jazdit aspon z jazera trasu Jazero-Palackeho-Jakabov Palac-Nam. mar mieru, a naspat cez stanicu. Je nezmysel, ked jedna vetva je pomaly kilometer od druhej....

Ved tak zozaciatku jazdila, preco jejnteraz nechali vetvy? Kedy dokoncia stanicu? Ved predlzili termin, tak to este mesiac potrva.. to bude mesiac este jazdit 19stka po vetvach?
Reply on: 110mat110 #77658:
Samozrejme, že v Košiciach nie je ideálna situácia (asi vo všetkom) a tabule by mali byť na všetkých zastávkach.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.