Reply on: S499.1023 #78333:
1) foto hovorí len o oboch typoch vlakov na trati a NIE o tom čo som písal. Alebo mi chceš povedať, že ľudia chodia Skom miesto toho ICE do 100km vzdialanej destinácie? Pretože ja stále uvažujem nad košickým modelom, nie Nemeckým a existnciu súbehu ako na fotke som NIKDE nevylúčil.2) áno, narozdiel od iných typov na SVK, opäť sa bavíme o Slovensku, kde to v tej dobe bolo niečo špeciálne (a samozrejme tiež nutné pre traťové pomery). Opäť som NIKDE nenapísal, že to platí pre celý svet. Vtedy sme tu poznali len odpor a tyristor.
3) čo sa týka Baureihe 202 - nie je to elektrická lokomotíva a taktiež ju nikdy DB nekúpili. A keď ty tak chytáš za slovíčka, tak ťa upozorním, že nebol to len Henschel, ale aj BBC. Rakúska 1822 bola elektrická a používaná v prevádzke.
S499.1023
Pretože:
1) "aby tram-trainy nahradili bežné vlaky na rovnakej a tak dlhej trati (ako sa to plánovalo, lebo každý z ČnT chce ísť cez NMM na Ťahanovce), to sa vo svete nerobí. A už vonkoncom nie, aby nejaký tram-train šiel a za ním v takte normálny vlak" - áno, tak sa to robí.
2) "Daimler-Chrysler Rail Systems (resp. ABB, alebo Adtranz) spolu s ostatnými z konzorcia v TOM ČASE túto jednotku vyrobili" - S tými jednotkami nemá ani Daimler-Chrysler, ani ADTranz, ani Bombardier nič spoločného. Tie jednotky vyrobili ŽOS Vrútky v licencii Stadler Rail Bussnang. To, že Stadler mal s ADTranzom joint venture v Pankowe, s tým nijako nesúvisí, joint venture nie je majetkové prepojenie.
3) Nešlo o žiadny špeciálny typ. Išlo o jedno z vozidiel portfólia GTW. A len tak mimochodom - prakticky všetky HDV majú dnes asynchrónne motory, niečo málo má synchrónne (niektoré TGV) a prakticky nič už nepoužíva jednosmerné motory. Samozrejme aj všetky vozidlá z radu GTW majú asynchrónne motory.
Doporučujem najprv štúdium a potom opravovanie iných.