Prejazdy košických tratí praskajú. V súlade s projektom?
http://kosice.korzar.sme.sk/c/8111518/prejazdy-kosickych-trati-praskaju-v-sulade-s-projektom.html
Spadnete pri vystupovaní z električky na stanici? Iste vás upokojí, že všetko je v súlade s projektom.
KOŠICE. Zrekonštruované trate sú skolaudované. Električky opäť vozia cestujúcich na všetkých úsekoch.
Niektoré nedostatky, na ktoré Korzár poukázal ešte predtým, zostali.
Z prasklín na prejazdoch sú už diery
Majiteľ zhotoviteľskej firmy Dúha Miroslav Remeta zahlásil koncom októbra ukončenie prác na trati Námestie Maratónu mieru – Staničné námestie.
Keď ju s novinármi prechádzal, pýtali sme sa na praskajúci asfalt na koľajových prejazdoch.
Reagoval ako vždy pri kritike, že to urobili tak, ako bolo uvedené v projekte.
„Koľajnica je chránená gumeným tesnením, ktoré je pružné, takže tam ten asfalt vždy bude pružiť.“
A nemýlil sa. Asfalt pri koľajniciach nielen praská, ale po pár týždňoch premávky niekde už vznikli aj celkom slušné diery.
Všimli sme si ich napríklad na prejazde pri Dome umenia, ale najhoršie je to asi na križovatke Kuzmányho a Poštovej. Tam praskliny ešte krátko pred odovzdaním diela mestu už raz „zamaskovali“, ale pomohlo to iba na pár dní.
A to pritom vedenie mesta ubezpečovalo Korzár, že zrekonštruované trate vydržia desaťročia.
Z magistrátu nám doteraz neodpovedali na otázky ešte spred Vianoc, kto bude diery opravovať.
Ak ide o zle urobenú prácu, mala by to v rámci záruky dávať neustále do poriadku v priebehu piatich rokov Dúha. Remeta však tvrdil, že to robili podľa projektu. Upozornil tiež, že oprávnenosť každej reklamácie od mesta posúdia.
Projekt schvaľuje investor, teda mesto. Takže ak Dúha reklamáciu neuzná, lebo všetko bolo podľa nej urobené presne podľa projektu, možno to bude musieť robiť za vlastné peniaze mesto.
A to celé desaťročia, lebo inak na modernej trati európskeho formátu (primátor Richard Raši, Remeta) zanedlho budú kolesá áut zápasiť s krátermi.
Ostrovček skolaudovali, ľudia sa trápia pri výstupe
Z mesta nestihli od októbra odpovedať ani na to, ako sa vyrieši vystupovanie z električiek na Staničnom námestí.
Projektanti totiž vymysleli zastávkové ostrovčeky a stavbári ich aj postavili v atypickom tvare, aby do nich električky nenarážali.
Obrubníky nie sú rovnobežné s koľajnicami, ale na niektorých miestach sú vykrojené smerom od trate. Keď električka zastaví, niektoré dvere sú od hrany ostrovčeka vzdialené aj vyše pol metra, čo komplikuje vystupovanie najmä starším ľuďom a mamičkám s kočíkmi. Z vozidla nohou na ostrovček nedosiahnu.
Podľa normy STN 73 6425 „Stavby pre dopravu. Autobusové, trolejbusové a električkové zastávky“ však môže byť medzera medzi vozidlom a hranou nástupiska vzdialená maximálne 10 centimetrov.
Košický samosprávny kraj (KSK) ako špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy aj tento úsek skolaudoval a na základe toho tam už začali električky aj premávať.
Trate prevádzkuje Dopravný podnik mesta Košice (DPMK). Deň po opätovnom spustení električkovej dopravy sme sa pýtali, ako chce vyriešiť, aby cestujúci nemuseli vystupovať na vozovku, ale na ostrovček, čo by bolo v súlade s bezbariérovosťou, požadovanou normou aj Európskou úniou.
Stále sme nedostali odpoveď, či s tým DPMK mieni niečo robiť, alebo to nechá na cestujúcich, nech si nejako poradia sami až dovtedy, kým sa nestane nejaký vážny úraz.
Foto:
http://i.sme.sk/cdata/8/81/8111518/dierybri_r269_res.jpg
http://i.sme.sk/cdata/8/81/8111518/4_r4195_res.jpg
http://kosice.korzar.sme.sk/c/8111518/prejazdy-kosickych-trati-praskaju-v-sulade-s-projektom.html
Spadnete pri vystupovaní z električky na stanici? Iste vás upokojí, že všetko je v súlade s projektom.
KOŠICE. Zrekonštruované trate sú skolaudované. Električky opäť vozia cestujúcich na všetkých úsekoch.
Niektoré nedostatky, na ktoré Korzár poukázal ešte predtým, zostali.
Z prasklín na prejazdoch sú už diery
Majiteľ zhotoviteľskej firmy Dúha Miroslav Remeta zahlásil koncom októbra ukončenie prác na trati Námestie Maratónu mieru – Staničné námestie.
Keď ju s novinármi prechádzal, pýtali sme sa na praskajúci asfalt na koľajových prejazdoch.
Reagoval ako vždy pri kritike, že to urobili tak, ako bolo uvedené v projekte.
„Koľajnica je chránená gumeným tesnením, ktoré je pružné, takže tam ten asfalt vždy bude pružiť.“
A nemýlil sa. Asfalt pri koľajniciach nielen praská, ale po pár týždňoch premávky niekde už vznikli aj celkom slušné diery.
Všimli sme si ich napríklad na prejazde pri Dome umenia, ale najhoršie je to asi na križovatke Kuzmányho a Poštovej. Tam praskliny ešte krátko pred odovzdaním diela mestu už raz „zamaskovali“, ale pomohlo to iba na pár dní.
A to pritom vedenie mesta ubezpečovalo Korzár, že zrekonštruované trate vydržia desaťročia.
Z magistrátu nám doteraz neodpovedali na otázky ešte spred Vianoc, kto bude diery opravovať.
Ak ide o zle urobenú prácu, mala by to v rámci záruky dávať neustále do poriadku v priebehu piatich rokov Dúha. Remeta však tvrdil, že to robili podľa projektu. Upozornil tiež, že oprávnenosť každej reklamácie od mesta posúdia.
Projekt schvaľuje investor, teda mesto. Takže ak Dúha reklamáciu neuzná, lebo všetko bolo podľa nej urobené presne podľa projektu, možno to bude musieť robiť za vlastné peniaze mesto.
A to celé desaťročia, lebo inak na modernej trati európskeho formátu (primátor Richard Raši, Remeta) zanedlho budú kolesá áut zápasiť s krátermi.
Ostrovček skolaudovali, ľudia sa trápia pri výstupe
Z mesta nestihli od októbra odpovedať ani na to, ako sa vyrieši vystupovanie z električiek na Staničnom námestí.
Projektanti totiž vymysleli zastávkové ostrovčeky a stavbári ich aj postavili v atypickom tvare, aby do nich električky nenarážali.
Obrubníky nie sú rovnobežné s koľajnicami, ale na niektorých miestach sú vykrojené smerom od trate. Keď električka zastaví, niektoré dvere sú od hrany ostrovčeka vzdialené aj vyše pol metra, čo komplikuje vystupovanie najmä starším ľuďom a mamičkám s kočíkmi. Z vozidla nohou na ostrovček nedosiahnu.
Podľa normy STN 73 6425 „Stavby pre dopravu. Autobusové, trolejbusové a električkové zastávky“ však môže byť medzera medzi vozidlom a hranou nástupiska vzdialená maximálne 10 centimetrov.
Košický samosprávny kraj (KSK) ako špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy aj tento úsek skolaudoval a na základe toho tam už začali električky aj premávať.
Trate prevádzkuje Dopravný podnik mesta Košice (DPMK). Deň po opätovnom spustení električkovej dopravy sme sa pýtali, ako chce vyriešiť, aby cestujúci nemuseli vystupovať na vozovku, ale na ostrovček, čo by bolo v súlade s bezbariérovosťou, požadovanou normou aj Európskou úniou.
Stále sme nedostali odpoveď, či s tým DPMK mieni niečo robiť, alebo to nechá na cestujúcich, nech si nejako poradia sami až dovtedy, kým sa nestane nejaký vážny úraz.
Foto:
http://i.sme.sk/cdata/8/81/8111518/dierybri_r269_res.jpg
http://i.sme.sk/cdata/8/81/8111518/4_r4195_res.jpg
Dispecer